AMK:ssa sosionomiaa opiskelevat/opiskelleet - kysymys oppisisällöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva opettaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva opettaja

Vieras
Kertokaahan sosionomiksi (AMK:ssa) opiskelevat tai opiskelleet mitä psykologian oppisisältöjä koulutukseen kuuluu. Entä yhteiskuntatieteellisiä? Olen itse kasvatustieteen opiskelija ja tulevaisuudessa olen ajatellut, että voisin mahdollisesti opettaa AMK:ssa, mutta mietin sivuainevalintoja. Toistaiseksi opiskelen psykologiaa, kasvatustiedettä ja aikuiskasvatustiedettä. Mutta mahtaako näillä valinnoilla olla hyötyä AMK:ssa opettavalle?

Nostetaanpa tämä, kun aamulla jäi unholaan. Kai täällä on sosionomiaa opiskelleita? Eli kuuluuko koulutukseen psykologiasia aineita? Yhteiskuntatieteellisiä? Käyttäytymistieteellisiä? En löytänyt mistään ihan selkeää OPS:ia tohon koulutukseen.

Aikuiskasvatustiedettä ei ainakaan tarvitse mihinkään. itse olen opettanut amkk.ssa psykologiaa. Siihen ei ollut sitten mitään sivuaineita. Mutta joku sosiaalityö tai -politiikka voisi olla hyvä. Mitä tarkoitat käyttäytymistieteellisillä aineilla? Kasvatustiedehän on tai ainakin oli. Eikö tuo nimitys ole jo vanhanaikainen.

[QUOTE="öö";24798489]Aikuiskasvatustiedettä ei ainakaan tarvitse mihinkään. itse olen opettanut amkk.ssa psykologiaa. Siihen ei ollut sitten mitään sivuaineita. Mutta joku sosiaalityö tai -politiikka voisi olla hyvä. Mitä tarkoitat käyttäytymistieteellisillä aineilla? Kasvatustiedehän on tai ainakin oli. Eikö tuo nimitys ole jo vanhanaikainen.[/QUOTE]

Nykyään on tullut taas käyttöön tuo käyttäytymistieteet, esim. Turussa on muistaakseni käyttäytymistieteiden tiedekunta yhteiskuntatieteellisen sijasta (vai muistanko nyt oikein). Tuo sosiaalityö voisikin olla hyvä idea.