allerginen reaktio Progynova 2mg:sta

Onx jollekulle muulle tullu jonkityyppinen reaktio Progynova 2 mg:sta. oon aikaisemmin syönyt niitä 04-05, silloin ei mitään, nyt kun aloitin paris viikkoa sitten syömään niitä, naama ja kaulasta meni kokonaan tunto, tosi inhottavaa ja pelottava kokemus. Nyt joudun sitten allergiatutkimuksiin ja en saa enää syödä niitä. Ei nyt sitten tiedä miten tästä eteenpäin, jos ikinä voi enää PAS siirtoon mennä. Mieli maassa...... :'(

Seiskaseiska Mä olen tässä viimeisen vajaan vuoden aikana allergisoitunut ties mille. Olin esim. syönyt Zumenonia jo pariin otteeseen aiemminkin, mut yhtäkkiä aloin oireilla sille/siitä. Mulla oireet tuntui lähinnä kielen "turpoamisena" ja limakalvoilla (hengitysteille), myös tosi kurja reaktio. Veikkasin, että olisin herkistyny sille väriaineelle. Kesken PAS-kierron vaihdettiin Progynovaan ja oireet loppui. KUNNES: seuraava PAS-kierto aloitettiin sit Progynovalla ja sain siitä (kp10) vastaavanlaiset oireet kuin Zumenoneista. Ajattelin jo, että taitaa olla päässä vikaa. Silloin olin juuri käynyt lääkärissä ultrassa ja kaikki vaikutti hyvältä siirota ajatellen, mutta tuo reaktio uhkas lopettaa koko touhun. Lääkäri keksi sitten, että vaihdettiin siitä lennosta Estradot-laastareihin. Niiden kanssa pärjäsin ihan hyvin, toki loppuakohden alkoi tulla jotain paikallista ihottumaa laastarin kohtaan. Lääkäri lohdutti, että jos laastaritkaan ei sovi, niin on olemassa vielä mm. jotain geeliä.

Toivottavasti sulle löytyy sopiva lääkitys! Itse olen ajatellut toivoa seuraavaa PASia luomukiertoon (ehkä Crinone, vastaa lugeja, vaan tukena), koska tuo oireilu alkoi käydä melkoisen rankaksi. Kertaalleen ns. luonnolliseen kiertoon tehdystä PASista jo puhuinkin lääkärin kanssa, mut hän sanoi, että (ainakin mun kohdalla) lääkkeellisessä on paremmat mahdollisuudet raskautua.

Voimia! Toivottavasti saatte hoidon vietyä eteenpäin!

Iso kiitos ja haleja teille! Oli mieli niin maassa ja ajattelin että tää oli nyt siinä, joten KIITOS kun annoitte mulle taas toivoa. Kunhan kroppa taas on kunnossa ja testit tehty niin saa nähdä mitä sitten seuraa... :) Toivosta ei kai pitää luopua.

Yhteistyössä