Älvsby talo...:)

Huonoja huhuja minäkin olen älvsbystä kuullut, omakohtaista kokemusta ei ole. Ulospäin näyttävät ihan fiksuilta, ainakin ne mitä olen ulkoa nähnyt.

Mutta kai niissä jotain toimivaakin täytyy olla sillä Meidän Talon valmistalojen vertailussa kerrottiin, että kyseiseen talopakettiin, on ainakin Etelä-Suomessa, vuoden mittainen toimitusaika sillä taloja on myyty niin paljon...,

Alkuperäinen kirjoittaja kengu-81:
Minkälaista ja kokosta taloa ootte aatellu?Me otettiin niin se paketti et ne tekee ulkoa valmiiks seinät,katon jne. sit ne valaa vielä lattian. Sit siitä eteenpäin tehään ite.1 kirvesmies meillä on..

Semmosta 1 kerroksista, vähintään 4h. No toi voisi olla meillekkin hyvä vaihtoehto. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mutua vaan:
Huonoja huhuja minäkin olen älvsbystä kuullut, omakohtaista kokemusta ei ole. Ulospäin näyttävät ihan fiksuilta, ainakin ne mitä olen ulkoa nähnyt.

Mutta kai niissä jotain toimivaakin täytyy olla sillä Meidän Talon valmistalojen vertailussa kerrottiin, että kyseiseen talopakettiin, on ainakin Etelä-Suomessa, vuoden mittainen toimitusaika sillä taloja on myyty niin paljon...,

No sitä mäkin kun pakkohan siinä jotain hyvääkin on olla kun kerta on niin suosittu. Ei se sillon ihan onnetonkaan voi olla. Varmaan on niin ihmiskohtastakin, joku tyytyy vähempään ja jollekkin kaikki tarvii olla ennemmän kun viimesen päälle.

Tää ei ole kumminkaimalta kuultu huhu, vaan ihan rakennusalan lehdestä luettu. Eli Älvärissä oli alkanut eka talvena liitossaumat ratkeilla ja tuuli oli vinkunu varpaiden välissä. Vastuuhenkilöä kun alettiin etsiä, nii kaikki katos ku pieru saharaan.

http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/search/label/Philips

Seuraava on ns. musta-lista www.hs.fi julkaisemasta artikkelista 17.10.2006 yrityksistä jotka eivät ole noudattaneet kuluttajavalituslautakunnan päätöksiä.

----
Asuminen ja kodin kunnostus

Ab Älvsbyhus, Tornio (2 korvaussuositusta)

aikanaan kun suunniteltiin rakentamista käytiin katsomassa yhtä "mallitaloa" ja kyseltiin mitä jos halutaankin jotakin parempaa materiaalia tai takka. Olisi maksanut aikalailla lisää.Niin päädyttiin malliin jossa pystyimme vaikuttamaan vähän talon "malliin". Valettiin pohja (tai siis yksi firma valoi) ja sitten talotehdas pystytti kantavat seinät ja latoi kattotiilit n 3 päivässä ja sitten päästiin sisätöihin yms. Tyytyväisiä ollaan koska saatiin valita sisämateriaalit eli normaaliin suomalaiseen tapaan laatoitettu kylppäri yms

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Ainakin kaverini on teettänyt design-talon avaimet käteen.

Tarkotin että meille ainut vaihtoehto.

Pyydäpä Desihn-talon hinnasto! Melko saman hintaisia kun älvärit, mutta rakennetaan paikan päällä ja pohjaan ja materiaaleihin voi vaikuttaa. Esim. meidän alueelle (kymenlaakso) kaikki mallit maksoivat avaimet käteen toimituksena alle 200 000, suurin osa n. 180 000 euroa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen nähny kyseisen tehtaan esitteitä ja myös messuilla taloja. Pohjat tosi simmppeleitä ja yksinkertasia just siks kun kannetaan tontille kahtena palana. En tykänny niista valmiistakaan taloista, jotenkin hepposen oloisia. Juu halvalla ja helpolla pääsee mut mä valtsisin sen hieman pidemmän tien.

Sukulaisella on kyseisen firman talo, josku 90-luvun alussa varmaan rakennettu. He on tykänneet kyllä kovasti, mitään ongelmia ole ollu. Mutta mutta, en tiiä. Musta ne valmiitkin (ainakin nettisivuilla) On ollu ihan kivan näkösiä ja toimivan olosia. Ku mä en haluisi sinne pidemmälle tielle lähtee, en miejän lyhyen pinnan kanssa! :kieh:

Veljeni asunut ko. talossa 10 vuotta, eikä mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vierestä seurannnut:
oikeesti...laittakaa parikymppiä rahaa lisää niin saatte OIKEAN talon.
Joka kestää ja jota kestää katsella tarkemminki.

