Seiskaseiska Mä olen tässä viimeisen vajaan vuoden aikana allergisoitunut ties mille. Olin esim. syönyt Zumenonia jo pariin otteeseen aiemminkin, mut yhtäkkiä aloin oireilla sille/siitä. Mulla oireet tuntui lähinnä kielen "turpoamisena" ja limakalvoilla (hengitysteille), myös tosi kurja reaktio. Veikkasin, että olisin herkistyny sille väriaineelle. Kesken PAS-kierron vaihdettiin Progynovaan ja oireet loppui. KUNNES: seuraava PAS-kierto aloitettiin sit Progynovalla ja sain siitä (kp10) vastaavanlaiset oireet kuin Zumenoneista. Ajattelin jo, että taitaa olla päässä vikaa. Silloin olin juuri käynyt lääkärissä ultrassa ja kaikki vaikutti hyvältä siirota ajatellen, mutta tuo reaktio uhkas lopettaa koko touhun. Lääkäri keksi sitten, että vaihdettiin siitä lennosta Estradot-laastareihin. Niiden kanssa pärjäsin ihan hyvin, toki loppuakohden alkoi tulla jotain paikallista ihottumaa laastarin kohtaan. Lääkäri lohdutti, että jos laastaritkaan ei sovi, niin on olemassa vielä mm. jotain geeliä.
Toivottavasti sulle löytyy sopiva lääkitys! Itse olen ajatellut toivoa seuraavaa PASia luomukiertoon (ehkä Crinone, vastaa lugeja, vaan tukena), koska tuo oireilu alkoi käydä melkoisen rankaksi. Kertaalleen ns. luonnolliseen kiertoon tehdystä PASista jo puhuinkin lääkärin kanssa, mut hän sanoi, että (ainakin mun kohdalla) lääkkeellisessä on paremmat mahdollisuudet raskautua.
Voimia! Toivottavasti saatte hoidon vietyä eteenpäin!