Aloitin nyt sitten "penninvenyttämisen" kauppalaskun suhteen. Saas nähdä kuinka tässä käy.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tarpeen ostaa viiliä ja kahdenlaista jogurttia? Tuorejuusto ns turhis. margariini riittäisi. Puhdistuspyyhkeet turhia. Vauvaruuista kannattaa katsoa mikä on edullisinta (liharuuissa usein Bona). VAuvan hedelmäsoseita saa 6-pakkauksissa mitkä halvempia kuin jos ostaa irrallisina. Leipien hinnoissa suuria eroja, monesti esim Ruispalat halvimmat (ikuisuustarjouksessa). Juustojen hinnoissa samoin - esim. pirkka perusedam halpaa verrattuna moniin ns merkkijuustoihin. Kiivit kalliita. Paprika myös maksaa kilohinnaltaan.

Siinäpä muutama mitkä minä huomioisin. Meillä 2+2 henkilöä ja kuussa ruokaan 500-600 egeä.
Tämä minusta on hauska. Et jos haluaa ostaa niitä kiivejä niin pitäis sen takia jättää ostamatta ko mandariinit on halvempia vaikka ei edes tykkää niistä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tarpeen ostaa viiliä ja kahdenlaista jogurttia? Tuorejuusto ns turhis. margariini riittäisi. Puhdistuspyyhkeet turhia. Vauvaruuista kannattaa katsoa mikä on edullisinta (liharuuissa usein Bona). VAuvan hedelmäsoseita saa 6-pakkauksissa mitkä halvempia kuin jos ostaa irrallisina. Leipien hinnoissa suuria eroja, monesti esim Ruispalat halvimmat (ikuisuustarjouksessa). Juustojen hinnoissa samoin - esim. pirkka perusedam halpaa verrattuna moniin ns merkkijuustoihin. Kiivit kalliita. Paprika myös maksaa kilohinnaltaan.

Siinäpä muutama mitkä minä huomioisin. Meillä 2+2 henkilöä ja kuussa ruokaan 500-600 egeä.
Ei viili ja kahdenlainen joghurtti periaatteessa ole tarpeellista, mutta kai sitä nyt JOTAIN hyvääkin saa joskus syödä vaikka pihisteleekin. Tarkoitan siis että ei voi mennä niin että kaikki pihistelijät syövät päivästä toiseen vai perunaa ja HK:n sinistä.

Viilit ja ne 2 purkkia joghurttia maksoi yhteensä alta 1,50? (turkkilainen toki enemmän) joten niiden poisjättö ei olisi suurestikaan laksua pienentänyt...ja jotain olisi kuitenkin tilalle pitänyt ostaa välipalaksi. Ei taida viittä välipalaa saada 1,50? hintaan ihan helpolla?!

Tuorejuusto tulee kastikkeeseen korvaamaan kermaa, ei leivälle. Ja se oli tarjouksessa (varmaan vähän hämää, kun laitoin sen leipäjuttujen joukkoon).

Puhdistuspyyhkeet ovat meille välttämättömiä.

Vauvanruoista tein kilohintavertailut ja valitsin edullisia vaihtoehtoja.

leivät olivat kaikki -50% hintaan, eli edullisia.

Juustoksi ostin halvinta, eli Arkijuustoa.

Kiivit maksoivat 0,29?/6kpl...ei siis todellakaan kalliita :eek:

Paprikan kilohinta oli päälle 3?, mutta valitsin punaista joka oli halvempaa kuin muut värit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Chef, ihan tajutonta että tuosta tulee 130e. Tosi kallista - missä asut?
Naantalissa...Myllyn Prismassa kävin ostoksilla ja sitten ostin paikallisesta S-marketista ne leivät (siellä siis -50%) aj yhden appelsiinimehun. Sinne meni reilut 8?.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Mitä sä ostit? Mietin vaan, että jos meillä menisi alle viikon ruokiin 127?, niin siinä olisi kyllä tosi paljon extra-herkkuja... Jaksatko näpytellä kauppakuitin, niin me muut voitais antaa vinkkiä ensi viikon varalle?
teippiharjavaihtorulla

