Allergisoivista ruoka-aineista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piitu

Jäsen
20.05.2004
111
0
16
Mitä ruoka-aineita kannattaa välttää, jos epäillään lapsen olevan herkkä tai saavan oireita helposti. Meillä muksu saa oireita oman maitoni kautta, jos itse olen syönyt es appelsiinia, ja suklaata (eli ainakin näitä vältettävä).
En ole itse tai mieskään joutunut miettimäänn tällaisiä, kun emme ole itse allergisia millekään. Niin, muksu 5 kk ja ajattelin aloitella kiinteitä pikkuhiljaa.

Hei piiu!

mekin painimme allergia ongelmien kanssa ja meillä kummallakaan ei ole ollut mitään allergioita. kyselin just neuvoja ja amaryllis oli laittanut ruoka-aineista joita kannattaa välttää tietoa. Käyppä tsekkaamassa iho-ongelmia, mitä tehdä? juttu. Jospa sieltä tulisi joitain apuja. tsemii teille. :hug:

siis listahan on pitkä kuin nälkävuosi: maito, kala, viljat, sitrukset, tomaatti, pähkinät ja siemenet, kiiwi, karviainen, omena, porkkana, paprika, pavut ja herneet, selleri... pitäkää googleen vaikka yleiset allergeenit.

miulla kaksi maitoallergista ja tossa nyt jotain, mitä kandee välttää. mutta kokeilemalla sen vasta huomaa, jos on allerginen. meillä ekalle ei käynyt oikeen mikään, mutta toinen on saanut maitoproteiinin lisäksi vasta oireita selleristä, suklaasta ja pavuista. siis äidinmaidon kautta. herneet taas ei ilmenneet yllätten mitenkään ja porkkanaa olen saanyt toisen imetyksen ajan syödä. siis jutun pointtina, ei kannata myöskään vältellä vaan varmuuden vuoksi (paitsi jotain ihan kauheita esim. kiiwi).

jaksamista :hug: