Allergisen reaktion ensiavuksi apuja!

Lääkkeistä johtuvan laaja-alaisen allergisen reaktion ensiapuja kaipailen!
Antihistamiinia ei ole, eikä ataraxia kutinaan.
Mitä mä teen? Ihan sietämätöntä!!
Aamulla lääkäriin toki mut mut..

pims
Suosittelen että lähtisit heti lääkäriin. Onko siitä kauan kun reaktio alkoi? Minulla penisilliini aiheutti ensin ihan valtavan kutinan ja sitten ehkä puolen tunnin päästä alkoivat hengitystiet turvota.

pims, mulla penisilliini-allergia myös, paukautti ihan erilaisen kuin tää on..
Siis eilen mulla kutisi ihan vähän tosta kaulan luota..nyt on yläkroppa täys ja tää pahan tuntunen pamahti siis ihan nyt illan aikana.

vielä tälläinen
meillä oli silloin tyttären kanssa käytössä yöllä tuuletin. vaikka oli talvi, se kuulemma helpotti kutianaa aika paljon. Onko sulla sellaista? Sä et millään pääse ensiapuun nyt? Kauheeta, kun joudut siellä kitumaan:(

vielä minä
suosittelisin sua oikeasti sinne päivystykseen..Ajattelin ensin, että joku sellainen "ohimenevä". Mutta, noista ei koskaan tiedä, suosittelen kyllä käyntiä-soita ainakin sinne päivystykseen nyt.

luka
Kylmä suihku saattaisi auttaa hetkeksi, mahtaisikohan rauhoittaa ihoa pidemmäksikin aikaa?

Ehdottomasti joka kodissa pitäisi olla antihistamiinia, vaikka taloudessa ei olisikaan allergisia ihmisiä! Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ja vaikka antihistamiinit eivät välttämättä ole mitään ihmelääkkeitä, niin oiva helpotus joissakin tilanteissa.

luka: suihkussa viruin jo pitkän tovin, ei mitään vaikutusta.
Antihistamiinia yleensä onkin, unohin täyttää kaapin uuestaan kun tää mun iho-ongelma tässä alko johon lääkkeet sain perjantaina.

pims
pims: jos alkaa käymään hengitysteihin ni tunteeko sen varmasti heti?

uskallankohan mä mennä nukkuu, jos sais unta??
Tunsin kyllä heti, mutta siinä tuli silti kiire hoitoon. Jos sinulla on ollut tuo jo tunteja, eikä se ole pahentunut enää, niin ei se varmaan sitten aiheuta hengenahdistusta. Itse olen kyllä sellainen, etten uskaltaisi mihinkään sikiuneen itseäni päästää. Mitäs jos menisit sohvalle ja pistäisit hämärävalaistuksen huoneeseen?

Yhteistyössä