aloin itkee kun vein tytön päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras

siellä on yks hoitaja joka saa mun mielen matalaksi. eli, olen nyt työttömänä ja vien silti tytön hoitoon koska kohtapuolin alkaa ilmeisesti uusi koulu. no, tätä mun työttömyyttä on jatkunut melkein vuoden ja silti olen kuskannut tytön hoitoon koska on jo yli 3v ja tarvii ikäistensä seuraa ja leikkiä, rytmiä. ja aloitin siellä kulettamisen kun olin koulussa. 1,5vuotiaana.
aivan ihana paikka tytölle ja tykkää olla mutta se hoitaja. ilemisesti ei tykkää että kuskaan tyttöä hoitoon ja olen työttömänä, ei tervehdi, piilovittuilee, on ylimielinen. tänään tulin itkun kanssa kotia kun oli niin vittumainen aamulla. tuli sellanen olo etten halua viedä tyttöä sinne enään hoitoon vaan vaihtaa hoitopaikkaa.

:hug: Voisko siitä asenteesta ihan kysäistä ko. hoitajalta, että mikä mättää?

Ei noin saa käyttäytyä, vaikka olisi asioista mitä mieltä. Fiksu osaa pitää ajatuksensa sisällä.

Jokainen tyylillään ja onhan sulla oikeus.

Mutta itse pitäisin vain ½päiväisenä ja 3 kertaa viikossa. Kyllä lapsi saa virikkeitä kotonakin. Lapsen kanssa voi tehdä ruokaa, siivota ...

voishan tuota kysyä siltä hoitajalta joku päivä kunhan rohkeus riittää. ni, oishan tuo puolipäivänen ok mutta tyttö on tottunut tuohon samaan rytmiin ja kohtahan mulla alkaa koulukin. ja toinen syy on että olin pahasti masentunut ja en olsi jaksanut niin paljon antaa virikkeitä sille ni tuo kokopäivä oli parempi.

Siis törkeetä käytöstä hoitajalta. Ei ammattitaitoinen ihminen noin käyttäydy. Sä voit jutella asiasta päiväkodin johtajan kanssa. Niin minä ainakin tekisin. Älä turhaan vaihda pk:ta, jos muuten kiva paikka. Äkkiä puhumaan johtajan kanssa.

No ompa melkoinen täti. Miten hän naljailee?
Jos todella on niin, että tekee tahallaan niin keskustelisin tämän naisen kanssa ja sitten pkjohtajan kanssa.
Toinen juttu, älä välitä, pidä pääsi, sinulla on hoitopaikkaan oikeus!

kun menet nk vanhempain keskusteluun, niin ota esille tämä "ilmapiiri" mikä vallitsee kun viet lasta hoitoon! keskustelevat sitten keskenään aiheesta ja aika varmasti tänkin hoitajan asenne muuttuu

Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
No ompa melkoinen täti. Miten hän naljailee?
Jos todella on niin, että tekee tahallaan niin keskustelisin tämän naisen kanssa ja sitten pkjohtajan kanssa.
Toinen juttu, älä välitä, pidä pääsi, sinulla on hoitopaikkaan oikeus!

yleensä muiden äitien kanssa juttelee pitkään ja iloisesti, kertoo lapsen päivänkulun mutta mun kohalla nakkelee vain niskojan sa ja yleensä se on joku toinen hoitaja joka kertoo päivänkulun. aamulla on päivädissa tapana pestä kädet niin yhden kerran unohdin ni se alkoi heti että -mennäämpä xxxxx pesemään kädet kun äitis aina unohtelee. vittuilee mun lapsen vaatteista, kun lahjaksi saatu pari marimekon puserot niin siitä jotain nakkeli. tänään vein tytön hoitoon ja iloisesti sanoin huomenet ni tämä katto vaan mun lasta ja sanoi- huomenta xxxxx- ei vilkassukaan minuun. mä siinä yritin jatkaa puhumista mutta tää puhui päälle jotain että- lapset nyt... mä lähin siitä. kerran soitin siine että tyttö o sairaana ni tämä vaan.. jaa. jaa-- ymm, ummm.- no heippa.- ei mitään että että- parantumisia -- tai mitään.. ynisi vaan siinä puhelimessa. tätä on jatkunut jo jonkin aikaa.. masentuu kai tässä uudestaan kun tommonen tuolla.

