ammatit joista saa hyvää palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskeleva mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, jos olet hyvä puhumaan, niin myyntitykkinä (siis esim. lehtien myyntineuvottelijana) voit oikeasti tienata aika hyvin. Siis pelkästään puhumalla. Ei paha juttu olleskaan.

KTM on ehdoton valintasi jos kunnianhimoa ja voitontahtoa riittää. Kovimman tahdon omaavat yrittäjät eivät taida koulutusta edes kaivata vaan perustavat suoraan oman hyvään ideaan nojaavan firman ja rakentavat täysin omat tiensä.

Lääkäri on varmasti hyvä valinta. Kova palkka ja varmoja töitä löytyy helposti mistä vaan. Lentäjä on varmasti kanssa mahtava ammatti.

Itse DI::n koulutusta voin kokemuksella suositella; työtehtävät on taatusti mielenkiintoisia ja haastavia vaikka palkka ei taivaita hiokaan :)

Enpä lukenutkaan otsikkoa.

DI:n keskialkupalkka on tosiaan 3260 tms., varmaan kyllä alkupalkka tuppaa olemaan reilusti matalampi. Kokeiluajan jälkeen sitten nähdään oliko kaveri hyvä vai ei. Opiskelukavereiden selitysten mukaan alkupalkka 2300-4000. Tutkimushommissa 2100 +apurahat (tuurin,taidon ja projektin mukaan).

Kovia palkkoja löytyy ainakin ahtaaja ja paperimies osastoilta. Kouluttamaton kaverini veti parin ylityökorvauksen kanssa jo n. 5k kuukaudessa. Muistaakseni ahtaajilla myös samankaltainen palkka: "koulutukseen" nähden todella korkea. Nykyisin ei tietysti enää paperihommia voi nuorille suositella..

Lääkärin kannattaa varmaan hakeutua jonkun pienen perähikiäkunnan palkoille, ainakin muistikuva on että peräkylillä palkat voivat nousta pilviin.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Mies on ahtaaja ja palkka 3500-4500 e/kk. Joskus täytyy ihmetellä, että mistähän hyvästä. Helppona päivänä ajelee vain uusia autoja pois laivasta.

Hyvät neuvottelijat, samoin kuin paperialalla...

Tuohan nähdään miten paperialalla on käynyt, tyypit ovat hinnoitelleet itsensä markkinoilta ulos, joten tehtaat siirtyy Brasiliaan. Milloinkohan esim. Kotkan satama sulkee ovensa ja siirtyy venäjän puolelle. tuovat sitten tavarat rekoilla suomeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Enpä lukenutkaan otsikkoa.

DI:n keskialkupalkka on tosiaan 3260 tms., varmaan kyllä alkupalkka tuppaa olemaan reilusti matalampi. Kokeiluajan jälkeen sitten nähdään oliko kaveri hyvä vai ei. Opiskelukavereiden selitysten mukaan alkupalkka 2300-4000. Tutkimushommissa 2100 +apurahat (tuurin,taidon ja projektin mukaan).
.

Tutkimushommista vain, että on tutkijoita ja tutkijoita. Eli riippuu MISSÄ on tutkijana. Yliopistolla todnäk huonommat palkat, sitten esim valtion tutkimuskeskuksessa paremmat ja yksityisellä parhaimmat. Ite on keskimmäisessä ja palkka alkaa nelosella vajaan kymmenen vuoden kokemuksen jälkeen. Lyhyelläkin työkokemuksella ollaan jo yli kolmen tonnin.

Mä teen töitä raksalla, asennan pelkästään parkettia ja laminaattia. Mun palkka on keskimäärin 4200?/kk, mut vaihtelee 3400-5100?/kk välillä. miks olla tyhmä ja lukee monta vuotta ja tienata VAAN noin 3600?/kk insinöörinä ku vois tehä jotain oikeeta työtä ja tienata niinkuin me, jotka rakennetaan teille talot jossa voitte asua.

Alkuperäinen kirjoittaja lattia-asentaja:
Mä teen töitä raksalla, asennan pelkästään parkettia ja laminaattia. Mun palkka on keskimäärin 4200?/kk, mut vaihtelee 3400-5100?/kk välillä. miks olla tyhmä ja lukee monta vuotta ja tienata VAAN noin 3600?/kk insinöörinä ku vois tehä jotain oikeeta työtä ja tienata niinkuin me, jotka rakennetaan teille talot jossa voitte asua.

Ja olla sitten aina välillä työttömänä.

Monet ihmiset ei jaksa olla suorittavassa työssä vaan haluvat enemmän haastetta ;) Mulle tuollainen työ olis kammotus. Mutta kiva, että toiset tykkää.

Palkkani on kyllä korkeampi kuin sulla, mutta olen opiskellutkin monta vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja ööm:

Monet ihmiset ei jaksa olla suorittavassa työssä vaan haluvat enemmän haastetta ;) Mulle tuollainen työ olis kammotus. Mutta kiva, että toiset tykkää.

Työton OSAAVA raksamies on harvinaisuus...

Alkuperäinen kirjoittaja Foortti harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ööm:

Työton OSAAVA raksamies on harvinaisuus...

Raksamiehellä on varmaan kivaa siinä vaiheessa, kun alkaa selkä ja polvet kremppaamaan ja fyysinen työ ei oikein enää tahdo luonnistua. Keho pettää usein jo 40-50 -vuoden tietämillä, ja siitä on vielä matkaa eläkeikään... Sairaseläkkeellekään ei ihan tuosta vaan pääse, vaikka olisi oikeasti huonossa kunnossa. Ihan läheisten (suvussa useita raksamiehiä) kokemuksesta tiedän kertoa kaiken tämän.

Yhteistyössä