Alotettaisko koti kevätkuntoon-projekti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bergamon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bergamon

Vieras
Mulla iskee aina kevättä kohti mentäessä sisustusinto.
Tänä vuonna meillä tehdään vähän enemmän kuin kevätsiivous.
Koska olen kotiäitinä, rahaa ei ole liiemmin, mutta kun itse tekee niin säästää paljon ja näkee oman kädenjäljen.
Ostan mieluummin esim. huutonetistä käytettyjä, täyspuisia ja laadukkaita huonekaluja 300eurolla kuin Ikeasta uutta 100 eurolla.

Meillä siis kevätprojektiin kuuluu:

-Maalipintojen uusiminen olohuoneesta, eteistiloista ja portaikosta.
-Yhteen seinään olohuoneeseen tulee jotakin kivaa tehostetta kuviomaalauksen / helmiäsimaalin tai lasyyrin kanssa
-Olohuoneeseen uudet matot, verhot, sisustustyynyt
-Olohuoneeseen hylly
-kehystetään kuvia, jotka asetellaan seinille

Keittiöön uusitaan matto ja verhot.
Keittiön seinälle sisustustarra / näyttävä kello tms
Keittiöön uusitaan valaisin

Kuka lähtee mukaan?
Miten teidän koti ottaa kevään vastaan?

Muutosten ei tarvitse olla suuria, jo järjestyksenvaihto ja tekstiilien vaihtaminen muuttaa kodin ilmettä.:)

Mä alotin jo, siivosin kaapit ja vein kaikki turhat rojut kirpparille, takaisin en aio kantaa mitään! menee sit roskikseen. Ja ronskilla kädellä siivosin pois. Mitään uutta en osta, nautin vaan tästä järjestyksestä ja tavaramäärän vähyydestä. Tulppaanit ostin tänään maljakkoon, niitä ehkä voin kevään mittaan ostella kerran viikossa.

Mä olen entinen himosisustaja ja shoppailija, nyttemmin kyllästynyt. Olen kai vaan saanut tän sisustuksen päätökseen, loput tavarat alkaa olee sellaisia mistä en halua luopua.

Ei tosiaan aleta maalaamaan mitään ennenkuin on kesä ja voi tuulettaa huoletta. Mä voisin alottaa tulkoon kevät projektin vaikka siivoamalla joulukoristeet pois ;) Kelpaaks se?

Nimim. "vieras", tuo kuulostaa hyvältä!

Olen sun kanssa täsmälleen samaa mieltä siitä, että ihmisillä on järjettömästi turhaa romua. Mitä vähemmän roinaa, sitä helpompi pitää koti kivannäköisenä ja siistinä.
Me ollaan myymässä pois 3 tasoa olkkarista, nämä korvataan yhdellä isommalla.
Olen laittanut huutonettiin myyntiin verhoja, koreja, tauluja yms. Aiemmin vein aina ne varastoon pölyttymään.

Mulla on sama tuon shoppailun kanssa, mulla onkin nyt se periaate, että 1 uusi juttu kotiin tarkoittaa automaattisesti että 2 vanhaa kiertoon.:)

Itse tykkään ostaa kierrätettyä, mua ei pätkän vertaa haittaa jos mulle "uudet" verhot on roikkuneet ennen jonkun toisen ikkunassa. Eikä niissä tarvitse lukea "Vallilla" tai "Marimekko", että ne kelpaavat. Pääasia on laatu, ehjä ja kaunis tuote.

Sisustan pitkin vuotta vähän väliä ja ostelinkin tässä taannoin just peilejä ja seinäkelloja ja lyhtyjä. Juhlapyhät huomioin sitten koristeluilla, mutta nyt ei ole vielä kevätkoristelun aika, mitä nyt ostin orkideoija kaksi kun olivat tulleet kauppoihin. Muuten kevätprojektiini kuuluu kaappien inventointi, ikkunoiden pesu, saunan pesu, saatan pestä verhotkin kun jouluna yleensä teen sen ja viime jouluna olin vielä niin kipeä etten pystynyt, pölyt pyyhin hiukan paremmin ja siinäpä se taitaa ollakin kun jouluksi just on kaikki puunattu mitä kunnoltani pystyin. Sitten kun isommin tulee kevät niin siirrytään pihalle puuhastelemaan.

