AMK:n pääsykokeista kokemuksia? (Liiketalous)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Harkitsen tässä, että menenkö vai enkö mene eli siis että alanko edes lukea pääsykokeisiin. Hain aikuispuolelle lukemaan liiketaloutta. Olen harkinnut asiaa jo pari vuotta. Tarkoitus olisi siis opiskella töiden ohella. Opiskelu itsessään kiinnostaa paljonkin, mutta epäilyttää että onko mitään saumaa päästä kouluun? Tosin tuohon kyseiseen ei mitään kauheaa tungosta kylläkään ole.

Mutta siis ne pääsykokeet... Englanti ei ole todellakaan vahvimpia puoliani ja pääsykoemateriaalin yksi osa on englantia. Tajuanko siitä tarkeesi, jotta voin tai kannattaa mennä kokeisiin? Täytyyhän niissä ammattikorkeissa opiskella sellaisiakin joilla ei ole kielipäätä? Sen suomenkielisen tekstin kyllä selvitän ihan hyvin.

Kannattaa käydä kokeilemassa. Itse pääsin helposti sisälle viime vuonna, vaikka englanninkieliset tehtävät olivat aivan arpapeliä. Haastattelu ja matikka sujuivat sen verran hyvin, ettei aineisto-osuudella ollut käytännössä mitään merkitystä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä;26220352:
Kannattaa käydä kokeilemassa. Itse pääsin helposti sisälle viime vuonna, vaikka englanninkieliset tehtävät olivat aivan arpapeliä. Haastattelu ja matikka sujuivat sen verran hyvin, ettei aineisto-osuudella ollut käytännössä mitään merkitystä...

Pelottaa toi matikkakin. Mulla on hyvä matikkapää ja aina olen siinä pärjännyt, mutta kun kouluajoista on hiukan aikaa niin hirvittää... Ne on kuitenkin sellasia juttuja mitkä pakkaa unohtuun.

No toki kannattaa mennä.

Kannattaa suhteuttaa oma ajatusmaailma siihen, että opiskelu vie todella paljon vapaa-ajasta. Helpommalla olisi päässyt, kun olisi heti lukion jälkeen opiskellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vuoden päästä valmis?;26220396:
No toki kannattaa mennä.

Kannattaa suhteuttaa oma ajatusmaailma siihen, että opiskelu vie todella paljon vapaa-ajasta. Helpommalla olisi päässyt, kun olisi heti lukion jälkeen opiskellut.

Joo olen sitä miettinyt ja se mietityttääkin siis paljon, että JOS pääsisin niin miten toi...

Mulla on kyllä kaks ammattia eli olen kyllä opiskellut. Tätä mietin lähinnä "mielen virkistykseksi" ja vaihtoehdoksi, jos en voisikaan tehdä noita hommia mitä tällä hetkellä teen. Olen siis kampaaja ja rakastan kyllä työtäni, mutta jos vaikka tulisi jotain herkistymistä tuotteille tms. jossain vaiheessa niin olisi vaihtoehto olemassa. Merkonomi on aiempi koulutukseni myös.

[QUOTE="alkup";26220367]Pelottaa toi matikkakin. Mulla on hyvä matikkapää ja aina olen siinä pärjännyt, mutta kun kouluajoista on hiukan aikaa niin hirvittää... Ne on kuitenkin sellasia juttuja mitkä pakkaa unohtuu yms.n.[/QUOTE]

Hyvällä matikkapäällä kyllä pärjää. Ovat lähinnä päättelytehtäviä, ei siis tarvi mitään kaavoja osata yms.

Yhteistyössä