Ålvsbykoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omatalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omatalo

Vieras
Onko kokemuksia?
Toimitusaika?
Minkäkokoinen asunto kyseessä?
Paljon kului rahaa kaiken kaikkiaan?
Teittekö asuntoon muutoksia?
Jos,niin paljon muutokset tekivät hintaan lisää?
Ja kaikkea muuta mitä tulee mieleen,kiitos =)

Se on Älvsbytalo.
Ja siitä on todella paljon keskusteluja käyty niin tällä palstalla kun muuallakin netissä.

Omia kokemuksia mulla ei ole, vaan me älyttiin jo alkuvaiheessa jättää pois älvari meidän vaihtoehdoista. Ja päädyimme siis toiseen talotoimittajaan.

ollaan tutustuttu kastellin economy malleihin,niissä vaan se toimitusaika on hirmu pitkä,ku esim. avainkoti ja älväri valmistalossa menee noin 1kk ja on muutto valmis...
Hei kertokaa eri firmojen hyviä ja huonoja puolia? Miten päädyitte juuri siihen mikä teillä nyt on? Paljon meni rahaa? Siis samat kysymykset ku alussa...

Alkuperäinen kirjoittaja omatalo:
ollaan tutustuttu kastellin economy malleihin,niissä vaan se toimitusaika on hirmu pitkä,ku esim. avainkoti ja älväri valmistalossa menee noin 1kk ja on muutto valmis...
Hei kertokaa eri firmojen hyviä ja huonoja puolia? Miten päädyitte juuri siihen mikä teillä nyt on? Paljon meni rahaa? Siis samat kysymykset ku alussa...

Avainkoti tulee nopeasti, siis kuukaudessa siitä, kun talo on toimitettu tontille. Sen rakentamiseen siis menee kaiken kaikkiaan 6-7kk.

Me päädyimme Designtaloon, joka valmistuu viidessä kuukaudessa siitä, kun elementit on toimitettu tontille.
Meillä on projekti vasta lupahekemusvaiheessa joten en voi vielä hehkuttaa sen enempää..
Me kävimme keskustelemassa Kastellin, Omatalon, Vaajatalon, Avainkodin ja Designtalon edustajien kanssa, ja ainoa firma, jossa muutokset on helppoja (ja jopa mahdollisia ), materiaalit miellytti meitä, edustajan puolelta yhteydenpito on helppoa ja toimivaa jne oli Designtalo.
Ei siis tehnyt tiukkaa tehdä päätös mistä me talomme tilataan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja omatalo:

Avainkoti tulee nopeasti, siis kuukaudessa siitä, kun talo on toimitettu tontille. Sen rakentamiseen siis menee kaiken kaikkiaan 6-7kk.

Me päädyimme Designtaloon, joka valmistuu viidessä kuukaudessa siitä, kun elementit on toimitettu tontille.
Meillä on projekti vasta lupahekemusvaiheessa joten en voi vielä hehkuttaa sen enempää..
Me kävimme keskustelemassa Kastellin, Omatalon, Vaajatalon, Avainkodin ja Designtalon edustajien kanssa, ja ainoa firma, jossa muutokset on helppoja (ja jopa mahdollisia ), materiaalit miellytti meitä, edustajan puolelta yhteydenpito on helppoa ja toimivaa jne oli Designtalo.
Ei siis tehnyt tiukkaa tehdä päätös mistä me talomme tilataan.

Meilläkin homma lupavaiheessa... Ja nyt vertaillaan myyjiä/firmoja missä olis mielyttävä ja hyvä koti juuri meidän tarpeille... Osaatko sanoa jo paljon valmistalon budjetti teillä on,eli joko olette saaneet laskelman paljon tulee maksamaan??? Ja missä päin suomea?

En suosittele Älvsbytaloa... sen verran tarkkaan tuli vertailuvaiheessa tutustuttua sen rakenteisiin...
Meille tuli Muurametalo.
Ja mut hei, Älvsbyillä on todella pitkät, yli vuoden toimitusajat (=odotusajat) eli siinä tapauksessa ei paljon lohduta, että talo on muuttovalmis muutamassa viikossa.
Muurametaloilla se on n. 6-7kk ja talo on muuttovalmis n.2,5kk toimituksesta.