2 pkt vaippoja
2 pkt puhdistuspyyhkeitä
2 pkt Nan korvikejauhetta
vauvanruokapurkki *6

naudan jauheliha 600g *3
karjalanpaisti 700g *2
naudan paistisuikale 400g
broilerin fileesuikale 300g *6

leipä *7
saunapalvikinkku
juusto
ruohosipulituorejuusto

riisi 1 kg

Maito *8
raejuusto
viili *3
joghurtti *2
turkkilainen joghurtti 1 kg

Ruukkusalaatti
parsakaali 250g
kiivihedelmä *6
sipuli *10
omena *6
kurkku 400g
banaani *7
peruna 3 kg
paprika
appelsiini *4

mansikkakeitto 1l
appelsiinimehu 1l

muovikassi *5



Perhekoko on 2+2 (tosin tässä kuitissa 1 vaippapaketti masuasukille, joka syntynee ensi kuussa)

Ja summassa on siis kaikki vaipat, pesuaineet, wc-paperit yms.

Eläinten ruoat ostetaan eläinkaupasta joten niitä ei tähän kuulu.
Aika uskomatonta, että noista muka tulee 127?. Ostatko kaikissa tuoteryhmissä halvinta?

Itse jättäisin ostamatta maustetut jugurtit, mehun, mansikkakeiton, kiivit ja muovikassit. Roskapussien ostaminen on huomattavasti halvempaa, kun ne ostaa ihan niissä rullissa varta vasten tähän tarkoitukseen.

Mutta noissa muissa tuotteissa kyse on sitten ilmeisesti hinnasta. En siis todellakaan ymmärrä, miten kauppaan uppoaa noin paljon. Mulla maksaa viikon perustarvikkeet 2+2 perheelle 70? ja sitten max. 30? menee täydennysostoihin viikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osta rulla roskapusseja, kappalehinta halvempi.
Ne on niin hepposia...ja toisaalta kaupasta ostetulle muovikassille tulee sentään edes se 2 käyttökertaa (kauppakassi ja sitten roskakassi) kun taas sille roskapussimuovikassille tulee vain yksi. Eikö se ole epäekologisempaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Mitä sä ostit? Mietin vaan, että jos meillä menisi alle viikon ruokiin 127?, niin siinä olisi kyllä tosi paljon extra-herkkuja... Jaksatko näpytellä kauppakuitin, niin me muut voitais antaa vinkkiä ensi viikon varalle?
teippiharjavaihtorulla

2 pkt vaippoja
2 pkt puhdistuspyyhkeitä
2 pkt Nan korvikejauhetta
vauvanruokapurkki *6

naudan jauheliha 600g *3
karjalanpaisti 700g *2
naudan paistisuikale 400g
broilerin fileesuikale 300g *6

leipä *7
saunapalvikinkku
juusto
ruohosipulituorejuusto

riisi 1 kg

Maito *8
raejuusto
viili *3
joghurtti *2
turkkilainen joghurtti 1 kg

Ruukkusalaatti
parsakaali 250g
kiivihedelmä *6
sipuli *10
omena *6
kurkku 400g
banaani *7
peruna 3 kg
paprika
appelsiini *4

mansikkakeitto 1l
appelsiinimehu 1l

muovikassi *5



Perhekoko on 2+2 (tosin tässä kuitissa 1 vaippapaketti masuasukille, joka syntynee ensi kuussa)

Ja summassa on siis kaikki vaipat, pesuaineet, wc-paperit yms.

Eläinten ruoat ostetaan eläinkaupasta joten niitä ei tähän kuulu.
Aika uskomatonta, että noista muka tulee 127?. Ostatko kaikissa tuoteryhmissä halvinta?

Itse jättäisin ostamatta maustetut jugurtit, mehun, mansikkakeiton, kiivit ja muovikassit. Roskapussien ostaminen on huomattavasti halvempaa, kun ne ostaa ihan niissä rullissa varta vasten tähän tarkoitukseen.

