Aloin tuossa miettimään taas vakavasti tuota sukunimen vaihtoa

tutkin eri vaihtoehtoja...
Ottaisinko tyttönimen käyttöön, en siitä tykkää; äidin tyytönimi joka aika erikoinen; vai olisiko mahdollista ottaa käyttöön nimi joka isän puolelta aikoinaan suomennettu, tosin nimeni kuulostaisi aika hassulle... Vai keksisikö ihan uuden nimen?

Milla tavalla hassulle?

musta mun nimi kuulostaa hassulle kaikkien muiden sukunimien kanssa paitsi omani, korva on tottunut tähän.
Mä ottaisin mieluiten uuden sukunimen omasta suvustani (tai miehen suvusta jos päätettäisi vaihtaa koko perheen sukunimeä ). Sellaista nimeä en ottaisi mistä en tykkää.

omaansa tyytyväinen
Alkuperäinen kirjoittaja satutar:
tutkin eri vaihtoehtoja...
Ottaisinko tyttönimen käyttöön, en siitä tykkää; äidin tyytönimi joka aika erikoinen; vai olisiko mahdollista ottaa käyttöön nimi joka isän puolelta aikoinaan suomennettu, tosin nimeni kuulostaisi aika hassulle... Vai keksisikö ihan uuden nimen?
Itsellä on kaunis ei suomalsainen nimi. <Naimisiin mennessäni täytyi otta miehen nimi. Myöhemmin sai ottaaa yhdysnimen. Erottuani otin vain oman nimeni enkä enää vaihda.

Alma
Mäkin mietin samaa asiaa. Naimisiin mentäessä otin miehen sukunimen, mutta silloin se jo epäilytti. En koe kuuluvani miehen (ja hänen isänsä puolen) sukuun sillä tavalla, että haluaisin pitää saman nimen. Entinen sukunimeni on ihan tavallinen ja olen myös miettinyt äitini tyttönimeä ym. Ehkä vaihdan johonkin aivan muuhun, kunhan törmään hyvään ja itseni oloiseen nimeen.

No en vaan halua olla enään ex:n nimellä...
Ja olen joskus tuolle nyxälle sanonut että otan tyttönimen käyttöön, mutta ei sekään nimi oikein iske... Juu, eihän sillä nimellä sinäänsä oo merkitystä mutta silti...

Ihan sama mitä siinä koulinilmoituksessa sit aikanaan lukee... Muussahan nuo nimet ei tuu näkymään yhtä aikaa :)

joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ajattele tulevaa kuolinilmoa: o.s. Virtanen ent. Vartanen nyk. Vertanen... :D
Kuin monta entistä sukunimeä sulla sit lopulta onkaan?
No tuokin on ihan omaisten käsissä, mitä siihen kirjaillaan.
No juu niin on ja sehän siinä huolestuttaakin :D
Mut eipä tuota tarvii olla häpeämässä itse siinä vaiheessa :D

joo
Ja olen joskus tuolle nyxälle sanonut että otan tyttönimen käyttöön, mutta ei sekään nimi oikein iske... Juu, eihän sillä nimellä sinäänsä oo merkitystä mutta silti...

Ihan sama mitä siinä koulinilmoituksessa sit aikanaan lukee... Muussahan nuo nimet ei tuu näkymään yhtä aikaa :)
A-haaa, odotatko ehkä kosintaa mieheltä? Josko sieltä olisi tulossa hyvä nimi?

Tavallaan odotan, miehellä on sellainen sukunimi joka täällä kohtalaisen yleinen.
Ja sit taas tässä nimessäkin on omat "ärsyttävät" piirteet, että haluanko välttämättä sen nimiseksi joka kohdellut lastaan törkeästi (siis miehen isä aikoinaan miestäni, enkä ole edes koskaan nähnyt "appiukkoa", eivät oo tekemissä )
Kyllä on naisihmisellä ongelmat :headwall:

joo

Tavallaan odotan, miehellä on sellainen sukunimi joka täällä kohtalaisen yleinen.
Ja sit taas tässä nimessäkin on omat "ärsyttävät" piirteet, että haluanko välttämättä sen nimiseksi joka kohdellut lastaan törkeästi (siis miehen isä aikoinaan miestäni, enkä ole edes koskaan nähnyt "appiukkoa", eivät oo tekemissä)
Kyllä on naisihmisellä ongelmat :headwall:
Okei, no sitten ehkäpä se äitisi tyttönimi käyttöön ja kosit miestäsi, jolle myös tuo nimi käyttöön sitten :)

Yhteistyössä