Amk:sta valmistuneet. Millä alalla paras palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Onko tästä jossain jotain listaa tai tiedättekö? On vissiin haettava yhteishaussa kouluun jos ei mitään tapahdu ennen sitä ja mietin uravalintoja tässä :D Lukio on ihan ok mut ei sillä ammattia saa ja kyllä mun tarttis omaelämä saada käyntiin pikkuhiljaa ja itsenäistyä niin sanotusti!

Ja millä alalla riittää työt? Hoitoalalla ainakin mut onko muita?

Muokkasin sitten otsikkoa :laugh:

Viimeksi muokattu:
Tällä omalla alallani on todella paljon työpaikkakohtaisia eroja palkassa ja toisaalta mieluummin olisin opiskelukaverin pienempipalkkaisessa vakityössä kuin omassa isompipalkkaisessa mutta kolmen kuukauden pätkiin jaetussa määräaikaisessasuhteessa. Eli ei taida voida sanoa mikä se kaikkein parhaiten palkattu ala on. Tekniikka ylipäätään on paraihetn palkattua amk-linjoista, mutta muuten on aika mahdoton sanoa.

Ei siitä mitään listaa ole. Palkkaus riippuu alan lisäksi työtehtävistä (työvuorot, esimiestehtävät jne.) ja työnantajasta. Yleisesti ottaen yksityisellä sektorilla on paremmat palkat kuin julkisella. Tekniikan alalla (insinöörit) tienaa varmaankin amk-aloista yleisesti ottaen parhaiten.

[QUOTE="moi";22840913]Lily et voi hakea AMK:n ku ei sulla ole perusasteen koulutusta.

Mene putki/sähkömieheksi. Ne tienaa hyvin.[/QUOTE]

No joo, nyt minäkin vasta luin tuon ap:n viestin tarkemmin. Eli tosiaan, jos sinulla ei ole perusasteen koulutusta, et voi hakea ammattikorkeakouluun.

Juu ja en lähtis hakemaan palkan takia vaan sen takia mikä ala kiinnostaa... Mikään ei oo vittumaisempaa kun tehä työtä mikä ei kiinnosta yhtään.

On sekin totta mut joku sellanen missä ei tartte vaan olla ja istua.. Mulle ei noi toimisto työt toimi...
Raksalla tykkäsin olla :) Telineitä kantelin ja lihaksetki siinä kerkis vähän kasvaa :D

Muistakaa ettei se AMK nykypäivänä tarkoita, että tienais yhtään enempää kuin duunarit. Eikä se 8h istuminen ja papereiden pyörittely kaikille sovi. Lisäksi saa tuoda vielä työt kotiinkin.

Eikä AMK koulutuksella se työpaikka ole yhtään varmempi kuin ehkä kaupallisella alalla.

Miksei tuollainen rempseä ja reipas eukko vois olla duunarikin.

Muistakaa ettei se AMK nykypäivänä tarkoita, että tienais yhtään enempää kuin duunarit. Eikä se 8h istuminen ja papereiden pyörittely kaikille sovi. Lisäksi saa tuoda vielä työt kotiinkin.

Eikä AMK koulutuksella se työpaikka ole yhtään varmempi kuin ehkä kaupallisella alalla.

Miksei tuollainen rempseä ja reipas eukko vois olla duunarikin.

Siis duunariksi mut on luotu :D Ihan äijä työ on mulle ku tehty :D Raksatyö (lähinnä telinerakennus) ja sellanen. :) Ainoo mikä siellä kesätöissä hävetti, oli se kun kaikki kyttäs mua mut mä olin sillon vielä 65kg ja kaikki aika pitkälti lihasta :laugh:

"putkimies" minullekin tuli mieleen.Nykyisin alalla paljon siistiäkin hommaa, koska panostetaan kylpytilojen ja julkisten paikkojen pesutiloihin.
Miehellä toisena ammattina tuo ja yksityisellä puolella palkka hyvä.Siihen lisäksi "hätäkeikat" kun joku paikka esim.ravintola pitää saada nopeasti avattua tms. niin niistä rutkasti lisää tuloa.

[QUOTE="mii";22841167]"putkimies" minullekin tuli mieleen.Nykyisin alalla paljon siistiäkin hommaa, koska panostetaan kylpytilojen ja julkisten paikkojen pesutiloihin.
Miehellä toisena ammattina tuo ja yksityisellä puolella palkka hyvä.Siihen lisäksi "hätäkeikat" kun joku paikka esim.ravintola pitää saada nopeasti avattua tms. niin niistä rutkasti lisää tuloa.[/QUOTE]

Täytyy pitää mielessä tää koska kaikki sanoo just sitä, että on niin paljon töitä ettei ehdi kaikkee tekemään! :O

Pintakäsittely alalla on paljo akkoja ainakin, helppoo hommaa mutta en sitten tiiä siitä hyväpalkkasesta.
Raksalla palkat on loppupeleissä ihan perkeleen pienet (Ainakin jos aatellaan tämmöstä just valmistunutta, 10,30€/h)

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;22841201:
Pintakäsittely alalla on paljo akkoja ainakin, helppoo hommaa mutta en sitten tiiä siitä hyväpalkkasesta.
Raksalla palkat on loppupeleissä ihan perkeleen pienet (Ainakin jos aatellaan tämmöstä just valmistunutta, 10,30€/h)

Moniko niistä maalareista tekee oman alansa hommia? 20%? Ei todellakaan kannata alkaa sellaiseksi.

En tiedä miten lähiaikoina kouluttautuneet saa kirvesmiehenä hommia noiden ulkomaalaisten vuoksi mutta kyllä mun isä repii kovaa liksaa elementtiukkona pk-seudulla. Vuosiansiot lähemmäs 70 000€. Vai onko se edes kova palkka?:D

Mä olen valmistuva amk sosionomi ja .. No ei ole palkassa kehumista. Hanke ja projektitöissä tietysti voi olla hieman paremmin asiat.

Yhteistyössä