Amauti-verkkokaupan epäluotettavuus

• Viestiketjun aloittaja Synkeänä
  • Ensimmäinen viesti
samoin
en kyllä tajua. jos pitää yritystä "olohuoneen nurkassa", pitää sitä sitten jaksaa pyörittää. kaikilla on joskus lapset kipeitä tai itseä masentaa tai ketuttaa, mutta ei silti voi työnantajallekaan jättää ilmoittamatta, ellei saavukaan työpaikalle. suurin osa käsittääkseni vaatii lääkärintodistuksenkin, eli tarvii viitsiä lähteä lääkäriin ellei jaksa tehdä töitä. ja asiakas on yrittäjän työnantaja

reiulusti yli kuukausi jo mennyt maksusta ja viikko jo siitä kun merkitty lähetetyksi eikä sitä pienen pientä pakettia näy eikä kuulu. Rikosilmoituksen teen tuosta toiminnasta jos paketti ei tule! Palautettta oon laittanu ja koittanu soittaa, mutta eihän sieltä vastata! Alkaa epäilyttää tämän putiikin pitäjän meininki... Kyllä se on minusta varkaus jos asiakas maksaa mutta mitään yhteyttä ei pidetä, ei vastata eikä tuotteita lähetetä. Kuinka kauan pitäisi vielä odottaa?!? ikävää että nyt vasta huomasin nämä ketjut, en olisi kyllä tilannut mitään sieltä jos olisin sattuntu ajoissa huomaamaan :(

Kouvolasta
Kertakaikkiaan ihmeellistä toimintaa nettikaupan omistajalta. Minulla on Amautista vähän erilainen kokemus parin vuoden takaa. Silloin kaupan nettisivuilla luki että myymälä on auki arkisin 9-15 (tms.) mutta kun menin paikalle puoti olikin suljettu. Harmitti pirusti kun olin varta vasten tullut Kouvolan keskustaan asioidakseni Amautissa. Otin yhteyttä putiikin pitäjään ja sovimme uuden ajan. Tällöinkin hän tuli paikalle myöhässä, mutta sain sitten kuitenkin ystävällistä palvelua. Myymälässä pyöri 2-3 pientä lasta.

Innulii
Minäkin tilasin jo kuukausi sitten AMAUTI:lta kantoliinan ja imetys t-paidan, eikä tilauksesta ole kuulunut mitään. olen yrittänyt soittaa ja laittanut viestia palautteen kautta. Tänään olin yht. kuluttajavirastoon josta ottavat yht. kyseiseen verkkokauppaan.
Ihmeellistä touhua tällainen!! Jos eivät palauta rahoja tai tuote tule niin teen varmasti rikosilmoituksen asiasta!!

"hilja"
Minulle kävi samoin tuossa viime kuussa, eli alkukuusta maksoin tuotteet ja vieläkään niitä ei ole näkynyt eikä yritykseen saa yhteyttä. Soitin Suomen Verkkomaksuille ja hoidan sitä kautta asiaa eteenpäin, heidän pitäisi nähdäkseni korvata tuo ostos minulle ja hoitaa sitten raha-asiat yrittäjän kanssa kahdenvälisesti. Toivon ainakin että homma toimii niin, en ole vielä saanut sieltä vastausta kun rupesivat selvittelemään asiaa.

Oliko joku tässä lähiaikoina ollut kuluttajaneuvontaan tämän suhteen yhteyksissä? Mitkä ohjeet olette sieltä saaneet? Onko kukaan saanut tuotteita/rahanpalautusta nyt tämän syksyn aikana ulos tuosta huijariputiikista?

ärsyttää!
Muakin harmittaa, etten tätä ketjua nähnyt ennen tilausta. Mä myös olen souttanut ja laittanut viestiä eikä mitään vastausta kuulu. Tilasin ja maksoin ostoksen tän kuun alussa.

eioo
helkkari soikoon kai teette valituksen kuluttajavirastoon vaikka tuotteet tulleet koska kesti hävyttömän kauan,se on teidän velvollisuus. Muuten ne vaan porskuttaa. JA aika huono meininki kun ei edes pahoittele.Älkää laittako vahinkoa kiertämään!!tehkää valitukset

Innulii
Sain n. viikko sitten txtarin Annelta, Amautilta, jossa pyysi tilinumeroa. On vissiin palauttamassa rahoja, ei ole kyllä vielä maksettu tililleni!! Innolla odotan, mitähän tapahtuu..

