Allergialääkkeet ja raskautuminen

Tervehdys! Sellaista siis olen tässä pohtinut (kaiken muun viisaan ohella ;) ), että mahtaako allergialääkkeet olla haitallisia vauvalle raskaana ollessa? Itse syön päivittäin kestineä/heinixiä allegioihin, mutta nyt kun koitetaan raskautua en halua ottaa mitään riskejä. Onko kellään viisaammalla mitään tietoa voivatko ne olla haitallisia?

Kiitoksia kaikille jo etukäteen!

Tärppi tuulahaduksin, Veena
 
Mun mielestä allergialääkkeitä ei saisi syödä raskausaikana, ainakaan kukaan tutuistanikaan ei ole odottaessaan syönyt vaikka olisi kovasti tarvetta ollut (kesäisin siitepölyaika jne.). Mutta uskoisin, että ihan varmasti riittää kun ne jättää pois sitten kun plussa tullut, ei varmasti ole aiemmin "haittaa".

Itsekin olen kovasti heinä-, siitepöly-, eläin-,ym -allerginen, mutta joudun syömään allergialääkkeitä ainoastaan kesäisin. Tosin plussan tullessa en syö yhtäkään, seison kesän vaikka päälläni sen puolesta! :saint:
 
Mulla on cetiriziniä vai miten kirjoitetaan ;) Viimekeväänä kun oli jo yritys päällä niin menin hakemaan reseptiä ja kerroin et tahtoo sitten sellaiset lääkkeet mitkä käy myös raskaana ja ton vain antoi. Sitä ennen söin myös kestineä. Mut kysy omalta lääkäriltä mitä hän sanoo.
 
Bee
Kävin ennen raskautumistani allergia- ja astmalääkärillä kysymässä samaa asiaa. Kertoi ja näytti mustaa valkoisella miten suurin osa normaaleista allergialääkkeistä on täysin turvallisia raskauden aikana. Minulle kirjoitti ison paketin Alzyriä ja käski käyttämään huoletta. Sanoi että parempi vauvalle että äidin allergia on tasapainossa kuin että ei ole..
 
Paljon kiitoksia kaikille pikaisista vastauksista! Otankin yhteyttä lääkäriin ja kysyn sellaisesta allegialääkkeestä jota voisi syödä näin vauva yrityksen aikaankin! En halua tietenkään ottaa mitään riskejä että voisin tehdä jotain vauvalle haitallista. On se hienoa että täältä saa apuja =)
 
vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Näin mulle sanoi gyne, ja olen lukenut niin myös useilta eri nettisivuilta. Eli jos yritätte lasta, ei antihistamiini ainakaan kuulemma auta asiaa! En muista, johtuiko vaikutuksesta kohdun limakalvoihin, vai vaikuttiko ovulaatioon.
Samoin kuin tulehduskipulääkkeet, ne kuulemma oikein estää ovulaatiota. Vaan eihän ne lääketehtaat tuollaista kirjoita tuotteeseen, kun puolet asiakkaista lopettaisi niiden oston... :(
 

Yhteistyössä