Aloitin just lyrican!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuropää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puuropää

Vieras
Selkäkipuun määrättiin tällainen lääke. Lyrica 25mg aloitus annos. Otin kaksi tuntia sitten ekan lääkkeen, ja nyt olen sekaisin kuin seinäkello, huh!! Kirjoittaminen ja lukeminen ei tahdo onnistua, ja muutenkin tuntuu kuin olisin "aineissa".

Onko millaisia kokemuksia tästä lääkkeestä?

Mulla on ollu sitä isolla annostuksella, muistaakseni kovimmillaan 450 mg/vrk. Alkuun siitä on odotettavissa kovia sivuvaikutuksia, pahin oli mun mielestä heitehuimaus, ihan yhtäkkiä kun saatto horjahtaa johonki suuntaan. Ja kyllä, kuula oli totaalisen sekaisin alussa mutta sitä pahinta ei kestänyt ku muutaman päivän. Tietenki sama homma aina ku annostusta nostetaan mutta helpotti sit suht nopeesti ku hoito eteni.

Itse söin samaa lääkettä viikon selkä särkyyn... Olisi pitänyt syödä 5 viikkoa lisäten pikku hiljaa. Jätin ensimmäisen viikon jälkeen kesken todella rajujen sivuoireiden takia.
Ja lääkäri annosteli ensimmäiseksi 75mg -> siihen vaikutti myös liian suuri annoskoko...
Jos selkää särkee niin suosittelen mielummin panacodia... :)

Kyllä tuo Lyrica on hyvä jatkuvaan kovaan särkyyn. Mä söin sitä aika kauan. Ja ihan varmasti 75 mg on liian kova alotusannos! Tuo 25 mg on hyvä, sillä mäkin aloitin.

Mun piti vaan se lopettaa ku olin sitä syöny varmaa vähän yli puol vuotta niin tehot lakkas.. Tuttua mulle, näin käy melkeen aina..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No toivon todella että tällainen sekavuus menee ohi...Tosi vaikea tätäkin on kirjoittaa. Joka sana pitää tavata, ja silti tulee virheitä koko ajan...

Ei se mun muistaakseni montaa päivää tosissaan kestä, yritä vaan jaksaa sivuoireet jos vaan suinki mahdollista.

Mä olin itte tosi tyytyväinen siihen kunhan sivareista pääsin ja se alko kunnolla tehoomaan, kivut väheni tosi paljon ja elämänlaatu oli ihan eri luokkaa. Ja tosi monet muutki on sitä kehunu. Harmitti vaan niin vietävästi ku siitä multa tehot loppu.

Mä otin sen illalla silleen aina että kun parhaimmat sivuoireet alkoi niin menin sitten nukkumaan. Ei tarvinnut niiden kanssa sitten silleen kärvistellä. Onhan sitä aamulla vielä sellanen höntti olo mutta kyllä ne ekat tunnit sen lääkkeenoton jälkeen on pahimpia.

Tsemppiä sulle! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No toivon todella että tällainen sekavuus menee ohi...Tosi vaikea tätäkin on kirjoittaa. Joka sana pitää tavata, ja silti tulee virheitä koko ajan...

Ei se mun muistaakseni montaa päivää tosissaan kestä, yritä vaan jaksaa sivuoireet jos vaan suinki mahdollista.

Mä olin itte tosi tyytyväinen siihen kunhan sivareista pääsin ja se alko kunnolla tehoomaan, kivut väheni tosi paljon ja elämänlaatu oli ihan eri luokkaa. Ja tosi monet muutki on sitä kehunu. Harmitti vaan niin vietävästi ku siitä multa tehot loppu.

Mä otin sen illalla silleen aina että kun parhaimmat sivuoireet alkoi niin menin sitten nukkumaan. Ei tarvinnut niiden kanssa sitten silleen kärvistellä. Onhan sitä aamulla vielä sellanen höntti olo mutta kyllä ne ekat tunnit sen lääkkeenoton jälkeen on pahimpia.

Tsemppiä sulle! :hug:

Kiitos!!! Toivon todella että auttaisi kipuun, sekä ahdistuneisuushäiriöön :)

Sehän on epilepsialääke!! mulle sitä määräs tklääkäri ja luojan kiitos pääsinkin ortopedille selkäni kans ja se oli aivan kauhuissaan, ei se ole selkäkipu lääke!! ja lääkärit määrää sitä, kun ne ei enää tiedä mitä ne määräis, kyseenalaistavat kivun ja antavat vähän rauhoittavaa.. Onko sun tosiaan pakko sitä syödä?? täällä tyksissä ne oli aivan kauhuissaan ku kuulivat mitä mulle oli määrätty. ja mulla kivut sietämättömät, selkä onneksi leikattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja minskunmami:
Sehän on epilepsialääke!! mulle sitä määräs tklääkäri ja luojan kiitos pääsinkin ortopedille selkäni kans ja se oli aivan kauhuissaan, ei se ole selkäkipu lääke!! ja lääkärit määrää sitä, kun ne ei enää tiedä mitä ne määräis, kyseenalaistavat kivun ja antavat vähän rauhoittavaa.. Onko sun tosiaan pakko sitä syödä?? täällä tyksissä ne oli aivan kauhuissaan ku kuulivat mitä mulle oli määrätty. ja mulla kivut sietämättömät, selkä onneksi leikattiin.

