allergiaa vai mitä???? sis.kuvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkumyy78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikkumyy78

Jäsen
14.12.2009
40
17
8
Tyttö 1v3kk, tähän mennessä ei ole ollut yhtään mitään allergiaa jne, eikä vanhemmillakaan ole mitää allergioita. Nyt sitten tänä aamuna tytön selkä oli tämän näköinen.. läiskät vähän vielä punasempia kuin kuvassa, salama+rasvat vähän häikäsee ja vaalentaa kuvaa. Mitään uutta ei ole syönyt, pesuaineita en ole vaihtanut..ainut "uusi" asia mikä eilen illalla tehtiin oli se, että kylvyn jälkeen rasvasin tytön kauttaaltaan kun tuntui iho kuivahkolta.. Rasvana Lipolan, jota olen käyttänyt jo pitkään tytön iholle, mutta tähän asti olen lähinnä rasvannut vain selvät kuivat paikat..talvisin tulee aina sinne tänne muutamia kuivia läiskiä.
v.php

Onko ollut jotain infektiota vähään aikaan? voi liittyä ihan flunssaankin (vanhimmallla oli koko vartalo ja kesti 2kk), tai sitten voi olla joku allerginen reaktiokin, mutta vuodenaikaan nähden villi arvaus olisi että liittyisi johonkin infektioon

Nuhaa ja yskää on ollut jo useamman viikon..nuha on tosin jo oikeastaan loppunut mutta limainen yskä vaan jatkuu viikkotolkulla..
Nokkosrokoksi mäki tota jo epäilin, mutta mistä ihmeesä se vois johtua??

Koska nyt on pakkaset iskeneet päälle, veikkaisin atopiaa. Meillä ollaan samannäköisiä (joka vuosi) ja tänä vuonna meillä tuo painottuu käsiin. Keltainen Aqualan (vai miten se nyt kirjotetaankaan) on ainut rasva, mikä ei kirvele niin hirveesti (lapsen itse sanoma) ja auttaa hyvin, kun pitää huolen, että kuivat alueet on koko ajan rasvaisina eikä päästä kuivumaan.

Lievää atooppista ihottumaa mä oon kyllä epäilly ihan pienestä asti, koska sellasia yksittäisiä kuivia läiskiä on siellä täällä, eniten just talviaikaan(kesällä ei ollut ollenkaan)..mutta neuvolalääkäri luokitteli sen vain kuivaksi ihoksi. Ja nuo kuivat läiskät pysyvät aisoissa vain säännöllisellä rasvauksella...mutta tällästä ei ole ollut koskaan ennen eikä edes flunssien yhteydessä!

Mulla on saman näkönen iho! Raskauden jälkeen tuli ihottumat ja ei parane millään rasvoilla, nyt vuoden ollut kroppa tuon näkönen.
Kerran tai pari päivässä kunnon rasvaa niin ei ainakaan kutita eikä pahemmaksi mene.

Lievää atooppista ihottumaa mä oon kyllä epäilly ihan pienestä asti, koska sellasia yksittäisiä kuivia läiskiä on siellä täällä, eniten just talviaikaan(kesällä ei ollut ollenkaan)..mutta neuvolalääkäri luokitteli sen vain kuivaksi ihoksi. Ja nuo kuivat läiskät pysyvät aisoissa vain säännöllisellä rasvauksella...mutta tällästä ei ole ollut koskaan ennen eikä edes flunssien yhteydessä!

Pakkaset atopiaa aiheuttaakin, siksi sitä ei ole teillä ollut kesällä. Rasvaile nyt vain.

Mäkin kyllä veikkaisin atooppista ihottumaa. Nyt nämä pakkaset tuli ihan hirmu yllättäen ja nopeasti, joten meidänkin 5-vuotiaan pojan iho on paljon ihottumaisempi kuin viime talvena, vaikka silloinkin oli kovia pakkasia.

[QUOTE="mä";22550202]Pakkaset atopiaa aiheuttaakin, siksi sitä ei ole teillä ollut kesällä. Rasvaile nyt vain.[/QUOTE]

Pakkaset ei aiheuta atopiaa, voi kyllä lisätä oireilua kuten myös kesällä hikoilu ja se että iho on paljaana ja kosketuksissa hiekkaan yms.

Yhteistyössä