Kun susia ammutaan, vähenee myös metsästyksen hyväksyttävyys - Tarinoita tieteestä
Mitä järjettömämmältä vaikkapa suden kannanhoidollinen metsästys näyttää, sitä vähemmän hyväksyntää metsästysharrastus kohtaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
…En muuten tiedä mitään iljettävämpää kuin sen että nämä metsämiehet laittaa nettiin kuvia missä poseeraavat tapettujen veristen susien kanssa…
Viisaita sanoja! Metsästäjät luulee että ihmiset on niin tyhmiä ettei tajuaisi kuinka tolkutonta tuo sudenmetsästystouhu on.
En muuten tiedä mitään iljettävämpää kuin sen että nämä metsämiehet laittaa nettiin kuvia missä poseeraavat tapettujen veristen susien kanssa. Tekevät niille oikein kunniallisen havupedin tai viskaavat havunoksan sen ruhon päälle. Olen varmaan sairas mutta kun sanon näin mutta minusta voitaisiin ottaa kuvia niistä metsämiehistä itse makaamassa niillä havupedeillänsä. Rest in pieces.
![]()
Kun susia ammutaan, vähenee myös metsästyksen hyväksyttävyys - Tarinoita tieteestä
Mitä järjettömämmältä vaikkapa suden kannanhoidollinen metsästys näyttää, sitä vähemmän hyväksyntää metsästysharrastus kohtaa.suomenkuvalehti.fi
Psst, Ihmiset ovat yksi eläinlaji muiden joukossa. Ollaan nisäkkäitä, lajimme on SapiensItse en lähtisi laittamaan ihmisiä ja eläimiä samalle viivalle. Tapansa kai kullakin.
Yleensä ne niin sanotut häirikkösudet ovat metsästäjien tahallaan vammauttamia yksilöitä, jotka eivät pärjää luonnossa saalistamalla luontaista riistaansa. Siksi tulevat notkumaan asutuksen lähellä syömään heitteille jätettyjä irtokissoja (hyvä niin) ja ketjuihin kytkettyjä koiria.Tässä olen kyllä samoilla linjoilla, että jos kyseinen susilauma ei tosiaan ole haitaksi ihmisille ja pyöri ihmisten asuinalueilla, niin miksi se pitää lahdata.
Varsinais- suomi on täynnä susilaumoja, jotka pyörivät asutuksen liepeillä. Ehkä olisi ollut järkevämpää hankkitua tällaisista susilaumoista eroon.