Aloitettiin gaviscon kaksi päivää sitten....

Meillä ei tarvittu ph-mittausta, kun oireet oli niin selvät, limaisuutta alusta asti, yskimistä, aivastelua, hikkaa, nieleskelyä, jatkuvaa oksentelua, röyhtäilyä, selällään olo tuskaa, huitomista, heilumista, ihmekakkoja, mitä vielä. Neuvolalääkäri oli kyllä tunnisti oireet, ja oli puhetta juuri ilmestyneestä Vauva-lehden jutusta. Siitä minäkin valaistuin.
Allergialääkäri (jonka nimeä en muista, lähetekin katosi) ei maininnut sanaa refluksi lainkaan, vaan puhui vain ruuan takaisinvirtauksesta ja vatsalaukun läpän löysyydestä.
Toisella käyntikerralla tavatun gastro-enterologin nimi on myös hakusessa, olen ihan toivoton lahopää näillä yöunilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienen tytön äiti:
Niin ja tosiaan meillä on vielä tuo flunssakin, tosin on mielestäni vähän kummallinen nuha, koska päivällä ei ole mitään, mutta yöllä ja aamulla tyttö on niiiin limanen kun olla ja voi!! omituista...voisiko limaisuus liittyäkin tähän refluksiaan?
Tuo voi olla refluksin oire. Kun yöllä on ollut pitkään makuuasennossa, limaisuutta kertyy helpommin.

Mä olen monta kertaa mennyt omien lasteni kanssa siihen halpaan, että olen uskonut ja uskotellut itselleni nenän tukkoisuuden ja nenäsieraimissa olevien limapalleroiden olevan flunssaa. Viimein olen sitten joutunut myöntämään itselleni, että kyse on ollut refluksin oireesta :headwall: Ero näkyy siinä, että ei ole muita flunssan oireita ja siitä että oire tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan.

 

Yhteistyössä