Ammatin vaihdosta asiaa, kysymyksiä ja mietteitä.

Olen ollut noin kymmenen vuotta siivoojana missä milloinkin. Tällä hetkellä olen sairaalassa vakinaisessa työssä. Olen niin kyllästynyt siihen ala arvostukseen. Teen työni hyvin ja omasta mielestäni olen kohtalainen työntekiä. Olen iloinen ja mukava ja kohtelias mutta silti saan huonoa kohtelua takaisin. Pidän työstäni mutta motivaationi alkaa olla lopuillaan koska työtäni ei arvosteta. Epäkohteliaisuus on aika yleistä ainakin "paremmin" koulutetuilta. Ja nyt olen alkanut miettiä että ei hyvää seuraa jos jään tähän. Olen Helposti masentuva ja olen huomannut että iloisuus alkaa kadota en saa sitä vaan takaisin.

Ehdotelkaa mihin alalle voisi vaihtaa missä ei olisi niin ala arvostettu. Vai onko edes sellaista? Kertokaa myös omista kokemuksista.
 
Saraldo
Mä en valitettavasti osaa sulle alaa neuvoa, mutta olen kyllä surullinen sun saamasta kohtelusta :(. Meillä siivoojat kuuluvat samaan porukkaan kuin välinehuoltajat, hoitajat, lääkärit, kemistit.... Ja olisimme ihan pulassa ilman teitä! Jos meidän laikkari on yhden päivän poissa, sen huomaa kyllä. Lattiat paskaiset, pinnat likaiset, potilasvessat epäsiistit..... Ilman teitä meillä riehuisi ties mitä epidemioita, kun siisteystaso laskisi. Sä teet arvokasta työtä!
 
  • Tykkää
Reactions: Bubble Bob
siivojien fani
En osaa minäkään oikein alaa neuvoa, mutta ikävää että sinua ei osata arvostaa :( oletko kokeillut olla siivoojana yksityiskodissa? Meillä käy kotona kerran viikossa siivoja, ja se apu on mulle aivan mielettömän tärkeä!! Siivoja on uskomaton arjen pelastajaenkeli, perheelle, yritykselle, sairaalalle, vanhuuskodeille, kouluille jne jne....... Toivottavasti löydät itsellesi sopivan työpaikan ja alan. Paljon tsemppiä! Älä masennu, nauti keväästä :)
 
Kyllä sellaisia vaan löytyy ja aika paljonkin meidän laitoksesta. Edelleen haluan kuulla ehdotuksia ammatin suhteen. Mietin mieheni kanssa eilen sitä että ainahan siivooja on ollut jotenkin huono ammatti, en kyllä itsekkään ymmärrä miksi? Itse kyllä yritän arvostaa jokaista ammattia ja jokainen on tärkeä. Olen myös miettinyt jos saisin töitä pienemmästä paikasta ilmapiiri saattaisi olla parempi?
 
Keittiönoita
Jos muuten pidät työstäsi, niin mä ehdottaisin ensin alkuun vain työpaikan vaihdosta. Kannattaa kysellä muilta, miten he ovat työpaikoissaan viihtyneet. Pieni työpaikka ei suoraan takaa viihtyvyyttä, pahimmassa tapauksessa voit mennä ojasta allikkoon. Mutta jos itse työkin tökkiin, niin sitten alanvaihto. Tokihan on aloja, joissa arvostus on korkealla..esim lääkärit, hammaslääkärit, lakimiehet jne, mutta sulle ehkä tärkeämpää olisi työyhteisön arvostus kuin yleinen arvostus?
 
" mutta sulle ehkä tärkeämpää olisi työyhteisön arvostus kuin yleinen arvostus?" Ehdottomasti työyhteisö olisi tärkeämpi että työpaikassa viihtyy. Ei musta sentään lääkäriksi olisikaan se vastuu on siinä niin suuri, enkä muutenkaan halua siihen ammattiin. On mulla "ystäväkin" joka on opettaja eikä pidä mua minään se on niin surullista kun olen hänen lastensa täti :(
 

Yhteistyössä