ällöä!! menkkojen lopussa ruskeita hyytymiä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjalude
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marjalude

Vieras
onko normaalia: mun menkat on suht säännölliset ja normaalit. kestää n. 5 päivää. kolme ekaa päivää käytän tampoonia ja vuoto melko runsasta, kaks vikaa päivää pärjää ohuella siteellä.
nyt viime sunnuntaina alkoi menkat ja käytin tiistaihin asti tampoonia. vuoto loppui ja olin hieman ihmeissäni miten näin lyhyet menkat? ei siis ole tuisttain jälkeen valunut mitään mutta vessassa käydessäni pyyhkimisen yhteydessä paperiin tulee ruskeita pitkiä hyytymiä?!? siis mitä ihmettä, ennen ei koskaan ole ollut!
onko kenelläkään muulla ollut, mistä johtuu?

Hyytymät on ihan normi juttu. Mulla niitä on aina. Kaipa sitä verta jää jää jonnekin sisään vähäksi aikaa ja sitten se ehtii hyytyä ennen kuin pääsee ulos.

Kuukautisten kesto vaihtelee ja muuttuu iän myötä. Älä huoli. Kaikki on kunnossa.

Minulla on kuvailemasi kaltaiset kuukautiset,ensin runsaat ja kaksi kolme päivää käytän sidettä ja tampoonia ja kolmantena tai neljäntenä päivänä enää sidettä. Hyytymiä minulla tulee alusta asti,välillä isojakin.Pienimmät muutaman millin kokoisia mutta suurimmat ovat jo muutaman sentin ja ne tuntuvat ulos tullessaan todella ällöttäviltä. Viimeisenä päivänä kuukautiset yleensä ovat rusehtavat ja eri hajuiset.

eli kai tämä on sitten ihan normaalia. ällöttävää kyllä kieltämättä.
mietin sellaistakin että liittyisikö se jotenkin siihen että muutama viikko sitten, ovulaation paikkeilla, seksin jälkeen vatsa tuli todella kipeäksi. sitäkään en ole ennen kokenut! vatsa oli todella kipeä ja pystyin hädin tuskin seisomaan jaloillani. vatsa myös pullotti!:0 kipu loppui itsestään noin tunnin kuluttua.
onko tällaista ollut muilla?

Mulla on ollut kaikenmoista vatsavaivaa elämäni aikana (ikää jo kohta 40 vee). On ollut kipuja ja kramppeja ja vuotoja ja pullotuksia ja ripulikausia ja ummetuskausia jne jne.

Tuttu lääkäri sanoin, että jos vaiva ei kestä yli kolmea viikkoa, siitä ei todennäköisesti kannata kantaa huolta. Tällä olen mennyt. Ja terveenä pysynyt. :)

En valitettavasti tiedä mistä johtuu, mutta minulla myös oli viimeksi kuvailemasi kaltaiset kuukautiset. Ikinä ennen ei tuollaisia hyytymiä ole ollut ainakaan noin suuria, ja juuri noin että luulin menkkojen loppuvan kunnes tuli hyytymiä. Meinasin alkaa etsiin tietoa, mutta ajattelin että josko olis normaalia sitten.