Alle vuoden ikäisen imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Heip!Mulla on tämän kuopuksen kanssa imetys sujunut tosi hyvin, ei ole tarvinnut kun ihan alussa antaa lisämaitoa. Paino on noussut hyvin(melki liiankin hyvin ;)) ja vauva on tyytyväinen. Eli mielelläni imettäisin siihen asti että saa alkaa lehmänmaitoa juomaan..

Muttamutta..Jotenkin tuntuu että alle puolivuotiaan imetys on suotavaa, ja kukaan ei sitä kieroon katso, tapahtui se sitten puistopenkillä tai tuttavan sohvalla (jos ei koko tissi ole esiin kaivettu ;)) Mutta sitten yli puolivuotias on niin "iso" jo että kyllä sen ikäinen jo pullosta syö..Miten on?Ootteko imettäneet reilusti jo isompaakin vauvaa, vai oletteko kyläreissuille ottanut pullon mukaan?Sekin olisi kiva jos pullorumbalta säästyis kokonaan vai vois ottaa heti mukin käyttöön..

Ja toki mielipiteitäkin saa antaa.Mitä tykkäätte jos kaverinne imettäisi teillä vieraillessaan esim. 8kuukauden ikäistä vauvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
:saint: ite imetin edellisiä reilu vuoden, ja joka paikassa missä nyt sattu lapselle jano tulemaan.
eivät oikeen pulloa ottaneet..

Meidänkään typy ei ole kyllä pitkään aikaan pullosta edes juonu joten en tiedä suostuisiko edes siitä juomaan enää...

Tuntuu jotenkin niin hankalalta koko imetysasia, kun kaveripiirissä suurin osa on antanut alusta saakka vain pulloa. Mummotkin alkaa jo puhumaan pullolle opettamisesta koska on niin iso jo..Ilmeisesti siihen aikoihin kun minä olin lapsi ei imetetty kovin pitkään (ja kiinteetkin alotettiin kai 3kk)..Pitäis varmaan vaan rohkeasti imettää, mutta kun on niin huono itsetunto :/

Imetä vain rohkeasti. Mun kaveripiirissäni on useitakin vielä yli vuoden ikäisen imettäjiä, joten reilu puolivuotiaan imetys ei ole juttu eikä mikään.

Ja jos joku arvostelee, niin voit kyllä huomauttaa heille imetyssuosituksista. Turha lasta sitäpaitsi enää on pullolle opettaa, kun kohta voi siirtyä jo mukiinkin. Joillakin kun pullosta eroon pääsy on sekin oma operaationsa.

Alkuperäinen kirjoittaja rinta:
voi pyhä jysäys! ootko koskaan miettiny, että pullo ja tutti on vain rinnan korvikkeita. lapsi jolle kehtaa antaa tutin, on kyllin pieni imetettäväksi

Totta!Pitää vaan uskaltaa itse sanoa..Mutta olen mä kuopuksen aikana sentään vähän edistynyt tässä imetysasiassa;esikoisen aikaan annoin kylässä aina korviketta kun en kehdannut ruveta vaatimaan paikkaa missä vois rauhassa imettää...Nyt olen joko imetyspaidan suojissa imettänyt tai kysynyt saako makkaria lainata tms..

Yhteistyössä