Juu, se on epilepsialääke, käytetään myös krooniseen- tai hermovauriosärkyyn. Ja ihan on yleisesti käytetty lääke. Mulle sitä määrättiin tuolla Meikun Kipupolilla, sellä luulis niiden lääkäreiden jotain tietävänkin.. Kivun hoitoon käytetään myös masennuslääkkeitä.

Ero tässä on se että sitä määrätään pitkäaikaiseen kipuun johon ei välttämättä ole olemassa niinkin yksinkertaista kuin leikkaushoitoa. Esim. mulla se määrättiin hermovauriosärkyyn, sille kun ei oikein voi tehdä mitään.

Muoks. Samoilla linjoilla oon siinä ettei Lyricaa tarttis tk-lääkärin määrätä vaan jonkun joka on kipuun tms erikoistunut. Tai tähän tiettyyn sairauteen joka potilaalla on. Eikä Lyrica toki ole selkäkipulääke samalla tavalla kuin esim Panacod mutta se on kroonisen kivun hoitoon käytetty lääke.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja minskunmami:

Juu, se on epilepsialääke, käytetään myös krooniseen- tai hermovauriosärkyyn. Ja ihan on yleisesti käytetty lääke. Mulle sitä määrättiin tuolla Meikun Kipupolilla, sellä luulis niiden lääkäreiden jotain tietävänkin.. Kivun hoitoon käytetään myös masennuslääkkeitä.

Ero tässä on se että sitä määrätään pitkäaikaiseen kipuun johon ei välttämättä ole olemassa niinkin yksinkertaista kuin leikkaushoitoa. Esim. mulla se määrättiin hermovauriosärkyyn, sille kun ei oikein voi tehdä mitään.

Muoks. Samoilla linjoilla oon siinä ettei Lyricaa tarttis tk-lääkärin määrätä vaan jonkun joka on kipuun tms erikoistunut. Tai tähän tiettyyn sairauteen joka potilaalla on. Eikä Lyrica toki ole selkäkipulääke samalla tavalla kuin esim Panacod mutta se on kroonisen kivun hoitoon käytetty lääke.

Mitä sitten kun jonot esh:n puolelle on kuukausia. Sitten vongutaan täällä ettei terkasta saa kuin Buranaa. Lyrica on ihan hyvä lääke, yleisenä sivuvaikutuksena vetää jotkut sekaisin. Yleensä ei lääkäri kirjoita lääkettä josta ei tiedä. Se vaan että Lyrican (samoin kuin muuten Panacodin ym) kanssa ollaan nykyään aika tarkkoina. Narkit kun käy vonkaamassa niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäpä kyselen:
onko kukaan saanut lyricasta apua ahdistukseen?

Mun mies syö sitä tuohon ja kuulemma auttaa. Sivuoireita on jossain määrin muttei liian paljon. Lisänä tohon sopii loistavasti-ei ollenkaan kommenttiin. Muutaman viikon on sitä syönyt.

Mitä ne "sivuoireet" ovat ?

pään sekaisin meneminen ei ole "sivuoire" vaan ihan normaali asia, useimmat pitäisivät sitä hyvänä puolena nimenomaan :D

Ja sille joka ehdotteli panaCodia, ihan sama olisi ehdottaa panaDolia, ei se kodeiini siinä pulkassa mitään paina silloin kun koskee oikeasti.

800Mg annoksia Tramadolia(päivässä), zirdaludia sekaan + normaalit kovat kipulääkkeet.
Silloin tällöin Tenoxia sekaan.
Kuola valuu suun pielestä tyynylle mutta silti ei voi liikkua kun koskee kovasti.

Työpaikka lääkäri : Jos kokeiltas Buranaa ja töihin paluuta /Tule käymään tässä TK:lla niin katotaan sitä selkää (minä jotta en pysty kävelemään ollenkaan)

Ainoa hetki ennen leikkausta kun tuntui siltä että kipu helpottui oikeasti oli seuraavanlainen

Kerta annos n.400 mg tramadolia (toinen depot pureskeltuna, näin tein aina) muut lääkkeet ja poltin cannabista.
Tämä tapahtui yhden kerran (poltin siis kerran) ja koko ruumis vyötäröstä alaspäin puutui melkein täysin, pystyin makaamaan selälläni jonkin aikaa sängyssä jopa (siihen asti 2 kuukautta sikiö asennossa sängyssä ).

Lyrica on kuulemma ihan hyvä, siitä se toleranssi nousee ja ei huimaa enää niin paljoa.
Joitakin päiviä/viikkoja menee..siitä se nousee sinne 200mg nappeihin ajan kanssa.

Kokeile tramadolia jos lyrica tuntuu ..ei sopivalta. :D

lääkkeitä jeee !!! :D

Yhteistyössä