No onpa ikävää käytöstä. Vaikka ei hyväksyisikään sitä, että viet lasta hoitoon kotona ollessasi, ei se saisi näkyä ulospäin.

Ja muistakaapa äidit ystävällisyys myös sinne toiseen suuntaan! Äitini työskentelee päiväkodin keittiössä ja hän on kertonut joidenkin äitien olevan niin hienoa väkeä, että keittiöhenkilökuntaa ei tervehditä... Vaikka katsoisi suoraan silmiin ja sanoisi huomenta, muijat vaan nakkelee niskojaan ja katsoo muualle...

Kokeile jutella sen eukon kanssa ensin asiasta, ja jos ei auta niin ehdottomasti johtajan kanssa sen jälkeen. Elä enää anna jatkaa tommoista. Tai sitten siun pittää vaan kovettua, ja ruveta happamaksi sitä eukkoa kohtaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
No onpa ikävää käytöstä. Vaikka ei hyväksyisikään sitä, että viet lasta hoitoon kotona ollessasi, ei se saisi näkyä ulospäin.

Ja muistakaapa äidit ystävällisyys myös sinne toiseen suuntaan! Äitini työskentelee päiväkodin keittiössä ja hän on kertonut joidenkin äitien olevan niin hienoa väkeä, että keittiöhenkilökuntaa ei tervehditä... Vaikka katsoisi suoraan silmiin ja sanoisi huomenta, muijat vaan nakkelee niskojaan ja katsoo muualle...

mä kyllä veikkaan että ne on niitä vanhempia jotka ei moikkaa toisten lasten vanhempiakaan, mikään ei oo niin tympeää kuin että tervehdit lapsesi tarhakaverin isää/äitiä ja tämä vaan toljottaa takas tai sit tulee sellanen "totisen ja kiusaantuneen naaman huomenta" :x

Älä turhaan tollassesta tädistä välitä. Jos se ei osaa käyttäytyä, niin se on sen murhe ;)

Kysy vanhempienpalaverissä asiasta jos se pidemmän päälle alkaa vaivaamaan. Ja kun kysyt kysy suoraan, älä kaunistele tai kiertele.

Miksi kaikki täälä antaa omia mielipiteitä että "en veisi lasta hoitoon", siis kun eihän teidän mielipedettä kysytty.Toinen tulee purkamaan pahaa oloaan ja te alatte jeesustelemaan kuinka että veisi lastanne hoitoon jos kotona olisitte.Ette voi tietää toisen tilannetta ja kun kuitenkin lapsi taas kohta tarvii hoitopaikkaa niin miksi siitä pitäs sit ensin luopua.Hakea se pitäs uudestaan eikä välttämättä lapsi pääsis samaan hoitopaikkaan uudestaan.Tutussa paikassa lapsen on kiva olla.

Ja ap:lle koita olla välittämättä tollasesta hoitajasta
:hug: tuntuu olevan aika epäammattimainen.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Miksi kaikki täälä antaa omia mielipiteitä että "en veisi lasta hoitoon", siis kun eihän teidän mielipedettä kysytty.Toinen tulee purkamaan pahaa oloaan ja te alatte jeesustelemaan kuinka että veisi lastanne hoitoon jos kotona olisitte.Ette voi tietää toisen tilannetta ja kun kuitenkin lapsi taas kohta tarvii hoitopaikkaa niin miksi siitä pitäs sit ensin luopua.Hakea se pitäs uudestaan eikä välttämättä lapsi pääsis samaan hoitopaikkaan uudestaan.Tutussa paikassa lapsen on kiva olla.

