ambulanssi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuu

Vieras
kuinks moni teistä on mennyt ambulanssilla sairaalaan ja onko teillä isä ollut mukana ambulanssissa vai tullut omalla autolla perässsä?kokemuksia..meillä kun on matkaa sairaalaan noin.1,5-2h ja ei tiedä kuinka nopeesti synnytys etenee..neuvolastakin melkein suosittelavat ambulanssia..mua taas ahdistaa ajatus lähtee yksin ambulansilla ja mies tulis omalla autolla perässä.hän taas ei haluis tulla ambulanssin mukaan ja eikä välttämättä ehdi kun töistä kotiin ajomatkaa n.40min.helppoa ois kun tietäis milloin synnyttää:)...

Ootko uudelleensynnyttäjä?Kuulostaa kyllä hassulta jos ensisynnyttäjää käsketään ambulanssilla sairaalaan..

Meillä matkaa liki 80 kilsaa eli ajassa tuohon menee noin tunti.
Kolmas synnytys kesti 2 h ja mulle ei ole ambulanssista puhuttu mitään.

Ja omalla autolla aattelin mennä ihan.

Kyllä miehes ampparin kyytiin pääsee,mutta millä menee kotiin?taksilla tietty vois mennä.
Onhan tuo hassua jos sinä meet lanssilla ja mies ajaa perässä...
Jos sulla nopeita synnytyksiä,etkö ennemmin pyytäis käynnistystä juur siks että vauva voi syntyä minne vaan?
Kaverilla ollut syöksysynnytyksiä ja hänellä käynnistetään nyt viides lapsi.Ja ihan tuon takia kun sairaalaan tunnin matka.

kysy asiaa neuvolasta.

Minulla nyt rv 35 menossa ja vauva perätilassa. Kysyin tuota ambulanssilla sairaalaan menoa synnäriltä ja sanoivat että jos lapsivedet menevät viikoilla 34 tai 35 voi tulla ambulanssilla, mutta sen jälkeen jos lapsivedet menevät ja vauva perätilassa voi tulla ihan omalla autolla. Jostakin vauvalehdestäkin taisin lukea että voi mennä omalla autolla vaikka vauva perätilassa ja lapsivedet menevät, mutta toisaalta jossain toisessa oppaassa on lukenut että mentävä ambulanssilla, kovin tuntuu kirjavalta nuo ohjeet.... ??

Meille sanottiin, että ehdottomasti ampparilla sairaalaan (vauva siis perätilassa), vaikka matkaa kotoa sairaalalle kaupungin halki noin 8 kilsaa. Ampparilla siksi, että pääsee makuuasennossa kotiovelta synnytyssaliin asti. Taitaa aika paljon riippua sairaaloista, lääkäreistä ja kätilöistä tuo ohje. Kannattaa silti varmistaa oman paikkakunnan synnäriltä

Ai multa meni ohi että perätilassa ap:n vauva.Luulin että muuten vaan lanssilla sairaalaan.
No tuosta en osaa sanoa muuta kuin että makuuasennossa on mua kehoitettu jos olis vauva perätilassa.Ja sen voi omalla autollakin tehä,takapenkille vaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:16 kata32 kirjoitti:
Ai multa meni ohi että perätilassa ap:n vauva.Luulin että muuten vaan lanssilla sairaalaan.
No tuosta en osaa sanoa muuta kuin että makuuasennossa on mua kehoitettu jos olis vauva perätilassa.Ja sen voi omalla autollakin tehä,takapenkille vaan.

Jaa en mä vaan huomaa että ap viestissään mainitsisi että vauva perätilassa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 09:16 kata32 kirjoitti:

Miten pääset auton takapenkille vaakatasossa? Käsittääkseni jos vauva on perätilassa ja lapsivedet menevät, siinä ei kannata hortoilla edes autoon saakka, vaan mennä pitkälleen heti kun vedet menee ja pysyä vaakatasossa.

Jos vauva on perätilassa TAI raivotarjonnassa, muttei ole kiinnittynyt niin suositellaan lanssilla menoa. Tai sitten omalla autolla takapenkille kuten kata sanoi. Ei sinne ambulanssiinkaan viedä kuitenkaan aina paareilla, jos asuu synnyttäjä esim kerrostalon 8. kerroksessa...kyllä siinä hissillä varovasti mennään vaan. Tai jos vedet menee jossain yllättävässä paikassa, niin aina ei ole mahdollistakaan päästä välittömästi vaakatasoon. Hyvähän se on varulta mennä ambulanssilla jos matka sairaalaan on pitkä ja pelottaa että matkalle syntyy... :) Ja iskä ehtii varmasti autolla perässä, jos lapsi lähtee oikeasti lanssissa syntymään niin isä on tavallaan vain "tiellä" siinä tohinassa..

Yhteistyössä