AMK-opinnot yh:na aikuis- vai nuorisopuolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Osaisko joku antaa vinkkiä kumpi olis kannattavampi, olettaen tietty että pääsee sisälle? :P Päätoimisesti tarkoitus opiskella ja kahden pojan yh olen. Jotain satunnaisia keikkatöitä opintojen ohessa mahd. tehdä. Lasten takia kuitenkin täytyy jäädä vapaatakin. Itsenäinen opiskelu sujuu kyllä.. Raha- ja tukihommia lähinnä mietin miten eroaa noissa kahdessa. Ammattitutkintoa ei ole eli yo-pohjaisena mennään..

Osaisko joku antaa vinkkiä kumpi olis kannattavampi, olettaen tietty että pääsee sisälle? :P Päätoimisesti tarkoitus opiskella ja kahden pojan yh olen. Jotain satunnaisia keikkatöitä opintojen ohessa mahd. tehdä. Lasten takia kuitenkin täytyy jäädä vapaatakin. Itsenäinen opiskelu sujuu kyllä.. Raha- ja tukihommia lähinnä mietin miten eroaa noissa kahdessa. Ammattitutkintoa ei ole eli yo-pohjaisena mennään..
Raha- ja tukipuolella ei ole mitään eroa. Minä opiskelin aikuispuolella, ja koulusta sanottiin, että saa ihan vapaasti käydä nuortenkin kursseilla. Opintotuen suhteen ei Kelaa kiinnostanut kummalla puolella opiskeli, kunhan opintopisteitä tuli riittävästi. Ne aikuispuolen kurssit on ehkä suunniteltu paremmin aikuisia varten, eli lähiopetusta on vähemmän ja itsenäistä työskentelyä enemmän. Toisaalta ainakin meillä aikuispuolella oli tasan yksi syventymisvaihtoehto, ja jos halusi valita jonkin muun vaihtoehdon. piti kerätä luunsa sinne nuorten päiväkursseille joka tapauksessa.

Se varmaan riippuu siitä, millaisesta opiskelusta pitää. Itse valitsin päiväopinnot, koska näin lähiopetusta oli enemmän ja itse opin luennoilla kuuntelemalla ja kirjoittamalla ylös kaiken mitä opettaja luentomateriaalien lisäksi puhui. Tämä sopi minulle paremmin kuin itsenäisempi työskentely, sillä olisin hyvin helposti laistanut itsenäisedtä työskentelystä. Riippuu varmaan alasta, mutta meillä ainoastaan muutamalla kurssilla oli läsnäolopakko ja muuten oli oman viitseliäisyyden varassa ilmaantua luennoille.

Yhteistyössä