"hei"
Olenko tyhmä mutta miksi Amautin yritystiedoista löytyy ettei ole liiketoiminnastaan alv-velvollinen, vaan se päättyi 30.9.2012. Miten hän siis voi enää pitää kauppaa jos ei ole alv-velvollinen???

"hei"
Ja ennakkoperintärekisteri on myös päättynyt samaisena päivänä. Onko hän siis lopettanut toiminnan, en minä muuten tätä ymmärrä. Silti on kauppa auki, eli ihmiset voivat ostaa entiseen tapaan???? Omituista. Hän siis nyt huijaa selvästi rahoja ihmisiltä, onko lie sitten konkkaan menossa ja vielä yrittää petollisesti nyhtää rahoja tietämättömiltä. Törkeää!

"vieras"
Ennakkoperintärekisteri on Suomen verottajan ylläpitämä luettelo, johon voi ilmoittautua yritys, yhteisö tai luonnollinen henkilö, jolla on tarkoituksena hankkia tuloja. Rekisteriin hakeutuminen ei ole pakollista. Ennakkoperintärekisteriin merkitään elinkeinotoimintaa, maataloutta tai muuta tulonhankkimista harjoittavat yritykset.

Ennakkoperintärekisterin tarkoituksena on osoittaa, että elinkeinonharjoittaja on verotuksen piirissä ja että hän ei ole palkansaaja, jonka suoritteista koituu työnantajavelvoitteita

"Ärsyyntynyt"
Minä myös olen odotellut tuotetta nyt kuusi vkoa, tilauksen maksoin 19.9.2012. Puhelimeen ei vastata eikä edellisiin palautteisiin ole tullut vastausta. Laitoin tänään vaatimuksen pikaisesta toimituksesta, muuten otan yhteyttä kuluttajavirastoon. Muutamalla aikaisemmalla kirjoittajalla tämä on onnistunut, toivottavasti myös minulla. En suosittele millään muotoa!! GRRRRRR!

ärsyttää
Mä sain eilen tuotteen postissa! Jee. Lähetin muutamia päiviä aikaisemmin s-postia, jossa kirjoitin, että haluan perua kaupan, jos en pian saa tuotetta. Eli tosiaan sieltä näyttää saavan tavaransa vasta, kun uhkaa joko a) viranomaisilla tai b) kaupanpurulla. Kohtuullisen turhauttavaa näin asiakkaan näkökulmasta. Viivästymistä lukuunottamatta kyllä olen tyytyväinen itse tuotteeseen. Kohtuuhintainen oli muihin nettikauppoihin verrattuna.

"Vierailija"
Ei voi kyllä kenellekkään suositella kyseistä verkkokauppaa.

Tilasin syyskuussa kantokaulurin, mutta kun tuotetta ei alkanut kuulumaan lähdin kyselemään tuotteen perään. Ei vastausta sähköpostiin, ei vastata puheliin eikä tekstiviesteihin.
Lopulta vihainen palaute verkkokaupan kautta ja uhkaus kuluttajaviranomaisilla, ei vieläkään vastausta.

Onneksi kuluttajariitalautakunta hoiti asian ja eikös heti vastattu ja pyydetty tilinumeroa ja nyt on kauppa peruttu. Lisäksi sain tietoa Babyidean maahantuojalta, että kyseisen verkkokaupan kanssa on ollut ongelmia ja heidän yhteystyö on loppunut jo vuoden alussa.

Nyt vain kaikki olkaa yhteydessä kuluttajariitalautakuntaan, niin eiköhän saada tuollaisen epärehellisen yrittäjän työ loppumaan.

"vieras"
Googlettakaa hyvät ihmiset nuo nettikaupat ennen kuin tilaatte mitään. Huonoista on taatusti tietoa netissä aika pian. Pikkasen järkeä käyttämällä netistä voi ostella turvallisesti ja toimitus pelaa.