Juu ja tottakai joulukoristeiden siivoaminen käy.:)

Noi nykymaalit on aika kivoja, kun eivät haise enää oikein millekään.
Ainoastaan kitti joka meillä on käytössä, haisee inhalle.
Ollaan vanhanaikaisesti kiinnitelty taulut yms koukuilla, joista jää jälki.
Nyt seuraavia ripustuksia varten ollaan hommattu kiinnityspaloja jotka eivät jätä seinään
jälkeä.:)

Meillä on 3 synttärit maaliskuussa ja mun mielestä silloin on jo ihan kevät.
Aloitin hyvissä ajoin näin tammikuussa, että saan kodin kuntoon kun on taas isommat juhlat.:)

Joka paikan tyhjennys, roskiin tai kirpalle, pitäis tehdä..ihan kaikki kaapit pitäis käydä läpi. Olkkarin oon halunnu jo vuosia maalata uusiks, oon niin kyllästynyt tommoiseen kellertävään maalipintaan..mut kun mies ei kuulemma suostu auttaa niin en oo saanu yksinkään aikaseks.: /

IhanaValo, meillä minä olen kohta maalannut olkkarin, mies ei kanssa halunnut osallistua "kun ei tätä ny olis tarvinu maalata". Mutta eipä haittaa, maalaaminen on kivaa, helppoa ja siinä näkee oman kädenjäljen heti.
Nyt vaan Tikkurilan sivuille haaveilemaan...:)

Joo, tähän pitäis ilmoittautua.

Sen verran olen tehnyt että olen ostanut 4 uutta viherkasvia ja haluan lisää... Ne tuovat niin ihanasti kodikkuutta kaikkialle.

Tehtävälistalla:

-perusteellinen vaatekaappien tyhjennys ja siivous
-mattojen ja lattioiden pesu
-ikkunoiden pesu

Hankintalistalla:
-muksun huoneeseen verhot
-tekstiiliväriä olkkarin verhoihin ja päiväpeitteeseen
-viherkasveja

Ja saiskohan sitä vihdoin taulut seinille parin vuoden asumisen jälkeen, hmmm...

Tosi hyvä idea. Meillä pitäisi tyhjentää paikkoja, ja ottaa kirppispöytä. Mutta sisustaminen kyllä tarkoittaisi mahdollisimman pieniä juttuja. Maalia, sisustustarroja, verhojen vaihtoja, korjausta ja tuunausta. Kun käy töissä ja lapset harrastaa paljon, ei isoille asioille ole aikaa.

IhanaValo, meillä minä olen kohta maalannut olkkarin, mies ei kanssa halunnut osallistua "kun ei tätä ny olis tarvinu maalata". Mutta eipä haittaa, maalaaminen on kivaa, helppoa ja siinä näkee oman kädenjäljen heti.
Nyt vaan Tikkurilan sivuille haaveilemaan...:)

Hmm..ehkä miekin viimestään keväämmällä sit teen sen..enkä mitään hirmu suurte muutoksta ees havittele, mielessä ois semmoinen vaalean, onks se nyt kermanväri, semmoinen ei ihan valkea vaan hitusen lämpimämpi.:) Kiitos kannustuksesta!

Meillä projekti etenee, joskin hitaasti.
Olohuoneen seinät on nyt maalattu 2 kertaa ja pitää vetää vielä kolmas, huoh.
Nuo kitillä paikatut reiät pilkottaa maalin läpi (uusi sävy on munankuorenvalkoinen).

Mutta ihanaa, kohta on valmista ja saa alkaa maalaamaan tuota tehosteseinää kivoine efekteineen ja sitten uusimaan mattoja ja verhoja.

Kertokaa tekin miten projektit etenee! :)

Pikkuhiljaa, ei kyllä mitään kevättä varten projektia. Vaan remontin ja sisustuksen viimeistelyä, saisi vihdoinkin nuo listat paikoilleen yms. Meidän aikuisten makuuhuone ja keittiö nyt työn alla.

Maaliskuussa synttärit niin siihen mennessä jos saisi näitä hommia hoidettua niin olisin oikein tyytyväinen.

Keväämmällä sitten ikkunoiden pesu, kasvien laittoa yms.

Yhteistyössä