ALS-murehdituttaa vielä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapee"

Vieras
Hei!

Kirjoitin tänne tähän ketjuun:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2293151-als-pelko/

Kielessäni ei ole tuntunut enää nykinöitä, mutta nukahtaessa minä nielaisen tahattomasti. Nyt kun yritin päiväunille mennä sitä tapahtui kolmesti ja heräsin siihen. Onko se vaarallista? Ei kai liity ALS:n? Olen vieläkin vähän paniikissa ja pakko-oireeseeni kuuluu että luen netistä ja huolehdin entisestään. :( Pakko oli tulla tänne kokemuksia kysymään kun muuten murehdin pääni sekaisin :|

Voi sua. En mä osaa vastata sun kysymyksiin ALS:ista, mutta sun pitää lakata googlettelemasta kaikkia oireita. Olen itsekin "luulotautinen", pelkään kaikenlaista, mutta saattaisin itteni vaan laitoshoitoon jos alkaisin kaikkia oireita googlettamaan. Vähemmästäkin sekoaa pää. Mene käymään ennemmin lääkärissä, kyllä sieltä laitetaan jatkotutkimuksiin jos aihetta on.

Vasta pari päivää sitten soitin omalle lääkärilleni ja hän kertoi ettei kielen nykiminen ole merkki ALS:ta tai MS-taudista. Mulla on aina ollut tuota että unen rajamailla saatan nielasta tahattomasti, mutta nyt se on jotenkin korostunut. Kaikki nämä alkoi siitä, kun kieleni nyki ja menin lukemaan että ALS voi alkaa nielusta. Siitä lähtien olen tarkkaillut kurkkuani ja se heijastuu uneen. Mirtazapinia olen syönyt kohta 2kk eikä aikaisemmin ole ollut mitään.

Yhteistyössä