Aloitin perjantaina Tramal-lääkityksen jatkuvaan päänsärkyyn, kuinka kauan kestää ennenkuin lääkkeeseen tottuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Tilanne on että olen raskaana ja kärsinyt jatkuvasta, jokapäiväisestä päänsärystä. Panadol extend auttaa jos pääsen nukkumaan, muuten kipu kovenee lääkkeestä huolimatta enkä pysty töissä olemaan.

Nyt sain torstaina päivällä äitiyspolilta Tramal 50mg lääkityksen jota olen pe-su kokeillut ja aina tulos ollut että tunnin päästä ottamisesta meinaa nukahtaa pystyyn, ajatus ei kulje ja tuntuu että seisoessa/kävellessä pidän huolta että on seinä tai joku tuki lähellä jos huojuttaa.

Huomenna pitäisi mennä töihin tuon tramalin voimalla, 20min ajomatka ja kotihoidon työtehtävät. Mietin pitäisikö hakea sairaslomaa ihan vain että kerkeisin muutaman päivän enemmän tottua lääkitykseen? Säryn vie pois mutta tosiaan menee monta tuntia kuin olisi horroksessa/humalassa enkä kyllä autoa uskaltaisi ajaa saati toista ihmistä hoitaa.

Onko kokemusta kuinka nopeasti Tramaliin tottuu ja voi käyttää siis työpäivän aikana? Kivun kanssa pärjään kotona panadolillakin kun pääsen päiväunille säryn voimistuessa, töissä ei onnistu.

Itse hakisin ennemmin sairaslomaa ja jättäisin lääkityksen pois. Ei Tramaliin hetkessä totu ja voi kehittyä särkylääkepäänsärky jos pitkään käyttää putkeen eli hetken päästä syötkin Tramalia "vieroitusoirepäänsärkyyn" etkä alkuperäiseen vaivaan.

Sairauslomalla olen ollut viikon putkissa kohta lähemmäs 2kk ja nyt raskausviikoja 19. Lääkärit uskovat että on hormonaalista särkyä (migreenitausta) ja loppuu aikanaan. Loppuisipa pian. Viikonlopun olen selvinnyt yhdellä tramalilla päivässä ilman panadolia kun viel säryn tehokkaasti tosiaan pois mutta tilalle tulee humalainen olo ja tolkuton väsymys.

Ei sitä Panadolia kannata pois jättää vaan sen pitäisi nimenomaan olla se peruslääke ja Tramalia sitten siihen päälle jos tarvitaan vielä lisäpotkua. Tramadolikin on kuitenkin addiktoiva lääkeaine (vaikkei pahimmasta päästä sentään).

Panadolilla aloitin perjantaina kunnes parin tunnin päästä totesin ettei auta yhtään ja otin tramalin. Lauantaina säryn tullessa milloin normaalisti menisin nukkumaan, otin tramalin ja päätin olla hereillä kun pakko siihen on tottua, särky hävisi loppupäiväksi sillä mutta nukahdin sohvalle kirjaa lukiessa mitä normaalisti ei siis tapahdu. Tänään sama juttu, säryn yltyessä tramal ja vie säryn pois mutta kamala olo tulee tilalle.

Ja äitiyspolilla nimenomaan määrättiin että tätä särkyyn tästä lähin max 3tablettia päivässä ja lisäksi voi ottaa tarvittaessa panadolia.

Ei siihen voi tottua :P
Mä oon sitä syönyt monta vuotta selkäkipuihin, tosin en yhtäjaksosesti kun max. kolme päivää putkeen. Mä en voi ottaa sitä päivällä ollenkaan, yötä vasten vaan, ja vielä sellasta yötä, että seuraavana päivänä ei oo mitään menoa, tms. Nukahdan tunnin sisällä sen ottamisesta, ja vielä 12h jälkeen päässä humisee ja olo on ku ois viikon ryypännyt...

En mä oo tiennytkään, että sitä saa raskauden aikana ottaa... :O

Ja mulla 2 eri Tramalia, 50mg retard ja 100mg.

Viimeksi muokattu:
Tramalia ei pitäisi käyttää raskausaikana. Kannattaisiko nyt kysyä toiselta lääkäriltä. Tramal myös kouluttaa aika tehokkaasti. Ensisijaisesti käyttöön Panadol.

Oho päivitin yöllä kun ei näyttänyt uusia vastauksia tulleen vaikka olikin tullut. Joo tänään tklle.

En uskokaan että äippäpolin lääkäri olisi tarkoittanut että raskauden loppuun asti söisin tramalia vaan nyt kokeillaan jos pääsisin takaisin töihin sen voimalla jos se särky sitten loppuisikin jo. Enkä usko että ultran tehnyt lääkäri olisi määrännyt tramalia keskussairaalassa jos ei tietäisi sopiiko se vai ei raskaana oleville.

Mulle annettiin myös tramalia päänsärkyyn. Siinä vaiheessa kun oli palanu reilut 300 euroa migreenilääkkeisiin sain tramalia. Sitä otettiin viikko, ja kivut oli poissa.
Otat nyt sen tramalin ja nukut.

Tuli mieleen tuosta pypylleröisen kommentista, kyllä minullakin aamulla herätessä nyt humisee päässä/korvissa kun on tramalia syönyt edellisenä päivänä. :/ Ja olo on kuin krapulassa olisi, lääkkeen otettua kännissä, seuraava päivä krapulassa kunnes alkaa taas alusta. :D Yritän tässä hereillä pysyä, otin lääkkeen tuossa puol tuntia sitten. Iltapäivällä vasta aika tklle.

Ja tklta laittoivat lähetteen äippäpolille kun särky jatkui aina vaan eikä panadol ja saikku tehnyt siitä loppua ja ylilääkäri oli sitä mieltä "ettei tästä muuten tolkkua tule". On sitä mieltä että stressaan ja siksi särkee päätä osittain. Töihin haluaisin kovasti mennä joten sinnemenoa en stressaa ja tiedän että vauva voi hyvin kun ultrassa kaikki ok ja pieni kasvaa ja liikkuu kovasti. Liikkeet tuntuu myös päivittäin ja on doppleri kotona jos alaa epäilyttää onko se vielä hengissä joten en koe stressaavani vaan odotan innolla vauvaa tulevaksi. :)

Vois kokeilla pienempää annosta mutta pitäisi vähentää kapselin sisältöä tai puolittaa tabletti. Pienempää lääkekokoa kuin 50 mg ei oo. Minulla taas tuo 50 mg piristää niin että aamulla otettunakin on vaikea nukahtaa illalla.

Uusimmat

Yhteistyössä