Ja ap:lle koita olla välittämättä tollasesta hoitajasta
:hug: tuntuu olevan aika epäammattimainen.

itseasiassa noita kommentteja ei kannata huomioida ollenkaan, se vaan on niin että toiset oppii vähän myöhemmin ettei tää maailma ja asiat oo mustavalkosia joten annettakoon anteeksi tuo ymmärtämättömyys ja jätetään heille tilaa kasvaa ja annetaan elämän opettaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
siellä on yks hoitaja joka saa mun mielen matalaksi. eli, olen nyt työttömänä ja vien silti tytön hoitoon koska kohtapuolin alkaa ilmeisesti uusi koulu. no, tätä mun työttömyyttä on jatkunut melkein vuoden ja silti olen kuskannut tytön hoitoon koska on jo yli 3v ja tarvii ikäistensä seuraa ja leikkiä, rytmiä. ja aloitin siellä kulettamisen kun olin koulussa. 1,5vuotiaana.
aivan ihana paikka tytölle ja tykkää olla mutta se hoitaja. ilemisesti ei tykkää että kuskaan tyttöä hoitoon ja olen työttömänä, ei tervehdi, piilovittuilee, on ylimielinen. tänään tulin itkun kanssa kotia kun oli niin vittumainen aamulla. tuli sellanen olo etten halua viedä tyttöä sinne enään hoitoon vaan vaihtaa hoitopaikkaa.

No , ett pitäis JOKA PÄIVÄ tarhassa ! Kotona olevien vanhempien lapset voi VAIN kerhoillakin , eli 2 x viikko . Tai tarhaan 3 x viikko .
Siks tarhassa , mutt HARVEMMIN , ett hoitopakka pysyy , jos vaikka kouluun pääsisit .

En tod ITTE PITÄIS LASTA SAAMARI HOIDOSSA , JOS TYÖTTÖMÄNÄ KOTONA OLISIN ( eikä masennusta tmv . ole ) .......................... :o

Mulla on kanssa vähän sama olo. Itse olen sairaslomalla tällä hetkellä ja tyttö on tarhassa päivät. Tuntuu että aina saa olla selittelemässä, että miksi tyttö on tarhassa. Tuntuu tosi pahalta syyllistäminen. Ihan kuin ei ois paha mieli jo muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tota:
mitäs teet päivät pitkät? ai joo... kaksplussailet...

käyn kaupassa, teen ruoan, siivoan, hoidan juoksevat asiat, kuskaan tyttöä harrastuksiin, käytän tyttöä kaikissa tapahtumissa yms.. pyrin olemaan koko ajan liikkeellä ja tekemässä jotain ettei masennus pääse enään yllättää. ja minusta tyttöllä on nyt olemassa selkeä rytmi että miksi turhaan lähtä sitä sotkeen. ja onneksi se koulu alkaa. mutta mietityyää oikeesti ihmiset että miksi pitää aina tuomita ja tuntea paremmuutta? en voi masennukselle mitään ja nyt olen saanut hoidettua ittiä että pääsen kuntoon ja kouluun- töihin. ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista tämä joutenolokaan kyllä tämä tilanne on itsetuntoa syönyt. kyllä olen kateellinen niille joilla on vakituinen työpaikka ja useampi lapsi ja arki rullaa normaalisti. mun avioliittokin ollut yks koetinkivi. elämä ei aina mene tasapuolisesti, kuulun siihen ryhmään joku on joutunut kulkee kivikkoista tietä ja kokemaan vastoinkäymisiä. lapsilukukin on toistaiseksi täynnä. en uskalla toista tehä masennuksen pelosta. eli onnea teille täydellisille.

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:

mä kyllä veikkaan että ne on niitä vanhempia jotka ei moikkaa toisten lasten vanhempiakaan, mikään ei oo niin tympeää kuin että tervehdit lapsesi tarhakaverin isää/äitiä ja tämä vaan toljottaa takas tai sit tulee sellanen "totisen ja kiusaantuneen naaman huomenta" :x

Mä olisin se, joka ei tervehdi. Koska en ole aamuihminen. Töissäkin meni pari vuotta ennen kuin kollegat oppi, että en mä ole tahallani töykeä aamuisin, olen vain nukuksissa (ajettuani 35 km... :whistle: ). Tervehdin sitten ihmisiä aamukahvin jälkeen. Iltapäivällä multakin onnistuu smalltalk, mutta aamulla se olis niiiiiin teeskenneltyä, etten viitti siihen ryhtyä.
(Niin siis mun lapset ei ole päiväkodissa, tunnistin vaan itseni tuosta kuvauksesta.)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:

Mä olisin se, joka ei tervehdi. Koska en ole aamuihminen. Töissäkin meni pari vuotta ennen kuin kollegat oppi, että en mä ole tahallani töykeä aamuisin, olen vain nukuksissa (ajettuani 35 km... :whistle: ). Tervehdin sitten ihmisiä aamukahvin jälkeen. Iltapäivällä multakin onnistuu smalltalk, mutta aamulla se olis niiiiiin teeskenneltyä, etten viitti siihen ryhtyä.
(Niin siis mun lapset ei ole päiväkodissa, tunnistin vaan itseni tuosta kuvauksesta.)

juu, mutta kyllä nää vanhemmat on yleensä yhtä töykeitä myös iltapäivisin

Ap, jos sun lapsi on täyttä päivää 5 päivää viikossa hoidossa, vaikka itse olet kotona, niin en yhtään ihmettele että hoitajat alkaa olla kypsiä, tilanne kun on jatkunut jo vuoden.

käyn kaupassa, teen ruoan, siivoan, hoidan juoksevat asiat, kuskaan tyttöä harrastuksiin, käytän tyttöä kaikissa tapahtumissa yms..

Kuskaat tyttöä harrastuksiin? Lapsesi on päiväkodissa, ei sun sillä aikaa täydy häntä minnekään kuskata. Ja toisekseen, jos pitkät päivät päiväkodissa olevalla lapsella on vielä harrastuksiakin joka päivälle, niin huhhuh.
Jos saa siivouksessa, kaupassakäynnissä ja ruoan tekemisessä menemään 8 h niin on kyllä sairaan hidas. Lapsellesi riittäisi mainiosti puolipäivähoito 2-3 päivänä viikossa!
Mutta onhan se tietty kivempaa vaan maata kotosalla kun muut hoitaa sun lapsen.

käyn kaupassa, teen ruoan, siivoan, hoidan juoksevat asiat, kuskaan tyttöä harrastuksiin, käytän tyttöä kaikissa tapahtumissa yms.. pyrin olemaan koko ajan liikkeellä ja tekemässä jotain ettei masennus pääse enään yllättää. ja minusta tyttöllä on nyt olemassa selkeä rytmi että miksi turhaan lähtä sitä sotkeen. ja onneksi se koulu alkaa. mutta mietityyää oikeesti ihmiset että miksi pitää aina tuomita ja tuntea paremmuutta? en voi masennukselle mitään ja nyt olen saanut hoidettua ittiä että pääsen kuntoon ja kouluun- töihin. ei todellakaan ole ruusuilla tanssimista tämä joutenolokaan kyllä tämä tilanne on itsetuntoa syönyt. kyllä olen kateellinen niille joilla on vakituinen työpaikka ja useampi lapsi ja arki rullaa normaalisti. mun avioliittokin ollut yks koetinkivi. elämä ei aina mene tasapuolisesti, kuulun siihen ryhmään joku on joutunut kulkee kivikkoista tietä ja kokemaan vastoinkäymisiä. lapsilukukin on toistaiseksi täynnä. en uskalla toista tehä masennuksen pelosta. eli onnea teille täydellisille.

Sinulla on oikeus viedä lapsi hoitoon ja sillä selvä! Sew ei kuulu kenellekään mitä kotona teet (varsinkaan kaksplussalaisille) Sinulla alkaa pian koulu ja olisi ihan älytöntä nyt muuttaa hoito kolmipäiväiseksi ja sitten taas kokopäiväiseksi. Täällä tietysti äidit pitäisi lapset kotonaan masentuneina ja muutenkin yli 7v. älä niistä välitä. Sinä teet niin kuin teidän perheelle on parhaaksi. Päiväkodin hoitajien tehtävä ei ole tuomita ketään. heille ei kuulu mitä sinä teet, vaan ainoastaan hoitaa lapsesi, jolle on hoitopaikka myönnetty. Sinä saat törkeää kohtelua ja se ei johdu sinusta vaan hoitajasta. otat tämän puheeksi johtajan kanssa!

Yhteistyössä