Mutta noissa muissa tuotteissa kyse on sitten ilmeisesti hinnasta. En siis todellakaan ymmärrä, miten kauppaan uppoaa noin paljon. Mulla maksaa viikon perustarvikkeet 2+2 perheelle 70? ja sitten max. 30? menee täydennysostoihin viikolla.
En ihan kaikissa, mutta melkein. Siis valitsin kyllä monessa kohtaa edullisiimman vaihtoehdon ja vertailin kilohintoja. Mutta vaipoissa EN suostu tinkimään.
 
vieras
Siis sä et muka huomaa missä voitte säästää? Vaippoihin ja vauvan ruokiin menee aivan turhaan rahaa, vaippaan käytettävät rahat on kuin roskiin nakkais. Siirry kestoihin ja tee vauvalle itse ruoat ( jos osaat ) Jogurtit on kyllä kans melkoista höpöä.
 
säästö
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Mitä sä ostit? Mietin vaan, että jos meillä menisi alle viikon ruokiin 127?, niin siinä olisi kyllä tosi paljon extra-herkkuja... Jaksatko näpytellä kauppakuitin, niin me muut voitais antaa vinkkiä ensi viikon varalle?
teippiharjavaihtorulla

2 pkt vaippoja
2 pkt puhdistuspyyhkeitä
2 pkt Nan korvikejauhetta
vauvanruokapurkki *6

naudan jauheliha 600g *3
karjalanpaisti 700g *2
naudan paistisuikale 400g
broilerin fileesuikale 300g *6

leipä *7
saunapalvikinkku
juusto
ruohosipulituorejuusto

riisi 1 kg

Maito *8
raejuusto
viili *3
joghurtti *2
turkkilainen joghurtti 1 kg

Ruukkusalaatti
parsakaali 250g
kiivihedelmä *6
sipuli *10
omena *6
kurkku 400g
banaani *7
peruna 3 kg
paprika
appelsiini *4

mansikkakeitto 1l
appelsiinimehu 1l

muovikassi *5



Perhekoko on 2+2 (tosin tässä kuitissa 1 vaippapaketti masuasukille, joka syntynee ensi kuussa)

Ja summassa on siis kaikki vaipat, pesuaineet, wc-paperit yms.

Eläinten ruoat ostetaan eläinkaupasta joten niitä ei tähän kuulu.

*muoks! listalta unohtui ketsuppi ja ruokakerma *3*
Ensinnäkin, mikä kauppa, kun on noinkin vähän tavaraa ja maksaa noin paljon???

Ja toisekseen: miksi puhdistuspyyhkeitä? Miksi muovikassi?
 
yks äitee
itse ostaisin kangaskasseja kolme neljä isoa ja tukevaa kassia(ei niitä räpsyjä/ohuita joita myydään muovikassien vieressä maitokaupassa). vanhat reputkin on käteviä ruoan kuljetuksessa kaupasta kotiin. roskapussit saa toki halvemmalla kun ne ostaa rullassa, minä esim. ostan ne roskapussit talouspörssistä, sieltä saa myös muuta edullisemmin, esim. siteet, vaipat ja pesuaineet.

puhdistuspyyhkeitä en näe tarpeellisena, itse en ole koskaan tarvinnut. en edes reissussa.
vauvan/lapsen pepun pesee helposti lavuaarissa ja pyyhkii pieneen kangaspyyhkeeseen.
aina voi olla mukana pieni kangaspyyhe pesujen varalta.
 
mn
mä saisin ton satsin 95 meidän kalliista lähikaupasta, jos kiertelisin lidlit yms. mitkä ei oo kovin kaukana niin saisin noin 75 egellä. kalliita merkkejä ostat!!

