Moikka :wave:
Poika nukahti yllättäen vaunuihin joten on hetki aikaa istahtaa aloilleen. Tuntuu että yleensä pojan nukkuma-ajat menee ruokaa laittaessa/kotihommissa eikä aina riitäkkään... Tänään taasen mietin, että olispas se ihanaa kun olisi edes se yksi valmis leipä ja ruoka jota voisi ajoittain ostaa kaupasta.. Vaikka minäkin teen isoja annoksia, osan aina pakkaseen, niin silti tuntuu että vietän keittiössä kaiken kaikkiaan 2-3h/pv -osaltaan tietty sen takia että omatkin ruuat pitää tehdä kun imetys edelleen jatkuu.
MiiaK kirjoitteli niistä allergialiiton ensitietopäivistä -Me oltiin myös miehen kanssa sellaisessa. Oli mukava päivä, ihan jo vertaistuki oli mukavaa, mutta myös se, että sai taas yhden lääkärin mielipiteen kuullakseen ja sai kysellä. Kotitalousopettajan ohjaus/kokkaustuokio oli ihan ok myös, vaikka tässä on tullut vuoden verran laitettua näitä rajoitettuja herkkuja. Sai kuitenkin hiukan uusia reseptejä. Ja jos jollekin ei ole tuttuja nämä amarantit ja qinoat ym erikoisemmat, niin siellä pääsee niitäkin maistelemaan. S
uurin hyöty meidän perheelle oli se, että mies tuli mukaan kuulemaan ja saamaan tietoa. Ja Maistamaan/Kokkaamaan allergisen ruokaa. Meillä kun mies ei ole ruuan ruokaa laittanut pojalle, eikä hän ole ollut kiinnostunut maistelemaan guinoaa ym. kotosalla. Ongelmana ei ole se, että mä en häntä päästäisi keittiöön, hän kokee sen vaan niin vaikeaksi alkaa opettelemaan uutta keittiössä. Niinpä meillä on työnjako sellainen, että minä teen ruokalistat,valmistan ruuat,teen päiväkirjat ruuista -ja jos oon poissa niin kirjoitan paperille mitä annetaan, mistä ne löytyvät ja kuinka niitä laitetaan. Sallittujen listat on jääkaapin ovessa ja onneksi hän uskaltaa nykyään jo antaa sallittuja hedelmiä ilman erillistä sanomista. Joskus harmittaa ihan suunnattomasti kun joutuu laittamaan niin paljon valmiiksi asioita ennenkuin pääsee esim. töihin päiväksi keikalle. Ja oon kantanut suurta murhetta siitä, että jos itselleni tapahtuisi jotain yllättävää, että joutuisin esim. sairaalaan pariksi päiväksi, niin jos pakastimesta ei löytyisi, niin en usko että miehet saisivat keskenään ruokaa aikaiseksi... Nyt oonkin sitten kerännyt ruutuvihkoon pojan lempiruokia, eri variaatioita ja kirjoitellut selkeitä ohjeita ruokien laittoon -ihan vaan kaiken varalle. Miten teillä muilla nää asiat menee? Onko teillä vastuu jaettu? Murehdinkohan taas aivan suotta... Pitäisi varmaan vaan poistua päiväksi ja jättää ruoka-aineet kaappiin ja saisivat itse selviytyä -mutta kun ajattelen pojan parasta niin sen tähden oon nämä valmiiksi tehnyt... Muutoin ruuasta voi löytyä niitäkin aineksia jotka ei sovi pojalle... :ashamed:
Tsemppiä teille kaikille, joilla on altistuksia menossa :flower: ja paranemisia nuhanenille... Täällä on nyt tällä hetkellä hiukan seesteisempi vaihe -mutta en uskalla liputtaa kun tiiän että huomiseksi voi tilanne taas keikahtaa. Otettiin maissi ja riisi rotaatiossa takaisin, jotta saan pojalle jonkinlaista leipää aikaiseksi. Hän kun selkeästi protestoi kun leipä jouduttiin laittamaan viljojen tippumisen myötä jäähylle. Katsotaan nyt miten sujuu... viikon verran ollaan saatu niitä menemään vuoropäivin, eli hyvältä näyttää
Jospa ne palaisivat ruokavalioon!
Niin ja
Luppikselle vielä kiitos kalkkivinkistä -calci strong on sopinut jo kaksi viikkoa :heart: Eli vielä kun saadaan tuota vitkiviä menemään edes puolikas kapseli joka toinen päivä niin imetystä saapi alkaa vähentelemään -Onko itsekästä olla iloinen että kenties saisin itse syödä mämmiä ja suklaamunia tänä pääsiäisenä -viime pääsiäisenä kun ne jäivät sattuneesta syystä ja tiukasta imetysdieetistä väliin! Itse siitä jo unelmoin!!! Ja ruisleivästä!!
Jaksamista!!!!