Aloittelijalle perus ompelukone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on sellanen ihan perus-Brother, makso kodin ykkösellä satasen pari vuotta sitten. Siinä suora ommel, siksak, kolmen piston siksak ja nelivaiheinen napinläpi. Eli tosiaan ihan perusmalli, mutta jolla kaikki ompelutyöni oon saanu tehtyä.

Haluisin sellasen, missä 1-vaiheinen napinläpi, koska inhoan niiden ompelua, mutta tolla pärjään, en raaski uutta ostaa.

Ostat jonkun singerin, berninan tai brotherin ... niin saat niille ainakin varaosia ja huollon suomesta. Varmasti joulun jälkeen on hyviä tarjouksia koneista.

Mulla itselläni on käytössä 15 v. vanha Singer tempo 70 ja huollossa on käynyt ehkä 3 kertaa. Ihan peruskone on ja sillä saa ommeltua suorat... saumuri on sitten sen lisänä.

Konetta kun ostaa niin kannattaisi koeajaa ja kokeilla langoittamista. Ompelukoneissa se on aikas helppoa mutta joissain saumureissa se ei olekkaan niin helppoa. Itselläni on saumurikin ihan perusmalli ja helppolangoittaa (bernette 334ds)

http://www.hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=27311&uid=3UDQ0D9B5LDM9KJHP8JF3TRA32NN10Q4&shopid=0&lid=1&sk_1=0&sk_2=&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

tossa on varmaan ihan ok peruskone ja ok merkki

Elä vaan sorru niihin 200e koneisiin kuten brotheriin. Mulla on se ihan p***** vaikka ihan normaalijuttuja olen ommellut. Siskolle kävi samoin ja samasta koneesta kyse.

Kannattaa satsata parempaa kuin niihin satasen koneisiin, jos et halua menettää ompeluintoa. Jos ei oo kunnon välineitä ei se myöskään kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Elä vaan sorru niihin 200e koneisiin kuten brotheriin. Mulla on se ihan p***** vaikka ihan normaalijuttuja olen ommellut. Siskolle kävi samoin ja samasta koneesta kyse.

Kannattaa satsata parempaa kuin niihin satasen koneisiin, jos et halua menettää ompeluintoa. Jos ei oo kunnon välineitä ei se myöskään kiinnosta.

No mulla on toinen kokemus noista koneista

Mulla oli peruskone, en muista merkkiä ylikuumeni kun oli ommellut n. metrin. Ihme käry ja kuummettuneen muovin haju. Ennen kun pääs ompelemaan piti lankojen kireyksiä, tai jotain säätää vaikka kuinka kauan. Vuos sitten ostin kunnon koneen, en ole paljon ehtinyt käyttää mut on aivan ihana kun se toimii niin kun pitää, kaikki säädöt on automaattisesti oikein.

Moi SILVIA LOGO! Osaatko auttaa, miten Singer tempo 70-koneeseen saa puolakotelon pysymään paikallaan? Mulla se on jotenkin irronnut paikaltaan,eikä sillä nyt pysty ompelemaan. Osaatko auttaa? Minulla ei ole ohjekirjaa...

[QUOTE="titta";25148095]Moi SILVIA LOGO! Osaatko auttaa, miten Singer tempo 70-koneeseen saa puolakotelon pysymään paikallaan? Mulla se on jotenkin irronnut paikaltaan,eikä sillä nyt pysty ompelemaan. Osaatko auttaa? Minulla ei ole ohjekirjaa...[/QUOTE]

siittä on vaan pieni pala lohjennut "kärjestä" perus vikaa siinä koneessa kun ovat sen muovista tehneet ...

Yhteistyössä