Alpro soija?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Hei!
Voiko Alpro soija"maitoon" tehdä esim puuron? Siis kestääkö se keittämisen?
Purkissa lukee et ei alle kolmevuotiaille, mut mun pieni määrättiin tänään maidottomalle ja "täti" toi vahingossa tätä. Oon nyt antanu, ei kai pieni määrä voi niin vaarallista olla? Vai voiko?
Mitähän soijamaitoo sille sit vois antaa kun on vasta vähän yli vuoden vanha? Meidän kaupoissa ei varmaan oo kovin paljoo valikoimaa.
Auttakaa kokematonta, kiitos =) .

Voi keittää ja antaa alle 3-vuotiaille. Pointti on se, että sillä ei voi KORVATA muita maitoja suoraan. eli on huolehdittava, että saa kaikki maidon ravintoaineet muualta.

voi tehä ihan kaikkea oon jopa tehny pullaakin ja hyvää tuli, en oo ees aatellu että ei vois käyttää.. meiillä kun on 2 ja puol vee soijalla saa lisäksi kalkkia ja lasten multitabseja.

Kalkkia mäkin annoin, meillä on ainakin aluks vaan kuukauden kokeilu, toivottavasti jääkin siihen. Mut sitä voi siis huoletta antaa alle kolmevuotiaalle, vaikka pakkauksessa muuta lukeekin?

En tiedä miksi mutta meidän maitoallerginen joi soijapohjaista äidinmaidonkorviketta 2-vuotiaaksi asti ja siis lääkärinmääräyksestä,ruuat valmistin kyllä esim. riisi tai kauramaitoon.

Juu meille oli kanssa apteekin soijakorvike 2-vuotiaaksi, lääkäri ja ravitsemusterapeutti eivät suositelleet kaupan soijamaitoja sitä ennen. Puurot tein veteen ja lisäsin tuota korvikejauhetta valmiiseen puuroon.

Niin ja Alpro Soyalta kyselin asiaa kun heillä kaikki tuotteet muuttui tuollaisiksi "ei alle 3-vuotiaile" silloin kun typy oli 2 v. Niin kuulemma ei ole vaarallista, mutta vitamiinia on lisätty niin paljon että joltain taholta vaaditaan tällainen kielto. No minähän boikotoin niitä sitten jonkin aikaa, koska ei kai niitä suosituksia ja kieltoja turhan takia ole ja suututti kun tytön lempijugurttiin oli tuommoinen muutos tehty... Mutta siis heidän mukaan ei pitäisi olla mitään vaaraa.

Uusimmat

Yhteistyössä