Aloitan maanantaina puhelinmyyntityön, tsempatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirppunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laura, kiitos! En ole itseasiassa aivan varma, kun perehdytys on maanantaina :) Olen kyllä lueskellut autoliiton sivuja, mutta en sitten tiedä vielä myynkö jotain erillistä kamppanjaa vai koitanko saada lisää jäseniä.

Luulen, että auttaa paljon jos uskoo siihen mitä myy. Ei mua varmaan innostais myydä jotain mitä kukaan ei tarvitse. Mutta voisin itekin liittyö autoliiton jäseneksi jos auton omistaisin :D

Tsemppiä!
Mä aloitan myyntityön elokuussa. Vähän erilaista se kyllä on kuin tuo sun työ ja peruspalkkakin on onneksi sen verran hyvä, että eletään sillä ihan ok. Mä olen niin innoissani, etten millään malttaisi odottaa elokuuta :D

Mua kiinnostaisi ehkä enemmän juuri joku myyntihomma missä tapaisi ihmisen kasvotusten. Tiedän, että puhelinmyyjiä ei arvosteta paskan vertaa. Mutta toivon, että ihmiset jotka eivät halua puhelimiinsa soitettavan kaupusteluasioissa, niin ottaisivat suoramarkkinointikiellon. Ei pitäisi tulla puheluita sen jälkeen.

Mutta jos tässä työssä onnistun niin onnistun missä vaan :D

Mulla toi Mega saa aikaan vaan kylmiäväreitä...Olin joskus teininä siellä myyjänä ja se "pomo" siellä ahdisteli meitä nuoria tyttöjä.Mä lopetin heti kun vaan hipaskin muhun mutta joidenkin kohdalla meni valitettavasti pidemmälle.:x
Äijä sai onneks kyllä potkut.

Ja eipä mullakaan oikeestaan oo mitää rohkasevaa sanottavaa :D Pitää olla kunnon puhemies/nainen että rahoiksi lyö.

Ikävää jos on tuommoisia kokemuksia :( Mutta hyvä että sai potkut!

Haluaisin vaan että vois mennä hyvillä mielin ekana pävänä töihin eikä silleen että tästä ei tule mitään...

No tästä ketjusta ei kannata imeä muita kun niitä hyviä juttuja! Kukaan ei voi sanoa sulle sopiiko se työ vai ei, kaikki on susta itestä kiinni. Itse kehotan että aloitat hommat iloisena ja reippaana, sillä pääsee jo pitkälle.

Mua ei kiinnosta arvostaako joku mun työtä vai ei :D Itse olen tehnyt puhelinmyyntiä jo pitkään eri projekteissa ja se ilo kun saa piristää tuntemattoman ihmisen elämää saa mut jatkamaan päivästä toiseen. Kyllä siihen puhelimeen kannattaa vaan vastata, useat tarjoukset tulee vain sitä kautta. Aina voi kiitos ei mutta suosittelisin lämpimästi edes kuuntelemaan!

Joskus jos sattuis olee huonompi päivä niin on käynyt myös toisinpäin eli ihana asiakas on saanut mut tosi hyvälle tuulelle :)

Mä olen kouluttanut n. 300-400 puhelinmyyjää esimiestehtävissä , kokemusta on monista tuotteista ja erityisesti kokemusta on hyvän ja huonon myyjän erottamisesta :)
"En halua tyrkyttää tai saada asiakasta vaivaantuneeksi, mutta tulosta olisi silti saatava. " vlaitettavasti tällä asenteella et tule saamaan mitään aikaan, asiakas ikäänkuin vaivaantuu jo pelkästä soitosta, joten jos sinun asenteesi on jo heti puhelun alussa "anteeksi että häiritsen" ei tule hommasta mitään.
Parempi asenne on, että ajattelet ette suinkaan häiritse koska sinulla on aivan mahtavaa asiaa!

Joo miltä kuulostaa tää dna-myyjä: asiakas vastaa puhelimeen ja myyjä aloittaa päivää, teillä näkyy olevan kalllis liittymä, minulla olis edullisempi..... asiakas sanoo: kallis on ja kallis pysyy... myyjä lyö luurin korvaan????

Joo miltä kuulostaa tää dna-myyjä: asiakas vastaa puhelimeen ja myyjä aloittaa päivää, teillä näkyy olevan kalllis liittymä, minulla olis edullisempi..... asiakas sanoo: kallis on ja kallis pysyy... myyjä lyö luurin korvaan????

No eipä ollut ihan parhaimmasta päästä tuo aloitus :D Miksi edes olettaa että toisella on kallis liittymä xD Helposti luovutti :)

Sehän tuo mun ongelma onkin, kun en haluaisi vaivaannuttaa, mutta en myöskään tyrkyttää! Miten sitä muka myy vaivaannuttamatta ja tyrkyttämättä, ei mitenkään... Tai ehkä just että hei on niin mahtava juttu tämä plaaplaa tarjous plaaplaa, laitetaanko tulemaan. Täytyy varmaan vielä paljon opiskella aihetta että alkaa sujumaan :D

Jotkut kyrpiintyy päivässä, mutta uskon että hommaa ei ihan päivässä opi, tai saa tietää onko ala oma vai ei. Eli aion sinnikkäästi yrittää :)

