allerginen, atooppinen lapsena...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
Meillä nuorimmainen oli pienempänä allerginen melkein kaikelle mahdolliselle. Iho reagoi kovasti ja etenkin naamassa oli ryyhkäistä ihottumaa. No, allergiat menivät ohi ja vuosia on nyt ollut iho todella hyvä. Atooppinen ja kuiva toki, muttei ihottumainen. Eilen sitten huomasin iltapesujen aikaan että jalkataipeet olivat aivan järkyttävän näköiset. Samanlaista ryyhkäistä ihottumaa oli kuin pienempänä...
Eli onkos kokemusta siitä, että jos lapsuusiän allergiat ovat parantuneet niin onko ne tulleet myöhemmin takaisin?

Allergioiden palaamisesta en tiedä, mutta atopia voi ainakin pahentua. Itse olin lapsena atooppinenja kärsin mm. juuri taiveihottumista (ihan vauvana oli koko naamakin ihan rupinen), aiheuttajana oli pääasiassa suklaa. Lapsuusiän jälkeen iho oli vuosia pelkästään kuiva, mutta yhtäkkiä atooppinen ihottuma palasi, kun aloin odottaa toista lastani. Olin ihottumassa päästä varpaisiin. Sittemmin tilanne on helpottunut, mutta käsiin ja kasvoihin ihottuma jäi, ja taipeetkin välillä kutisevat.

Jep, voi palata... Itse myös vauvana ja lapsena kärsinyt pahoista atooppisista oireista (muistan vieläkin sen lampun alla makoilun....), oireet helpottivat koululaisena ja palasivat uudelleen teini-iässä.

Yhteistyössä