Ammatti ja lapsi?!

Hei heräs tässä kysymys, että itse olen ammatiltani lh pohjainen ensihoitaja, sain vakituisen työpaikan pelastulaitokselta heti valmistumiseni jälkeen, nyt olen raskaana ja laskettu aika on heinäkuun alussa :) Miten onko kenelläkään mitään vinkkejä, että miten saisin sommiteltua sitten kun pikkunen on isompi niin työn ja äitiyden ammatissani joudun olla paljon poissa kotoota, ja kotiin päästyäni tod.näk. menee paljon aikaa nukkumiseen ? Nyt jo on kamalan huono omatunto, ettei lapsi vain missään vaiheessa isompana ala katkeroitumaan ''ura äidilleen'' :/
 
siis joo on tietysti, mutta olen erikoistunut ensihoitoon ! sairaankuljetuksessa mulla on työvuorot 12-24h ja kaksi vp:t ! ea-polilla olis ehkä helpompaa, mutta mutta ?! Ja tosin ammatti mihin valmistuin on ollut haave lapsuudesta asti, että sitä en tahtoisi lopettaa, mutta tottahan toki lapsi menee etusijalle, mutta siksi juuri mietin eri vaihto ehtoja :) ?
 
siis on tottakai mahdollisuus, mutta ku tässä on se että vihdoin valmistuin mihin olen vuosia halunnut, mutta ukko just tnä sano, että kuhan lapsi kasvaa ni se jää sitten vuorottelu vapaalle töistä ja on lapsenkaa, että saan hetken tehdä noita töitä sitten ! :)
 
Lähihoitaja/ensihoitaja ja Ensihoitaja tekevät luultavasti eri töitä, tarkoitan että lähihoitaja ensihoitaja ei varmaan saa tehdä kaikkea mitä AMK:sta valmistunut ensihoitaja saa tehdä esim. lääkinnäliset työt varmaan hiukan eri.
 
Lähihoitaja/ensihoitaja ja Ensihoitaja tekevät luultavasti eri töitä, tarkoitan että lähihoitaja ensihoitaja ei varmaan saa tehdä kaikkea mitä AMK:sta valmistunut ensihoitaja saa tehdä esim. lääkinnäliset työt varmaan hiukan eri.
jep,mäkin tässä järkeilin että ne on tavallaan kaks eri ammattikuntaa,toi lähäri joka työskentelee ensihoidossa,ja sitten ensihoitaja jolla on suurempi vastuu esim. lääkehoidossa. :)
 
Aivan titteli ''ensihoitaja'' ei ole se oikea, mutta sillä nimellä meidän lh pohjaisetkin tunnetaan, itetyöskentelen perustason ambulanssissa AMK pohjaset ovat sitten hoitotason ! Tosin itse olen päässyt pelastuslaitokselle töihin! Tosiaan joo tuo vuoropväkoti !
 
Aivan titteli ''ensihoitaja'' ei ole se oikea, mutta sillä nimellä meidän lh pohjaisetkin tunnetaan, itetyöskentelen perustason ambulanssissa AMK pohjaset ovat sitten hoitotason !!
Tuo on totta. Ja aika iso ero käytännössä vielä perustason lanssilla ja hoitotason lanssilla. Haluna itsella lähteä opiskelemaan AMKiin ensihoitajaksi, puolen muun suvun jäljissä!

Ihanaa jos mies voi jäädä vuorotteluvapaalle, saa sitten hänkin hieman priva-aikaa taaperon kanssa. Tuntuu, että monia lähipiirin miehiä on harmittanut, ettei oo oikein päässy osallistumaan riittävästi vauvanhoitoon ja muuhun kasvuun ja kehitykseen töiden takia.

Ja mitä vielä tuohon Pinskun kommenttiin, niin lähäreitäkin valmistuu niin monelle eri alalle, lapsi- ja nuorisotyöstä aina päihdetyöhön saakka. Helpompi varmaan vähän jaottaa johonkin.
 

Yhteistyössä