Aloitan maanantaina puhelinmyyntityön, tsempatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirppunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirppunen"

Vieras
Firman valitsin huolella, sillä olen kuullut aivan tarpeeksi firmoista jotka kusettaa nuoria opiskelijoita käytännössä ilmaiseksi hommiin. Pieni pohjapalkka on tuossa firmassa, mutta eihän sillä elä, eli myytävä olisi!

Otin tämän nyt iltatyöksi lapsen hoidon ohelle, ja toivon että edes hieman saisin rahaa taskuun. Se on saletti, että jos myy niin rahaa tulee, jos ei niin sitten ei massiakaan tipu.

Tarvitsen tsemppiä! Myyn ainakin alkuun Autoliiton jäsenyyttä. En halua tyrkyttää tai saada asiakasta vaivaantuneeksi, mutta tulosta olisi silti saatava.

Asiaa ahentaa se, että olen ikuinen jännittäjä. Ennen haastattelua kävin vessassa moneen kertaan. Noh, ehkä se siitä ajan kanssa.

toivottavasti olet sopiva persoona hommiin, koska myyntiä ei pelkällä oppimisella todellakaan opi niin hyväksi että rahaa tulisi.
lyhyeen jäi urani tuolla alalla..

tsemppiä kuitenkin.

Juu kyllä siinä täytyy olla asennetta ja nauttiakin siitä työstä. En todellakaan tiedä onko minusta siihen, mutta kokeilemallahan se selviää! Jännittää kyllä hulluna. Olisi se kai hieman noloa jos potkut saisin :D

Ja jos jollain on kokemusta tästä työstä niin kuulisin mielelläni... Aloitan Suoramarkkinointi Megalla, Helsingissä. Hyvää olen tähän mennessä kuullut.

Ite vedän fyrkkää puhelinhommissa sellaset rapiat 3000e per kuu ja tähän bonarit sekä työsuhde-edut päälle. Ei moni uskois että rahaa saa näinki helposti ja vähällä työllä. Mulle tämä sopii!

[QUOTE="kirppunen";23683868]Ja jos jollain on kokemusta tästä työstä niin kuulisin mielelläni... Aloitan Suoramarkkinointi Megalla, Helsingissä. Hyvää olen tähän mennessä kuullut.[/QUOTE]

On, kokemusta on. Kun siihen firmaan astut niin ei tartte kaupassa enää ostoksia laskea! Siellä pidetään tiimin jäsenistä myös kaikin puolin huolta. Onnea paikkasi johdosta, monet jäi rannalle ruikuttaa!

Business man, olen kuullut teistä hyvistä myyjistä jotka tuommosia summia vetelee :D Monet ei usko, mutta kyllä se on mahdollista. Joillakin se myyminen kai onnistuu luonnostaan...

Tunnen itseni kyllä niin epäonnistuneeksi jos en mitään myy. Mutta en aio heti lannistua.

Ja vieras sanoi, että tuota autoliiton jäsenyyttä on vaikea myydä. Onko sinulla kokemusta tun myymisestä?

[QUOTE="kirppunen";23683868]Ja jos jollain on kokemusta tästä työstä niin kuulisin mielelläni... Aloitan Suoramarkkinointi Megalla, Helsingissä. Hyvää olen tähän mennessä kuullut.[/QUOTE]

Hyvää olet kuullut tähän mennessä...varmaankin heiltä itseltään. Tuttavani oli tuossa firmassa töissä ja kuulemma täysi riistofirma on. Palkkajärjestelmä kuulemma sellainen ettei sillä pärjää sitten mitenkään vaikka miten hommia paiskisi. Ja lisäksi pomot kyttää niskan takana ja huono myyjä saa hyvin pian kenkää ja uusia tilalle hirveällä syötöllä. En ikinä menisi tuonne töihin ja ikävää jos sinua käytetään siellä vain hyväksi etkä saa työstä oikeastaan mitään taloudellista hyötyä. Firmassa ei muuten ilmeisesti ole edes työehtosopimusta joten sairasajanpalkka, lomat jne. on sitten ihan "herran hallussa" periaattella.

[QUOTE="Mari";23683896]Hyvää olet kuullut tähän mennessä...varmaankin heiltä itseltään. Tuttavani oli tuossa firmassa töissä ja kuulemma täysi riistofirma on. Palkkajärjestelmä kuulemma sellainen ettei sillä pärjää sitten mitenkään vaikka miten hommia paiskisi. Ja lisäksi pomot kyttää niskan takana ja huono myyjä saa hyvin pian kenkää ja uusia tilalle hirveällä syötöllä. En ikinä menisi tuonne töihin ja ikävää jos sinua käytetään siellä vain hyväksi etkä saa työstä oikeastaan mitään taloudellista hyötyä. Firmassa ei muuten ilmeisesti ole edes työehtosopimusta joten sairasajanpalkka, lomat jne. on sitten ihan "herran hallussa" periaattella.[/QUOTE]

ei firmalla tarvi olla työehtosopimusta, vaan mikäli alalla on voimassa oleva työehtosopimus, täytyy sen alan työnantajien noudattaa sitä, vaikka eivät työnantajaliittoon kuuluisikaan. uskon, että lähes joka alalla on suomessa työehtosopimus. kunhan vain itse muistaa kirjallisen työsopimuksen pyytää, on asia kunnossa, viimekädessä sitten oikeuden kautta.

ap, tarkista jo nyt alasi tessi.

[QUOTE="kirppunen";23683891]Business man, olen kuullut teistä hyvistä myyjistä jotka tuommosia summia vetelee :D Monet ei usko, mutta kyllä se on mahdollista. Joillakin se myyminen kai onnistuu luonnostaan...

