Almiron peptin sopivuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliivipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oliivipuu

Jäsen
31.07.2004
304
0
16
Te joiden vauvoille Almiron pepti ei ole sopinut olisi kysymyksiä. Ensinnäkin kuinka pian aloituksesta oireita alkoi ilmetä. Ja millaisia oireita?

Olen antanut kuopukselle almironia vähitellen, nyt saanut sitä kohta 1kk. Ensin reilun viikon verran noin 30ml päivä. Sitten nostin määrää tuplaan, vähitellen siitä vielä lisäten ja nyt hän on saanut 2dl/pv korviketta. Posket on alkaneet taas punottaa enemmän. Toivon että punotuksen syy olisi siinä etten ole täydellisellä imetysdieetillä :ashamed: pitäisi ottaa viljat kauraa lukuunottamatta vielä pois dieetistäni. Sitten toinen syy voinee olla kylmentyneet ilmat, onhan hänellä atooppinen iho. Siksipä joudun nyt kuitenkin ottamaan ne viljat pois että saan tietää johtuuko se niistä vai ei... :whistle: Olen vain siinä pisteessä että jaksaminen on tosi kovilla... :ashamed: Tämä kun ei ole ainoa ongelma...

Niin, tosi vaikeaahan se on tietää, mistä ne oireet lopulta tulee. Meillä oli tytön kanssa jatkuvat oireet rintamaidon kautta, vaikka välttelin kaikkea mahdollista. Olin jo niin poikki ja stressaantunut, että lopetin imetyksen. Tyttö alkoi heti voimaan paremmin. (Hän oli silloin 2kk.) Oma vointikin helpottui ja jaksoin taas olla hyvällä tuulella kun ei tarvinnut enää hermoilla omista syömisistä. Se oli siis meille siinä tilanteessa paras ratkaisu.

Riittääkö sulla rintamaito, vai onko pakko antaa korviketta? Silloinhan se olis helppo selvittää niin päin, että jättää korvikkeen pois ja katsoo jos vauvan iho ja vointi paranee. Mutta jos pakko antaa korviketta, niin voishan sitä vaikka vähän aikaa vaan pumpata maitoa pakkaseen ja antaa pelkkää korviketta, niin sitten ainakin näkis selvästi jos korvike ei sovi. Mutta riski taas siinä, että rinta ei enää myöhemmin kelpaa...

Hankalia juttuja nämä, en tiedä oliko kirjoituksestani sinulle mitään apua... Voimia ja jaksamista joka tapauksessa!

:flower:

Mä itse kysyin samasta asiasta Aamu-TV:n allergialääkäriltä viime viikolla =) Hän vastasi, että tietyt ihottumat täytyy vaan hyväksyä. Poski-ihottuma on ok niin kauan kun se pysyy vain poskilla ja pysyy joten kuten kurissa rasvauksella, eikä häiritse vauvaa. Jos ihottuma alkaa levitä tai muuttuu ihan hurjan näköiseksi, niin sitten kannattaa pohtia toisen korvikkeen kokeilua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 13:43 3xäityli kirjoitti:
Niin, tosi vaikeaahan se on tietää, mistä ne oireet lopulta tulee. Meillä oli tytön kanssa jatkuvat oireet rintamaidon kautta, vaikka välttelin kaikkea mahdollista. Olin jo niin poikki ja stressaantunut, että lopetin imetyksen. Tyttö alkoi heti voimaan paremmin. (Hän oli silloin 2kk.) Oma vointikin helpottui ja jaksoin taas olla hyvällä tuulella kun ei tarvinnut enää hermoilla omista syömisistä. Se oli siis meille siinä tilanteessa paras ratkaisu.

Riittääkö sulla rintamaito, vai onko pakko antaa korviketta? Silloinhan se olis helppo selvittää niin päin, että jättää korvikkeen pois ja katsoo jos vauvan iho ja vointi paranee. Mutta jos pakko antaa korviketta, niin voishan sitä vaikka vähän aikaa vaan pumpata maitoa pakkaseen ja antaa pelkkää korviketta, niin sitten ainakin näkis selvästi jos korvike ei sovi. Mutta riski taas siinä, että rinta ei enää myöhemmin kelpaa...

Hankalia juttuja nämä, en tiedä oliko kirjoituksestani sinulle mitään apua... Voimia ja jaksamista joka tapauksessa!

:flower:

Kiitos :hug: kiva että vastasit ja ehdotit jotain, vaikka ei niistä olisikaan suurempaa apua. :)

Yritän lopetella imetystä, joten en ekana lopettaisi korvikkeen antamista. Sitten taas pelkkä korvikkeen antaminenkaan ei aivan vielä onnistu, tai oikeastaan en jaksaisi enää pumppailla rintoja koko ajan (luovutin maitoa 7kk, joten tuli mitta täyteen ;) ). Olen siis aika hankala tapaus... :whistle: :ashamed: Vaikkka tietty juuri tuo ettei enää huoli rintaa siitä luopumisen jälkeen on kuitenkin suurin syy pelkkään korvikkeeseen siirtymisen haittapuolena.

Yritän vielä tosiaan tuota vehnätön-rukiiton dieettiä (niiden muiden poistettujen lisäksi), kauan jaksan. Mä oon kyllä tosi stressaantunut ja nukun huonosti, joten en tiedä miten käy. :( :'( Ja toivon että se Almiron sopisi jotta pääsisin vihdoin normaaliin ruokavalioon!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 14:21 Soiku kirjoitti:
Mä itse kysyin samasta asiasta Aamu-TV:n allergialääkäriltä viime viikolla =) Hän vastasi, että tietyt ihottumat täytyy vaan hyväksyä. Poski-ihottuma on ok niin kauan kun se pysyy vain poskilla ja pysyy joten kuten kurissa rasvauksella, eikä häiritse vauvaa. Jos ihottuma alkaa levitä tai muuttuu ihan hurjan näköiseksi, niin sitten kannattaa pohtia toisen korvikkeen kokeilua.

VOI KIITOS tiedosta!!! :hug: :flower: otin ohjelman videolle mutta olen autuaallisesti unohtanut katsoa sen! Pitääkin etsiä mihin nauhalle sen nauhoitin ja katsoa :whistle: Ja samalla toivoa ettei se ihottuma tosiaan pahentuisi... :whistle:

Yhteistyössä