yhkä sulle paras vinkki ois se et kokeile kaikein halvinta vaihtoehto vaipoissakin niin säästätä!!!!!! ei halvemmat vaipat sen huonompia ole, meil ainakin pamperssia kun käytti niin vaippoja meni useammin päivässä kuin esim. x-tran vaippoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sä et muka huomaa missä voitte säästää? Vaippoihin ja vauvan ruokiin menee aivan turhaan rahaa, vaippaan käytettävät rahat on kuin roskiin nakkais. Siirry kestoihin ja tee vauvalle itse ruoat ( jos osaat ) Jogurtit on kyllä kans melkoista höpöä.
Niin ja mansikkakeittohan on todella yksinkertainen ja edullinen tehdä itsekin.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sä et muka huomaa missä voitte säästää? Vaippoihin ja vauvan ruokiin menee aivan turhaan rahaa, vaippaan käytettävät rahat on kuin roskiin nakkais. Siirry kestoihin ja tee vauvalle itse ruoat ( jos osaat ) Jogurtit on kyllä kans melkoista höpöä.
Niin ja mansikkakeittohan on todella yksinkertainen ja edullinen tehdä itsekin.
mansikkapussi maksoi prismassa alle 2e, siinä oli 500g mansikkaa
 
maria
Sielläpäin on kyllä tosi kallista, joskus käynyt kaupassa naantalissa, kun olen sukulaisia
käynyt tapaamassa. Mun äiti valittaa myös aina, korkeita hintoja siellä. Oletko käynyt
koskaan lidissä?
Terv. ex-naantalilainen
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sä et muka huomaa missä voitte säästää? Vaippoihin ja vauvan ruokiin menee aivan turhaan rahaa, vaippaan käytettävät rahat on kuin roskiin nakkais. Siirry kestoihin ja tee vauvalle itse ruoat ( jos osaat ) Jogurtit on kyllä kans melkoista höpöä.
Niin ja mansikkakeittohan on todella yksinkertainen ja edullinen tehdä itsekin.
mansikkapussi maksoi prismassa alle 2e, siinä oli 500g mansikkaa
Ensinnäkin 500 g saa tehtyä mukavan satsin sitä keittoa, katsoppas kun ainakin tuossa mustikkakeitossa on 10 % mustikkaa joka on ihan mitätön määrä ja toisekseen me ostetaan TIETENKIN marjat pakkaseen jo kesällä niin sieltä voi sitten pakkasesta ottaa talvella. Välillä kyllä ihmetyttää miten uusavuttomia ihmiset ovat...
 
Ihan vertailun vuoksi

Maitoa 10l 8,50?
Dellariini 2,05?
Saunapalvi 2,25?
Arkijuusto 4,25?
Maksamakkara 1,79?

Sipulia 1?
Porkkanaa 2kg 1,20?
Lanttua 2kg 2?
Omenaa 2kg 2?
Banaania 2kg 2?
Kurkku 1?
Kirsikkatomaatit 1,29?
Paprikat 1,30?

Lihat -50% eli
3*400g sikanautajauhelihaa 3?
Broilerin fileesuikaleet 500g 2?
Possun suikaleet 2*400g 2?
Naudan paistijauheliha 400g 1,50?

Norjan merilohi tarjouksesta 5?

1prk partaäijää 3?
Raejuusto 400g 1,60?
Ehrman-rahkaa 8 prk 5,60?

Ananansmurskaa 4prk 2?
Tomaattimurskaa 4prk 2,50?
Tonnikalaa paloina öljyssä 4prk 2,40?
Hernekeittoa 2*400g 1,40?

Täysjyväfusillit 0,90?
Risella täysjyvä pikariisi 2,50?

Ruispalat 3pss 4,80
Koulunäkki 1,80?
Hapankorput 1,40?

Pakastevihannekset 4pss 4,40?

Yht. 80,03?

Ja tuossa on se, mitä meille normaalisti ostetaan viikossa ylöspäin pyöristetyillä hinnoilla. Pakastimessa on marjoja. Toki aina silloin tällöin pitää ostaa uusi paketti jauhoja jne., ehkä noin 5? viikossa menee tällaiseen täydennykseen. Mutta tosiaan vaikka tähän laskisi vielä vähän herkkuja, vessapaperia tms. extraa, niin jäisi siihen 100?/vko kuitenkin.
 
