Allergiat ja mausteet, mitkä helposti allergisoivia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Mun tuo 1,5v söi kinkkukiusausta nyt parina päivänä ja posket lehahti molemmilla kerroilla punaiseksi.

Tuossa kiusauksessa oli siis kinkkua, perunaa, porkkanaa, sipulia, kerma-maitoa, pippurisekoitusta...

Kaikkea muuta poika on syönyt ennenkin ilman oireita, eli voisko johtua tuosta pippurisekoituksesta? pippuria on kyllä saanut ruuan seassa, mut tässä on myös paprikajauhetta ja cayennepippuria...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Suomessa pippurisekoitus on MYRKKYÄ!!!!!!

Mikä siinä on myrkkyä? :O

no ei sentään myrkkyä,mutta melkien. liian vahvaa ja suomessa käytetäänihan liikaa pippuria ja valmiita maustemössöjä. entäs jos kokeilisitte joskus tuoretta rosmariinia, salviaa tai basilikaa? italiassa pippuri on jotenkin miedompaa, täällä suomessa meinasi just suu palaa

no ei sentään myrkkyä,mutta melkien. liian vahvaa ja suomessa käytetäänihan liikaa pippuria ja valmiita maustemössöjä. entäs jos kokeilisitte joskus tuoretta rosmariinia, salviaa tai basilikaa? italiassa pippuri on jotenkin miedompaa, täällä suomessa meinasi just suu palaa

Mä käytän usein yrttejä.. mutta pidän tietyissä ruuissa tuosta pippurisekoituksesta. eikä sitä paljon tarvi laittaa :)

Mä käytän usein yrttejä.. mutta pidän tietyissä ruuissa tuosta pippurisekoituksesta. eikä sitä paljon tarvi laittaa :)

totta