................
Aina haukutaan niitä jotka pistävät pienen lapsen virikehoitoon. Nyt puhutaan siis pienistä alta kolme vuotiaista. Minäkään en tätä ymmärrä. Täällä palstalla se tuomitaan ja haukutaan vanhempia itsekkääksi, kuten se toki onkin. Mutta yhtä itsekästä on laittaa lapsi hoitoon sen takia, että saadaan asuntolainat maksettua ja pidettyä elintaso korkealla. Se on ihan yhtälailla itsekästä, ei lapsi kaipaa isoa taloa ja koko aika uusia tavaroita. Äiti ja isäkin pystyvät varmasti elämään pienemmälläkin. Meillä miehellä pieni palkka ja minulla kht. Silti pärjätään, saadaan ruoka pöytään ja puhdasta päälle eli perusasiat on kunnossa. Ei se lapsi sitä mieti onko hän siellä virikkeiden vai työnteon takia (vauva ei tätä osaa pohtia). Yhtä ikävää se on olla pitkät päivät erossa vanhemmistaan. Ei se ole mikään peruste, että on niin paljon velkaa, se on ihan itse hankittua. Minä en ainakaan voisi pistää leveätä elämää lapseni hyvinvoinnin edelle ja kukaan ei voi väittää, että pieni ihminen nauttisi kaikki päivät hoidossa olemisesta. Älä siis tuomitse toisen viemistä hoitoon, jos itsekin viet Enkä nyt sanonut, että hoitoon ei saisi viedä vaan sen että on turha haukkua toisia itsekkääksi, kun sitä on ihan yhtälailla itsekin. Kotona makaava äiti / isä ja elintasoaan ylhäällä pitävä äiti/ isä ovat ihan samalla tapaa jättäneet lapsensa hoidon yhteiskunnalle. Ei niitä lapsia tarvitse tehdä, jos ei ole varaa hoitaa.