Amazon.com ja tilaaminen- tyhmä kyselijä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko tilanneet tuolta Amazon.comista tavaraa.

Kuinka se oikein toimii ja onko tavara saapunut perille ihan ok?

Mä olen ihan pihalla

Pistät ostoskoriin, maksat kortin tiedoilla(olet rekisteröitynyt sinne) ja postissa tulee muutaman viikon päästä ostamasi tuote.
Muista että amerikasta tulee sit kans tulleja jne. jos sen arvo ylittää tullausrajan

En, mutta Amazon.co.uk:sta olen, kun se on Euroopassa, niin ei tule tulleja ja muita maksuja :) Aina on toiminut hyvin. Joskus paketti on tullut kuriirilla jo tilausta seuraavana päivänä, yleensä on kestänyt noin viikon. Olen tilaillut lähinnä kirjoja, dvd-levyjä ja kenkiä.

Mä suosin myös Amazon.co.uk:ia, ei tule tulleja. Tavara on saapunut aina perille ja yleensä tosi nopeastikin. Kerran jouduin odottamaan kuukauden, mutta muuten on tullut parissa päivässä-viikossa. Kirjoja olen sieltä ostellut.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
millaiset postikulut sitten on, jos ei tullimaksuja? Leluja ym. olisin innokas tilaamaan? Miten korkeat ovat olleet teillä jotka jotain tilanneet?

Euron enemmän ainakin dvd ja cd levyissä, kuin tuolta englannista tilattaessa. Mitä painavampaa sitä enemmän tietty kulut.
Mut, nehän lukee kulut siinä kun tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
millaiset postikulut sitten on, jos ei tullimaksuja? Leluja ym. olisin innokas tilaamaan? Miten korkeat ovat olleet teillä jotka jotain tilanneet?

Siis kummasta paikasta? US vai UK?

UK, kun joku kirjoitti ettei tulleja tule.

Tässä: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=200396010

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
entäs kun joku joskus sanoi, että jos paljon tilaa niin voi tulliin jäädä???

silloin puhuttiin eri paikasta

Okei kiitos paljon! :) Täytynee varmaan viimein uskaltaa tilata tuolta.

Tilaa pois vaan, itse olen tilannut molemmista paikoista ja myös saksan amazonista ja vain muutaman kerran olen jäänyt saamatta tavaraa ja silloinkin myyjä maksoi rahat takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Missään muunninta millä muutaa nuo hinnat euroiksi??? :o

Pistä google hakuuan vaikka 100 puntaa euroiksi eli "100 pound to eur" hakusanaksi, ilman noita "" merkkejä. Saat vastaukseksi 100 British pounds = 119.681281 Euros

niin ja miten toimii tuo, kun lukee "osta käytetty"? tuleeko nuo liikkeen vai yksityisten myyjien kautta?

suurin osa on yksityisten, myös uutena

Tai sitten joidenkin toiminimien tai pikkuputiikkien kautte

Eli tuleeko kaikista eri toimituskulut? Jos ovat eri myyjien ?

Ei, vaan aina noi samat kulut kaikissa ja ne näkyy hinnassa perässä, ainakin tuolla amerikan sivustolla. Mut loppuyhteenvedossa ne on näkyvillä ennenkuin hyväksyt tilauksen.
Mutta, joka tuotteella ne on erikseen vaikka tilaisit samalta myyjältä

niin ja miten toimii tuo, kun lukee "osta käytetty"? tuleeko nuo liikkeen vai yksityisten myyjien kautta?

suurin osa on yksityisten, myös uutena

Tai sitten joidenkin toiminimien tai pikkuputiikkien kautte

Eli tuleeko kaikista eri toimituskulut? Jos ovat eri myyjien ?

Tulee. Näet kuitenkin koko tilauksen kokonaishinnan postikuluineen ennen kuin sun tarvii hyväksyä tilausta.

Yhteistyössä