Sä varmaan tiedät sitten hieman tarkemmin asiasta... ;) Et jos joku kumminkaimanserkun saunakaverin työkaveri on näin sanonu, nii mahtaako pitää paikkaansa.

Juu ei ole kumminkaiman serkku jnee..vaan kaks hyvää ystävää rakentanut viime vuonna. Toinen älväri avaimet pakettina ja toinen rakensi mittavakodin omin hartia voimin suurimmaksi osin.
Joten erittäin läheltä tuli seurattua molempien rakentamista. Niin, mielipiteeni tosiaankin painaa kaikki se mitä olen rakentamisen aikana nähnyt ja nyt kun molemmat raksat valmiina, niin se millaiset kämpät on valmiina. Ja eron huomaa, ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja kengu-81:
Minkälaista ja kokosta taloa ootte aatellu?Me otettiin niin se paketti et ne tekee ulkoa valmiiks seinät,katon jne. sit ne valaa vielä lattian. Sit siitä eteenpäin tehään ite.1 kirvesmies meillä on..

Semmosta 1 kerroksista, vähintään 4h. No toi voisi olla meillekkin hyvä vaihtoehto. :)

Juu,no meille on tulossa kans ykskerroksinen,4 makkaria jne.Ihan tavis talo! :) Me otettiin se Hartmannilta.

Oh gaad. Niiin huonoja kokemuksia laadusta miehen hyvällä kaverilla, ettei oo tosikaan. Seinät meinaa kaatua päälle, kun ei oo mitään, mihkä pistäis seinälelyt (sisä) paikalleen. :laugh: :/

Me ollaan rakennettu 2 taloo itte ja päivääkään ei oo kaduttu sitä vaihtoehtoo. Ja jos joku puhuu huonoista hermoista, ei kukaan pääse rakennusaikana helpolla...

Täällä edelleenkin onnellinen tavisperhe, joka on asunut omassa älvärissään 5vuotta, ja ei ole mitään pahaa sanottavaa =) meille hyvä, oma koti, eikä ole kukaan käytyään sanonut, että mitään vikaa olisi.. Sisustus on eri juttu kuin rakentaminen!!

ja mitä tulee noihin mustiin listoihin, niin luulisin sieltä löytyvän samalla tavalla myös jukkataloa, omataloa, kastellia jne, valitettavasti suomalaisuus ei takaa mitään =) älvärin ruotsalaisuus tuntuu olevan se punainen vaate suomalaisille :D

Onko se muuten totta et joissain (kunnissa/) kaupungeissa ei edes myönnetä rakennuslupia tälle talo merkille?Joskus oon kuullu tällästä,en tiedä pitääkö paikkaansa..Mut jos pitää niin eikö se kerro jo aika paljon.. :whistle:

Mistähän löytyis esim noille Design-taloille hintaa? Kun niiden sivuilla varotaan kovinkin tarkkaan kertomasta hintoja.. (Tai sitten mä en vaan löydä niitä..) Älväri sentään kertoo suoraan mitä mikäki talo maksaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Mistähän löytyis esim noille Design-taloille hintaa? Kun niiden sivuilla varotaan kovinkin tarkkaan kertomasta hintoja.. (Tai sitten mä en vaan löydä niitä..) Älväri sentään kertoo suoraan mitä mikäki talo maksaa..

Sen takia ei oo hintoja kun ne on eri hinnat eri paikkakunnille rahdin vuoksi. Mä lähetin sähköpostia oman alueen myyjälle ja tarkka hinnasto joka talosta tuli seuraavana päivänä!

Mä en ottais Älvsbytä. En oo ikinä semmosessa sisällä käyny, mutta silloin kun rakennettiin omaa taloa ammattilaiset kerto käyneensä. Eikä heillä oikein hyvää sanottavaa ollut, mm. vesieristyksiä moittivat. Täällä meidän kylillä on muutama Älväri ja musta ne on rumia, semmosia laatikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Mä en ottais Älvsbytä. En oo ikinä semmosessa sisällä käyny, mutta silloin kun rakennettiin omaa taloa ammattilaiset kerto käyneensä. Eikä heillä oikein hyvää sanottavaa ollut, mm. vesieristyksiä moittivat. Täällä meidän kylillä on muutama Älväri ja musta ne on rumia, semmosia laatikoita.

no jonkun mielestä perinnetalo on laatikko, mä taas en ottaisi mitään modernia tiilitaloa, tai rapattua, vaan kunnon vanhanaikainen perinnetalo on juuri mun mielestä suomalaiseen maisemaan sopiva =) makunsa kullakin!

En ymmärrä miks aloittaja kysyy älväristä kun ei näköjään kestä kritiikkiä siitä.. Mutta siitä vaan jos ei kestä OIKEAA palautetta "paketista".
Rakentakaa vain leikkimökki. ,mutta itseppä tiedätte muutaman
vuoden päästä...

Yhteistyössä