Tässä nyt sitten tuotteet hintoineen, niin näkee vähän paremmin että mikä on kallista ja mikä ei.

Vaipoista en kertakaikkiaan lähde tinkimään, sillä olen kokeillut myös muita merkkejä heikoin tuloksin. Ja edelleenkin, me osakestoilemme eli säästän kyllä jo sitä kautta.

Puhdistuspyyhkeitä tarvitsen, koska en kykene fyysisesti nostamaan lasta lavuaarille/ kantamaan myöskään yläkertaan joka kerta suihkutettavaksi.

Vauvanruokapurkit ovat meille iso apu...niistä olen jo tinkinyt, mutta en niistä luovu. Lapsi kun on maidottomalla ruokavaliolla enkä tosiaan joka päivä osaa/keksi/kykene tai edes halua tehdä maidotonta ruokaa niin silloin pienin saa purkista.

teippiharjavaihtorulla 1,85?

2 pkt vaippoja 27,90? (Liberon megasäkkejä)
2 pkt puhdistuspyyhkeitä 3,10?
2 pkt Nan korvikejauhetta 9,56?
vauvanruokapurkki *6 5,74?

naudan jauheliha 600g *3...9,75?
karjalanpaisti 700g *2...5?
naudan paistisuikale 400g...3,28?
broilerin fileesuikale 300g *6...11,10?

leipä *7...6,66?
saunapalvikinkku 2,75?
juusto 4,64?
ruohosipulituorejuusto 0,99?

riisi 1 kg 1,59?

Maito *8...6?
raejuusto 1,99?
viili *3...0,72?
joghurtti *2...0,50?
turkkilainen joghurtti 1 kg 2,82?

Ruukkusalaatti 1,09?
parsakaali 250g...0,76?
kiivihedelmä *6...0,29?
sipuli *10...0,49
omena *6...1,44?
kurkku 400g...1,41?
banaani *7...1,85?
peruna 3 kg...1,51?
paprika...0,93?
appelsiini *4...1,33?

mansikkakeitto 1l 1,49?
appelsiinimehu 1l 1,29?

muovikassi *5...0,37?

Nämä olivat unohtuneet viime listalta:

ketsuppi 1,01?
ruokakerma *3...1,68?
porkkana 1 kg...0,69?
 
En kyllä osaa sanoa mistä tuossa pihistäisi, ehkä juuri noista muovipusseista.

Ja puhdistuspyyheitä meillä käytetään 1v kakan pyyhintään, koska painaa aikalailla ja itse raskaana( kuten chef:kin) ja vessapaperi menee aika mössäksi kun vedellä sen kastelet ja yrität sitä sieltä kaivella puhtaaksi...

Ja vaipoista eri meilläkään tingittäisi
 
itse tehty ruoka on parempaa ja maukkaampaa
kyllä ne vauvatkin voi syödä itse tehtyä ruokaa. jo 1v. voi syödä samaa kuin muu väki, ja jos on tosi tulista/mausteista/suolaista ruokaa, ota lapselle oma annos ennen maustamista.
näin minä teen hoitotätinäkin esim kun ruuassa joku aine mitä joku toinen ei voi syödä.
ja sen voi tarvittaessa maustaa erilailla omassa pikku kattilassa, toisella levyllä ja hauduttaa/keittää kypsäksi.
pitäkää joskus kasvispäivä, esim kesäkeittoa, hernekeittoa, kasvisosekeittoa ja kalaa kanssa, esim seitä keittoon ja tonnikalaa pitsaan.
 
