Allergialääke/Ventoline/yskänlääke?

• Viestiketjun aloittaja Lettu
  • Ensimmäinen viesti
Lettu
Mitäs sinä antaisit?

Poika sai viime keväänä näihin aikoihin allergialääkkeen käyttöön, kun oli kuivaa yskää. Ventoline on ennestään, joskus kipeänä ollessa henki menee ahtaalle. Tai ei sillai ahtaalle, että hengitys vinkuisi, vaan poika on epämääräisen levoton ja hartiat nousee korviin, eli hieman on vaikea hengittää ja siihen Ventoline auttaa.

On tässä muutamana päivänä pyyhkinyt nenäänsä, kun kutittaa. Nyt sitten hain pojan päiväkodista, kertoivat että poika on koko päivän yskinyt kuivaa yskää. Ihan hyvävointinen poika muuten. Arvon tässä, että onko poika tulossa kipeäksi vai onko allergiaoireet pukanneet päälle oikein kunnolla.

Antaisitko sinä siis yskänlääkettä, allergialääkettä vai Ventolineä? Ja jos mä nyt annan allergialääkettä (Aerius), joka on vain kerran päivässä annettava lääke, niin voinko mä huomenaamulla ennen päiväkotiin menoa antaa uuden annoksen?

(Joo, voisin mä vaikka lääkäriinkin soittaa, mutta kunhan kysäisen..)

.
Niin ja jos Aeriuksesta huolimatta kovasti yskittää/ahdistaa henkeä niin lisäksi Ventolinea. Aeriuksen vaikutus on 24h eli huomenna samaan aikaan lääke kuin tänään. Tehon pitäis kyllä riittää. Allergisilta oireilta kuulostaa..

Yhteistyössä