Allekirjoitattekos tämän väitteen:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
omasta kokemuksesta voin sanoa, että ilman niitä tukkapöllyjä ja vitsoja olisin nykyisin jotain ihan muuta kuin mitä olen. Nyt on perhe ja työ ja asuntolainakin maksettu ja elämä on ihanaa. Ilman nuita kurituksia ,mulla tuskin näitä olisi. Sen verran kauhea kakara olen ollut. Nyt 40v ja tyytyväinen elämään. :D

Ei tämmöstä saa sanoa jos ei ole valmis tekemään kirjallista 100 sivun selvitystä asiasta.. :p
Tää onkin mun kohallani joten saanpas sanoa :kieh:

omasta kokemuksesta voin sanoa, että ilman niitä tukkapöllyjä ja vitsoja olisin nykyisin jotain ihan muuta kuin mitä olen. Nyt on perhe ja työ ja asuntolainakin maksettu ja elämä on ihanaa. Ilman nuita kurituksia ,mulla tuskin näitä olisi. Sen verran kauhea kakara olen ollut. Nyt 40v ja tyytyväinen elämään. :D

Ei tämmöstä saa sanoa jos ei ole valmis tekemään kirjallista 100 sivun selvitystä asiasta.. :p

Sinua ei näköjään laitettukkaa täällä piinapenkkiin :kieh:

Niin noh, halusihan Martti Lutherkin tukehduttaa 12-vuotiaan pojan jota piti sieluttomana lihakönttinä, mutta on nykyajan valossa ollut luultavasti autisti. (Lähde: Miles M (2005). "Martin Luther and childhood disability in 16th century Germany: what did he write? what did he say?)

Säälin lapsia, jotka ovat aikojen saatossa saaneet kärsiä erilaisten syiden varjolla väkivaltaa. Väkivaltaa niiden osalta, joihin näiden lasten tulisi saada tukeutua ja turvautua.

No haluaisitko etä sinua lyödään? Minulla on vaan yksi sääntö ja se on: tee toisille kuten haluaisit itsellesi tehtävän.
Itse olin herkkä lapsi ja 2 kertaa sain piiskaa, ja traumat jäivät. Itse en lyö ketään, lapsiani viimeikseksi.

Sinua ei näköjään laitettukkaa täällä piinapenkkiin :kieh:
Ei onneksi :whistle: Mä olen niitä -70 luvun kurilla ja nuhteella ja rakkaudella kasvatettuja. Siihen aikaan oli tuota tukkapöllyä liikkeellä :$
Mutta omat lapsetkin kasvatan kurilla,nuhteella ja rakkaudella ilman nuita tukkapöllyjä. Kun on omaa kokemusta niin ei sitä kokemusta sovi jakaa.

No jos mun lapsesta ei tule huippusuorittajaa sen takia etten piekse sitä niin so be it. Yritysjohtajien ja näiden nykymaailman "menestyjien" elämä ei todellakaan ole mitään helppoa ja mukavaa, joten en sellaista elämää omalle lapselle toivoisikaan. Toivottavasti heistä tulee onnellisia, se on ainoa mitä voi toivoa. En tosiaankaan allekirjoita juuri mitään jenkkitutkimuksia, varsinkaan tuollaisia..

Mulla oli kouluajan yksi ystävä jolla oli kotona järjetön kuri. En tiedä oliko väkivaltaa, mutta merkkejä siitä ei ollut. Heillä oli minuuttitarkat ruoka- ja kotiintuloajat eikä ystäväni päässyt koskaan edes meillä yökylään. Teini-iässä me muut vietettiin aikaa kavereiden kanssa, mutta ei tämä yksi joutui tenttaamaan kokeisiin ja taisi olla ihan yhden kerran kun alaikäisenä pääsi discoon jonne vanhemmat vei ja haki.

On menestynyt ja samaa linjaa vetää ilmeisesti edelleen.. Ystävyys sammui kun ei ollut hänellä lupaa tehdä muuta kun opiskella.. Itse kyllä valitti tästä toisinaan, mutta ei koskaan uskaltanu vastustaa vanhempiaan.

Menestys vai onnellisuus.

Kyllä ja en. Riippuu varmasti ihan henkilöstä. Mun äiti on kasvatettu ihan pienestä asti hakkaamalla, alistamalla, haukkumalla jne. :( Äiti ei oikein osaa levätä ja rentoutua. On tosi ahkera, ylihuolehtivainen ja täydellisyyteen pyrkivä.

Eipä minulla ole riittävää dataa sen kummemmin allekirjoittaa kuin olla allekirjoittamattakaan. Tietoni satunnaisten ihmisten ruumiillisesta kurituksesta ja elämän menestyksestä ovat siihen täysin riittämättömät.

Yhteistyössä