Ammattikoulusta yliopistoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Heipä hei!

Onko kellään palstalaisista tietoa siitä, että kuinka suuri prosentti yliopistoon hakeneista otetaan sisälle pelkillä pääsykoepisteillä? Itse olen ammattikoulupohjainen, nyt ammattikorkeakoulussa opiskeleva ja harkitsen yliopistoon hakemista. En ole hakemassa mihinkään lääkikseen tms "tosi vaikea pääsyisiin", mutta sellaisiin missä hakijoita silti on. Pärjääkö amis yliopistossa? Pohjakoulutukseni ei liittyisi haettavaan alaan mitenkään. Ammattikorkeakoulu ei tunnu itselleni erityisen haastavalta ja uskon että pitäisin yliopistosta enemmän.

Kokemuksia? Huhuja? Tietoa? Mielipiteitä?

Mikä tämä aikoinaan oli? Ennenhän merkonomia on pidetty suuressakin arvossa. Eniten itseäni mietityttää olemattomat ruotsin ja matematiikan taitoni, mutta en toisaalta hae opiskelemaan mitään niihin liittyvää.

Vuonna 1979. Voit aina soittaa yliopistoon ja siihen tiedekuntaan, johon aiot hakea. Juttele asioista heidän kanssaan. Saat ajantasaista tietoa.

Merkonomi-tutkintoa ei kyllä ole pidetty suuressa arvossa ainakaan silloin, kun minä olin kauppaopistossa.

[QUOTE="Vieras";24773736]Olen aikoinani mennyt ei-ylioppilaana merkonomi pohjalta kauppakorkeakouluun. Valmistuin KTM, no problems.[/QUOTE]

Sama täällä :) Ja pääsykoe oli helppo merkonomipohjalla.

Yhteistyössä