Allergia?

Sae
Allergiatestit eivät aina ole luotettavia. Pelkästään niiden perusteella ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä. Mieti myös muita mahdollisia allergian aiheuttajia (esim siitepöly, jota kissa voi tuoda ulkoa, huonepöly jne).

Niin. Mua vaan huolestuttaa, kun lääkäri sanoi mulle, että jos on allerginen ei ole viisasta pitää eläintä astmavaaran takia. Kissa ollut meillä vuoden. Se oli 3 viikkoa hoidossa ja kun tuli takaisin tunsin kurkussani sellaista pistelevää tunnetta. Lääkärin mukaan viittaisi allergiaan. Mua ahdistaa, en uskalla mennä testeihin. En haluaisi luopua kissasta. sehän on perheenjäsen. Kuitenkin astma pelottaa. Mitä neuvoja?
Tuntuu kaikki ratkaisut niin vaikeilta. Itse olin nimittäin ajatellut että vaikka oisinkin vähän allerginen niin so what. Kuiteskin tuo astmajuttu pelottaa..

JenPen
Mun mielestä aika turha allergiatestiä tehdä. Kai sä sen itse huomaat saatko oireita kissasta? Testit voivat näyttää ihan mitä sattuu. Mulla esim. koira-allergia oli testeissä 4, vaikkei koskaan ole tullut yhdestäkään koirasta mitään oireita muuta kun omasta sillon tällön vähän kutinaa jos pääsee iho muutenkin kuivumaan. Kissa-allergia taas oli vain 2, vaikka en kissaperheissä nykyään pysty ilman lääkkeitä olemaan lainkaan.

Itsellä ainakin se koira-allergia todettu, pysyy kurissa ihan vain peruskosteusvoiteella rasvaamalla aina suihkun jälkeen niin ettei iho kovin kuivu. Atooppinen iho, niin muutenkin kutisee herkästi. Kissoista ja esim. siitepölystä ja pölystä tulee hengitystieoireita. Kaikenlaisia eläimiä ollut perheessä 3-vuotiaasta asti, eikä minulle ole astmaa kehittynyt. Ei myöskään pikkuveljelle, joka myös allerginen koirille ja monille muille eläimille. Oireita ei juurikaan. Myös jokaisessa sukulaisperheessä jossa on koira, on myös joku allerginen, eikä astmaa ole yhdelläkään.

Ihan itse omia oireitaan tunnustellen kannattaa päätökset tehdä! Minä sanoin testeissä tuloksia katsellessa lääkäreille, että koirasta luopuminen ei tule koskaan olemaan vaihtoehto, ja johan alkoi lääkäreiltäkin tulla ehdotuksia hoitoihin jos oireet pahenee. Siedätyshoitoakin saa nykyään lemmikkiallergioihin!

Yhteistyössä