Megasta Keravalla, Autoliittoa myin. Tykkäsin:) Saat kyllä sen omanlaisen myyntipuheen sujumaan, mutta se tulee vain harjoittelemalla. Pari iltaa, niin kulkee:)
Esimies oli tosi mukava, ei painostanut vaan aina kannusti vaikka olisi huonokin ilta ollut. Ja palkat tuli ajallaan ja oikein.
Ja minusta tuota Autoliittoa oli jotenkin sikäli kiva myydä, ettei ole ihan peruspuhelinmyyntikamaa, moni kuunteli aidosti kiinnostuneena!
Mikään muu ei minua työssä vaivannut, kuin epävarmuus tuloista. Mutta se kuuluu työhön, ja vastapainoksi sain erittäin vapaan työn jossa vain ilmoitan milloin haluan tulla. Sopi elämäntilanteeseen:)

[QUOTE="kirppunen";23684134]Mua kiinnostaisi ehkä enemmän juuri joku myyntihomma missä tapaisi ihmisen kasvotusten. Tiedän, että puhelinmyyjiä ei arvosteta paskan vertaa. Mutta toivon, että ihmiset jotka eivät halua puhelimiinsa soitettavan kaupusteluasioissa, niin ottaisivat suoramarkkinointikiellon. Ei pitäisi tulla puheluita sen jälkeen.

Mutta jos tässä työssä onnistun niin onnistun missä vaan :D[/QUOTE]

Tai paljon järkevämpää olisi (ja monessa maassa näin onkin) että ne jotka HALUAISIVAT puhelinmyyjien soittelevan niin soittaisivat tiettyyn numeroon, muille ei saisi kaupata.

Noita numeroita mihin voi myyntikiellon ilmoittaa on useita, se kielto kestää vaan vähän aikaa, silti monille soitetaa...

Itse en tunne/tiedä KETÄÄN joka haluaisi että hänelle puhelimessa mitään kaupataan.

Tai paljon järkevämpää olisi (ja monessa maassa näin onkin) että ne jotka HALUAISIVAT puhelinmyyjien soittelevan niin soittaisivat tiettyyn numeroon, muille ei saisi kaupata.

Noita numeroita mihin voi myyntikiellon ilmoittaa on useita, se kielto kestää vaan vähän aikaa, silti monille soitetaa...

Itse en tunne/tiedä KETÄÄN joka haluaisi että hänelle puhelimessa mitään kaupataan.

No niin, tässä yksi, joka haluaa että puhelimessa kaupataan!
Mä tykkään lukea lehtiä ja puhelinmyyjiltä saa kaikkein parhaimmat tarjoukset. Tällä hetkellä tulee vain vauvalehti (tullut jo pari vuotta), tilaan myyjältä aina -50%hinnalla jakson kestona, kun jakso päättyy, irtisanon sen. Sitten odotan pari viikkoa ja myyjä soittaa uudelleen ja tarjoaa jaksoa taas -50%hinnalla :D Säästää selvää rahaa.

Itekin oon ollut puhelinmyyjänä ja kaupannut lehtiä, mukavaa työtä jos on kärsivällisyyttä jatkaa vaikkei alku aina loistelias olisikaan. Musta on mukavaa, kun mulle soittaa joku rehellinen myyjä, joka kertoo asiat niinkuin ne on. Tilaan mielelläni heiltä. Sellaisille myyjille, jotka kauppaa aluksi muka ilmaiseksi ja puhelun loputtua hintaa onkin tullut 100e, sanon suoraan että tollasilta en lähde mitään ostamaan. Moraalitonta. Nuo myyjät pilaa kaikkien myyjien maineen.

Sääliksi käy vaikka naurattaakin. On kaksi vaihtoehtoa, joko lopettaa samalla viikolla tai sinnitellä ja kärsiä ja lopettaa sitten kun on käytännössä ihan pakko. Tämä maa on höynäytettäviä rahapulaisia täynnä joten puhelinmyyjiksi on aina potentiaalisia kandidaatteja tarjolla.

[QUOTE="vieras";23686563]Sääliksi käy vaikka naurattaakin. On kaksi vaihtoehtoa, joko lopettaa samalla viikolla tai sinnitellä ja kärsiä ja lopettaa sitten kun on käytännössä ihan pakko. Tämä maa on höynäytettäviä rahapulaisia täynnä joten puhelinmyyjiksi on aina potentiaalisia kandidaatteja tarjolla.[/QUOTE]

Jaa no en mä ny tuosta tiiä. Itsehän sain aloittaessani 10,5e takuutuntipalkan. Kyllä se musta ihan hyvä oli :-)

No onneksi olkoon. Enpä näin heti paskempaa duunia keksi (itselleni olisi täysin sopimaton työ, lisäksi inhoan puhelinmyyjien soittoa). Eipä siinä, tsemppiä valitsemallesi tielle!

Kylläpäs monet ovat negatiivisia.

En minä ajatellut puhelinmyyjä loppuelämääni olla. Ja työssä ehdoton plussa on vapaat työajat! Opiskeleva äiti ei oikein voi muualla vuorojaan valita. Ja mieluummin menen tuota tekemään kuin sossun luukulle... Mutta kiitoksia heille jotka kannustivat :)

tuota on muuten hemmetin vaikea myydä.. Onnea uuteen työhön sinulle :)

Itseasiassa autoliiton jäsenyyksiä sai myytyä monia päivässä.. Itse sain tuntipalkaksi jopa 15-20e/h ihan tuolla. Toinen myyntihitti oli karavaanarijäseyyksiä. Vanhemmille miehille kyllä pystyy myymään helposti vaikka sian säkissä :p

Mutta itse en olisi ottanut paikkaa ilman kunnollista pohjapalkkaa, mikä olisi ollut vähintään tessin minimipalkkaus..

Kerro sitten mitä teille neuvotaan tekemään jos on henkilö, joka ei ikinä vastaa outoihin numeroihin? Käsketäänkö soittamaan uudelleen vielä montakin kertaa?

Yhteistyössä