Alle tunnin synnytyksiä!

  • Viestiketjun aloittaja äiti82 ja poika03
  • Ensimmäinen viesti
äiti82 ja poika03
Mulla on ollut toisen lapsen synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 45min. Olisi mukava kuulle teidän muiden nopeasti synnyttäneiden kokemuksia. Miten meni synnytys ja miltä tuntui?
 
aina ulkona harmaana
mulla eka supparista (jonka jälkeen heti meni veet) vauvan syntymään meni 50 minuuttia. ambulanssiin kerkesin mutta ambulanssi ei mihinkään! :D siis kotipihalla syntyi! SEPE toi kätilön siihen just niin että kerkesi vauvan ottaa vastaan. mulla alko ne supistukset heti niin ettei ollu paljon väliä niiden välissä..tuntu että kokoajan supistaa ja työnnättää! tipalla koittivat hidastaa mutta ei ollu mitään apua. kipeä mutta nopea synnytys! kyllä tuntu sitten ku sairaalaan ehdittiin että missä välisä minä tuon tein! :D yhden tikin laittovat ku oli semmoisen pienen haavan tehny mutta muuten ei mitään! ja oli semmoinen olo että voi vaikka mitä tehdä! i menny ainakaan voimat! :D
 
Kaikkinensa mun synnytys kesti 65min mutta niin lähellä on kuitenkin tota aikarajaa et vastaanpa kuitenkin.
Toka synnyts oli mullakin kyseessä ja kolmannella supistuksella lähettiin sairaalaan. Oli het sen tuntusia et ei käyny mielessäkään viivytellä. Salissa ehittiin olla käytännössä ponnistusvaihe. Tosi kipee oli kokemus, mutta nopeesti ohi :)
Ihan näin nopeesti ei olis tarvinu tulla niin olis säästyny repeemiltä, tosin nytkin tuli vaan muutama tikki. Mut kipuineen kaikkineen pidin tätä synnytystä "helpompana" kuin ekaa jossa sain epiduraalin (kesto 4h) jotenkin tuntui että kehon viestit tuli paremmin perille kivusta huolimatta.
Eli ihan hyvä mieli jäi ainakin mulle, tosin hiukan hirvittää et jos hommaan vielä ryhtyy niin käykö tosiaan niin et tulee kotiin.
 
äiti82 ja poika03
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 22:36 vieras kirjoitti:
Mitä sinä siihen tuntiin lasket? Ensimmäisestä supistuksesta alle tunti?
Siitä kun supistukset alkoivat. Ja ne olivat heti tosi tosi tehokkaita ja tulivat tiheään tahtiin 2min välein aluksi.
 

Yhteistyössä