Meillä haaveillaan älvsbytalosta, mutta ei vielä ole tonttia, joten sen pitemmällä homma ei ole. Eikä muuttokaan ole vielä ajankohtainen, vasta haaveissa ja suunnitelmissa. Minä en ole mitään vikaa noista taloista löytänyt. Pesuhuone on ainoa, joka vähän epäilyttää, mutta senhän voi pyytää jättämään kesken ja laittaa itse kosteuseristykset ja laatat. Monet moittivat rossipohjaa, mutta minusta se on ihan hyvä ratkaisu (samoin isäni mielestä ja hän sentään on työskennellyt rakennuksilla lähes koko työuransa ).

En ole kuullutkaan, että olisi yli vuoden toimitusajat. Onko tuo varma tieto vai jokin epämääräinen huhu?

Meillä talopaketti tilattuna, vuodenvaihteessa alkaa rakentaminen.

Meillä oli vertailussa pisimpään mukana Kastelli, Muurametalot ja Design-talo.. Monelta muultakin firmalta tilattiin tarjous, mutta hinnat olivat aika huimia, siis avaimet käteet-kodeissa.

Älvsbyt tipahtivat jo heti kärkeen pintamateriaalien, ulkonäön ja epäkäytännöllisen pohjan takia. :( Siis tämähän on vain meidän mielipide, jollekin toiselle voivat toimia aivan mainiosti.

Kastellissa muutokset pohjiin aiheuttivat ihan karmeita kustannuksia. Harmitti, koska siellä olisi ollut yksi aivan ihana malli.. :/ Myös tämän alueen myyjän täysi ammattitaidottomuus ärsytti.

Muurametalon ja Designin välillä pelin ratkaisi silkka hinta. Muurametalot ovat myös peruspaketteina edullisia, ja huomattavan paljon laadukkaamman oloisia kuin Älvärit, mutta muutokset nostivat hinnan vastaavaa Design-taloa korkeammaksi.

Meille on tulossa lähes 200-neliöinen talo, 6 huonetta ja tupakeittiö.

kiitos näistä,lisää otetaan mielellään vastaan =) Mä luulen et meilläkin on toi älväri jo unohdettu... Jukka-Talolla olis pari kivaa maxitalopakettia mitkä kiinostaa,onko kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Meillä haaveillaan älvsbytalosta, mutta ei vielä ole tonttia, joten sen pitemmällä homma ei ole. Eikä muuttokaan ole vielä ajankohtainen, vasta haaveissa ja suunnitelmissa. Minä en ole mitään vikaa noista taloista löytänyt. Pesuhuone on ainoa, joka vähän epäilyttää, mutta senhän voi pyytää jättämään kesken ja laittaa itse kosteuseristykset ja laatat. Monet moittivat rossipohjaa, mutta minusta se on ihan hyvä ratkaisu (samoin isäni mielestä ja hän sentään on työskennellyt rakennuksilla lähes koko työuransa ).

En ole kuullutkaan, että olisi yli vuoden toimitusajat. Onko tuo varma tieto vai jokin epämääräinen huhu?

Oletko tutkinut mitä Älvsby on "syönyt"? vertaillut seinärakenteita, alapohjaa, yläpohjaa jne. toisiin taloihin? Esim. eristeitä on aivan minimit, koolaukset liian väjässä, lastulevyseinät ilman äänieristeitä ja toellakin tuo pesuhuone koostuu lastulevylattiasta, jonka päälle suoraan laitettu muovimatto!
Hirveän paljon on liikkunut juttuja myös siitä, että Älvsby ei ota vastuuta virheistään. Sisustus sinänsä on aivan toisarvoinen asia kun puhutaan talon rakenteista. Mutta jos vähänkin haluaa nykyaikaisemman version kodistaan, nuo uudistukset ja takan rakentaminen tuleekin helposti maksamaan 20- 25 000?. Ja vielä vaiva kaupan päälle.
Älvsbytaloilla ollaan myös tosi joustamattomia, eli jos jotain haluat muuttaa, teet sen itse eikä älvsby ole enää vastuussa. Olen kuullut että kyse voi olla niinkin pienistä asioista kuin omavalintaisista tapeteista.
Rossipohjassa ei sinänsä ole vikaa; onhan kaikki valmiselementtitalot rossipohjaisia.

Yhteistyössä