kallista on elämä
Mun mielestä sulla on ihan normiostokset, ja kyllä meilläkin menee n.120 jos ostetaan enemmän vaippoja/papereita/pesuaineita.
Mut jos tuossa oli viikon ruuat, niin te syötte aika paljon lihaa?
Meillä viisihenkinen perhe ja ei kyllä noin paljoa lihaa syödä, 400g jauheliha menee yhteen peruna/makaroonilaatikkoo, keittoon jopa vähemmän ja siitä ruuasta kuitenkin syödään kaksi ateriaa.
Tuosta mansikkakeitosta, mä laskin joskus mansikoiden hintaa kesällä suhteessa tuohon kaupan mansikkakeittoon ja ei se kyllä oikeasti kalliimmaksi tule jos ne mansikat joutuu ostamaan(ja ei, useamman pikkulapsen kanssa ei itsepoimintaan noin vaan lähdetä, jos joku takertuu siihen et silleen olis halvempaa) toki jos on oma mansikkamaa niin sit eri asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Sielläpäin on kyllä tosi kallista, joskus käynyt kaupassa naantalissa, kun olen sukulaisia
käynyt tapaamassa. Mun äiti valittaa myös aina, korkeita hintoja siellä. Oletko käynyt
koskaan lidissä?
Terv. ex-naantalilainen
ap sanoi käyneensä kaupassa Prismassa Myllyssä, Raisiossa. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kallista on elämä:
Tuosta mansikkakeitosta, mä laskin joskus mansikoiden hintaa kesällä suhteessa tuohon kaupan mansikkakeittoon ja ei se kyllä oikeasti kalliimmaksi tule jos ne mansikat joutuu ostamaan(ja ei, useamman pikkulapsen kanssa ei itsepoimintaan noin vaan lähdetä, jos joku takertuu siihen et silleen olis halvempaa) toki jos on oma mansikkamaa niin sit eri asia.
Enpä usko tuota. Kuten sanottua, ainakin tuossa mustikkakeitossa on 10 % mustikkaa eli n. 1 dl joten 500 g riittää kyllä mukavan pitkälle ja vesi ja perunajauho ei juuri mitään maksa. Mutta joo, kyllähän joidenkin logiikalla kaupan valmis vauvan ruoatkin ovat halvempia kuin itse tehdyt :D
Sitä en ymmärrä että miksi haetaan säästövinkkejä jos mistään ei olla kuitenkaan valmiita luopumaan.
En tiedä mitä ap:n osakestoilu on mutta kun mä osakestoilin niin 1 pirkan paketti ( n. 7 euroa ) riitti kuukaudeksi....
 
Hisu
Meillä on perhekoko 2+2, lapset 4 ja 2 v. Viikossa menee kauppaan (ruoka, vaipat, yms. kaikki mitä kaupasta tarvii) noin max 150 ? ja tosiaan pihistellään, ostetaan halvimman kilohinnan mukaan eikä tuhlailla. Toisaalta ostan kyllä paljon vihanneksia, hedelmiä yms. mutta kaikesta ei voi tinkiä. Olen ihan tyytyväinen jos alle 150 selvitään, rahaa ei oikein olisi siihenkään mutta en ymmärrä mistä enää voi järjen kanssa tinkiä.
 
Hisu
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Meillä on perhekoko 2+2, lapset 4 ja 2 v. Viikossa menee kauppaan (ruoka, vaipat, yms. kaikki mitä kaupasta tarvii) noin max 150 ? ja tosiaan pihistellään, ostetaan halvimman kilohinnan mukaan eikä tuhlailla. Toisaalta ostan kyllä paljon vihanneksia, hedelmiä yms. mutta kaikesta ei voi tinkiä. Olen ihan tyytyväinen jos alle 150 selvitään, rahaa ei oikein olisi siihenkään mutta en ymmärrä mistä enää voi järjen kanssa tinkiä.
Vielä lisään... vaikuttaahan sekin että onko lapset tarhassa eli kuinka monta kertaa päivässä syödään kotona ja kuinka monta ihmistä. Mä olen vielä kotona, joten muksut ja mä syödään jokainen ateria kotona ja mieskin usein käy päivällä kotona syömässä.
 

Yhteistyössä