A
apua :(
Vieras
Onko kellään tietoa, voiko ammattiliitosta erota mutta kuitenkin samalla säilyttää oman työttömyyskassansa jäsenyys? En haluaisi vaihtaa kassaa (joka on toiminut moitteettomasti), mutta ei myöskään osa-aikaisena pätkätyöläisenä kiinnosta alkaa lakkoilla vakituisten työntekijöiden etujen puolesta. Sotikoot omat sotansa, koska tulevaisuudessa meille nuorille ei todellakaan vakipaikkoja ole edes tarjolla tällä alalla. Joten lakon hyödyt jäävät meidän osalta laihaksi lohduksi menetetystä palkasta ja mahdollisesti myös lakkoilun takia menetetystä jatkosopimuksesta.
Entä jos joutuu eroamaan myös kassasta ja liittymään yleiseen kassaan, niin miten tämä onnistuu osa-aikaisena työttömänä. Voiko siis vaihtaa kassaa, jos on sovitellulla ansiosidonnaisella?
Entä jos joutuu eroamaan myös kassasta ja liittymään yleiseen kassaan, niin miten tämä onnistuu osa-aikaisena työttömänä. Voiko siis vaihtaa kassaa, jos on sovitellulla ansiosidonnaisella?