"hilja"
Suomen Verkkomaksujen kautta asia hoitui kohtalaisen pienellä vaivalla, eli jos tuntuu että kuluttajaneuvontaan on hankala saada yhteyttä niin soitelkaa tuonne asiakaspalveluun. Jonkin aikaa heilläkin kyllä kesti saada tämä ketku puhelimen päähän, ja silloinkin vielä valehteli (sanoi lähettäneensä tuotteen puolen kuun maissa, mutta tuote tuli 1.11. ja kirjeessä oli leima 30.10, eli tuskinpa oli sitä silloin puhelun aikaan vielä oikeasti postittanut), mutta kama tuli perille kuitenkin. Ilman mitään pahoitteluita tai muutakaan yhteydenottoa tännepäin.

Taitaa olla joku elämänhallintansa menettänyt sossuäiti puikoissa siellä. Vaikea keksiä miten älyissään oleva normaali-ihminen tämmöistä touhua harjoittaisi.

"guest"
Amauti.fi on verkkokauppa, joka perustuu siihen, että myyjä saa Suomen Verkkomaksut Oy:n kautta rahat suoraan tililleen, mutta tuotteita ei ole koskaan tarkoituskaan toimittaa asiakkaille!

Myyjä tekee systemaattisesti näitä petoksia, minkä vuoksi kaikki, jotka olette olleet liikkeen kanssa tekemisissä ja jääneet ilman tuotetta (tai saaneet sen vasta kuluttaja-asiamiehellä tms.uhkailemalla): OLKAA YHTEYDESSÄ KULUTTAJANEUVONTAAN (tai kuluttajariitalautakuntaan), tarvittaessa myös poliisiin, jotta saamme ko. myyjän lopettamaan toimintansa!!!!

Kauppa on toiminut tällä tavalla jo useita vuosia?! (netistä löytyy kommentteja epärehellisestä toiminnasta jo vuodelta 2007). Se väittää edelleen nettisivuillaan olevansa Babyidean jälleenmyyjä, vaikka sopimus on sanottu irti jo yli vuosi sitten.

Kyseessä on huijari, joka on keksinyt "tehdä bisnestä" lapsiperheiden rahoilla. Surullista ja säälittävää.

Vaikka ostoksesi Amautista olisi ollut summaltaan pienikin, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja saat sieltä tarkemmat toimintaohjeet. Kannattaa laittaa viestiä myös Suomen Verkkomaksut Oy:hyn, jotta lopettavat yhteistyön tällaisen kumppanin kanssa.

Vain se, että riittävän moni meistä huijatuista vie asiaa eteenpäin, saa aikaan tarvittavat jatkotoimenpiteet.

Kuluttajaneuvonnan numero on: 029 553 6901. Se palvelee valtakunnallisesti arkisin klo 9.00-15.00. Soittaminen neuvontanumeroon maksaa normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelun hinnan.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
"Guest"
Kaikki, jotka olette tilanneet Amauti.fi:n kautta tuotteita - mutta ette saaneet niitä - ottakaa yhteyttä Suomen Verkkomaksut Oy:n asiakaspalveluun:

Kuluttajat: Puh. 0207 181 830 (ark. klo 8-19).

Olen saanut Suomen Verkkomaksuista hyvää palvelua ja he saavat jollain konstilla myös myyjään yhteyttä. Mitä useampi meistä on sinne yhteyksissä Amautin huijauksista, sitä todennäköisimmin Suomen Verkkomaksut irtisanoo kumppanuutensa ko. verkkokaupan kanssa.

Ainakin omam kokemukseni perusteella homma toimii paljon nopeammin Verkkomaksujen kuin esim. Kuluttajaneuvonnan kautta.

Tässä ko. liikkeen myyjästä netistä löytynyttä infoa (esim. koko nimi, jota ei kerro verkkokauppansa sivuilla): Babyidea - J

Babyidea on tosin sanonut sopimuksensa Annen kanssa irti jo yli vuosi sitten!

Toivottavasti saisimme tällaisen toiminnan loppumaan.

Yhteistyössä