Tunnen itseni kyllä niin epäonnistuneeksi jos en mitään myy. Mutta en aio heti lannistua.

Ja vieras sanoi, että tuota autoliiton jäsenyyttä on vaikea myydä. Onko sinulla kokemusta tun myymisestä?[/QUOTE]

Joo ja mehän ei olla tällä alalla mitenkään harvinaisia, vaan tuota oikeastaan aika noin mediaani ansioita. Jotkut kateelliset panettelee että olis jotenkin kusetusta tai muuten hämärää, mutta eihän sellaset puheet tähän alaan mitenkään sovi! Homma on 99 % toimivaa ja rehtiä menoa. Myyntityötä siinä missä Virginin avaruuslentokaupatkin.

[QUOTE="Mari";23683896]Hyvää olet kuullut tähän mennessä...varmaankin heiltä itseltään. Tuttavani oli tuossa firmassa töissä ja kuulemma täysi riistofirma on. Palkkajärjestelmä kuulemma sellainen ettei sillä pärjää sitten mitenkään vaikka miten hommia paiskisi. Ja lisäksi pomot kyttää niskan takana ja huono myyjä saa hyvin pian kenkää ja uusia tilalle hirveällä syötöllä. En ikinä menisi tuonne töihin ja ikävää jos sinua käytetään siellä vain hyväksi etkä saa työstä oikeastaan mitään taloudellista hyötyä. Firmassa ei muuten ilmeisesti ole edes työehtosopimusta joten sairasajanpalkka, lomat jne. on sitten ihan "herran hallussa" periaattella.[/QUOTE]

Ai? Olen nettiä selaillut ja tutuilta kysellyt, ja olen saanut aivan eri kuvan touhusta. Ja noh, jos on huono myyjä niin miks sellaista pitäisi pitää talossa? Ja kyllä pitäisi sairaspäivärahat tulla ja lomatkin kertyy. Tuollaista olen kuullut lähinnä muista firmoista. On toki ikävää, jos noin on joskus käynyt. Mutta enemmän paskaa olen kuullut just vaikka MediaPexistä yms.

Hmmh, ainakin minä olen S-M megasta vain hyvää kuullut, on vielä Talentumin omistuksessa niin ei kauheasti saisi temppuilla työntekijöille..

[QUOTE="vieras";23683912]ei firmalla tarvi olla työehtosopimusta, vaan mikäli alalla on voimassa oleva työehtosopimus, täytyy sen alan työnantajien noudattaa sitä, vaikka eivät työnantajaliittoon kuuluisikaan. uskon, että lähes joka alalla on suomessa työehtosopimus. kunhan vain itse muistaa kirjallisen työsopimuksen pyytää, on asia kunnossa, viimekädessä sitten oikeuden kautta.

ap, tarkista jo nyt alasi tessi.[/QUOTE]

Muistelempa kuulleeni jostain ettei puhelinmyyntialalla ole lainkaan voimassa olevaa työehtosopimusta (on niitä harvoja aloja jolla ei ole) ja siksi firmat tekee just niin ku tykkää ja kohtelee työntekijöitä ihan sikamaisesti.

Mä olen aina työhönoton yhteydessä sanonut aloitteleville, että ne tulee myyntiedustajiksi jotka hommat taitavat ja muut ihmiset sitten tekee sitä mitä osaavat.

[QUOTE="Leila";23683928]Muistelempa kuulleeni jostain ettei puhelinmyyntialalla ole lainkaan voimassa olevaa työehtosopimusta (on niitä harvoja aloja jolla ei ole) ja siksi firmat tekee just niin ku tykkää ja kohtelee työntekijöitä ihan sikamaisesti.[/QUOTE]

Näin olen käsittänyt ja siksi en mihin tahansa firmaan halunnutkaan hakea. Tästä firmasta eniten olen hyvää kuullut, palkat tulee ajallaan jne, palkkauksessa ei ongelmia niinkuin monissa muissa firmoissa, käy työstä joskus oman palkan laskeminen kaikenmaailman taulukoiden kanssa.

Siis se takuutuntipalkka on megalla pieni, sillä ei tosiaan elä, mutta myynnistä se ansio tulee eikä soittelemisesta.

[QUOTE="Leila";23683928]Muistelempa kuulleeni jostain ettei puhelinmyyntialalla ole lainkaan voimassa olevaa työehtosopimusta (on niitä harvoja aloja jolla ei ole) ja siksi firmat tekee just niin ku tykkää ja kohtelee työntekijöitä ihan sikamaisesti.[/QUOTE]

muistelet oikein, tässä linkki vuoden 2008 uutisjuttuun.. en tiennytkään että tällainen on ollut tilanne.

Villit puhelinmyyntiyritykset vedättävät nuoria työntekijöitä | Kotimaa | Kaleva.fi

Valitettavasti tuo kusetus pitää täysin paikkaansa monenkin yrityksen kohdalla. Näitä asioita silmällä pitäen yritin laittaa hakemuksen mahdollisimman "turvalliseen" firmaan, Ja Megan koin tälläiseksi. Yksi suurimmista, ja Talentum omistaa, joten ei ole pahemmin varaa lähteä sooloilemaan.

Noh, minä ainakin pidän kiinni oikeuksistani jos ongelmia ilmenee.

Kovasti tsemppiä! Myytkö vain jäsenyyttä vai myös turvaa?

Kaikista ei ole kauppanaiseksi/mieheksi, jos ei työ tunnu hyvältä niin älä yritä väkisin. Pyydä apua alussa ja myyntivinkkejä, myyntikoulutusta on varmasti :)

Yhteistyössä