alle 3kk ja nukkuminen+syöminen

oon aikalailla kypsänä täällä kotona ku poitsu tosiaan hieman alle 3 kk eikä nuku päikkäreitä ja syö tämän tästä....kokeiltu jo velliikin ja soseita mutta eipä niistäkään apua, maito maistuu...muilla samoja tilanteita?? yöt nukkuu kyllä hyvin menee nukkuu 20.00-21.00 välisenä aikana ja herää ekan kerran klo.5 ja jatkaa unia jos hyvin käy no ehkä 8. tosin viimeyö oli sitten taas levottomampi. päivisin en vaan saa oikeen itse levättyy enkä tehtyy yhtään mitään juttuja jossa mieli hieman lepäis, joten alkaa kyllä olla välillä hermot kireellä.........
 
Tottakai äitejä aina välillä väsyttää, mutta musta noi yöunet kuulosta kuitenkin ihan hyvän mittaisilta. Joten en sinuna olis huolissaan vaikka päivällä ei niin paljoa nukukaan. Tos laskiskelin, että 20-05 tekee unta kuitenkin 9 tuntia, joka on aika paljon noinkin pienelle yhtä jaksoisena. Sinun pitää vain yrittää rytmittää omat unesi siihen samaan aikatauluun jotta jaksat päivän touhuta.

Jutut joissa mielilepäis: Voisitko saada jonkun hoitamaan lasta edes pariksi tunniksi viikossa? Mulla ainakin pienetkin hengähdys tauot antavat kummasti uutta puhtia.

Jossu & Hemuli 8vko+1pv (sisarukset 6v ja 4v)
 
Normaalilta kuulostaa.Tommostaha se on,kun vauvat on pieniä.
Siis sun muksu nukkuu tosi hyvät yöunet!Mun tyttö on nyt 6kk ja tossa iässä oli tissillä AINA.Siis saatto olla 10 tuntia putkeen tissillä.Vartin taukoja välillä.Muistan kyllä,että se oli hermoja raastavaa!!
Älä nyt kiirehdi niiden soseiden kanssa,niistä saattaa tulla vatsavaivoja noin pienelle.
Hommaa kantoliina,niin saat kädet vapaiksi?
 
omistan kantorepun ja eipä poika siinä viihdy, et se siitä, huutaa koko ajan.... en kiirehdi kiinteen ruoan kanssa, maitoo vaan litratolkulla vuorokaudessa ja pääsääntösesti maidolla siis ollaan, maisteluasteella kiinteet,kun ikäähän on sitten viikon päästä olla 3 kk. no aika virkee lapsi taitaa täällä olla kun pärjää pelkillä yöunilla, mutta kylläpä huutaa päivisin väsymystä ei vaan nuku sitten.itse vaan kaipaa välillä pientä lepohetkee.......
 
Meillä oli ihan samanlaista/on edelleen. Sillä erolla vaan, että poika on nyt 6kk, niin ei enää kitise/huuda päivällä väsymystä vaikka nukkuukin päikkäreitä todella vähän (3x 15-30min) Mut silloin tuon ikäisenä "kiukutteli" päivällä koko ajan väsyneenä. Tuo on aika hermoja raastavaa, tiedän :hug: Vaikka nukkuukin yöllä ihan hyvin, niin se on raskasta jos ei päivällä nuku. Mie en tähän keksiny mitään keinoa miten olis saanu pidempiä päiväunia nukkumaan.. Mutta et siis todellakaan ole ainoa jolla on tuollainen vauva.
Syökö teidän vauva korviketta, jos niin kuinka paljo/vrk? Meillä aloitettiin kiinteät 3kk iässä, mut ei niistäkään ollu apua tuohon nukkumiseen. Vatsavaivat tosin loppui niihin aikoihin.
Voimia sinulle :)
 
poitsu syö korviketta ja määrä menee reilusti yli 2l /vrk, mutta onpa poijalla kokoakin :) ei oo pieni mies. No joo itse vaan ajattelin että jos alkaa maistattaa niitä kiinteitä niin vois olla jotain apua mutta täytyy yrittää jaksaa..välillä vaan toi maitomääräkin vähän ihmetyttää, sen verran paljon juo.. Ensimmäinen lapsistani poika myös nukkui ja söi vaan, mutta taitaa olla virkumpi miehen alku tää toinen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
poitsu syö korviketta ja määrä menee reilusti yli 2l /vrk, mutta onpa poijalla kokoakin :) ei oo pieni mies. No joo itse vaan ajattelin että jos alkaa maistattaa niitä kiinteitä niin vois olla jotain apua mutta täytyy yrittää jaksaa..välillä vaan toi maitomääräkin vähän ihmetyttää, sen verran paljon juo.. Ensimmäinen lapsistani poika myös nukkui ja söi vaan, mutta taitaa olla virkumpi miehen alku tää toinen :)
Korvikkeessa on max. määrä 1,5l/vrk. Ei missään nimessä saa noin paljoa antaa :attn: :attn: :attn:
Nyt soitat neuvolaan, ja kysyt ohjeita, että mitä tehdään, aloitetaanko kiinteät vaiko mitä. :hug:
 
Meillä poika reilun 2 kk ja syö jatkuvasti myös. Yölläkin syö ainakin kaks kertaa, joten siinä mielessä teillä on ihan ok tuo yöuni. Päiviä on täälläkin jolloin poika ei nuku kuin pieniä pätkiä ja loppuajat sitten sylissä. Muutoin tuolla meidän toukokuisten pinossa annettiin sellanen vinkki, että kannattaa ennakoida lapsen väsymys, jolloin unikin tulee. Eli max 2 tunnin päästä nukkumaan, niin voi selvitä ilman huutoja.

Katja87 Sanoin lääkärille pojan syövän melkein 2 litraa/vrk vastiketta, mutta ei hän siihen mitenkään reagoinut...?
 
Annaliina73: Vajaa 2 litraakin on aikas paljon, ja kyllähän se lastenlääkäri tietää asiat paremmin kuin minä, mut reilusti yli 2 litraa on varmaan vielä aika paljon enemmän. Kyl mie soittaisin neuvolaan tuossa ap:n tilanteessa. Ei oo hyvä venyttää noin paljoo vatsalaukkua, saati että munuaisiin käy jo noin iso määrä korviketta.
 
Joo neuvolaan olen soittanut aika päivää sitten ja sanonut että maitoo menee rutkasti mutta neuvo oli se että liian pieni/nuori kiinteelle ruoalle....että se siitä mutta näin kun itse maalaisjärjellä ajattelen niin vatsalaukkuhan siinä venyy ja th alan ammattilainen vielä kun olen mutta meitä on moneksi ja senpä takia oon tehnyt sen päätöksen ja aloitellut jo maistattaa kiinteitä yms.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annaliina73:
Meillä poika reilun 2 kk ja syö jatkuvasti myös. Yölläkin syö ainakin kaks kertaa, joten siinä mielessä teillä on ihan ok tuo yöuni. Päiviä on täälläkin jolloin poika ei nuku kuin pieniä pätkiä ja loppuajat sitten sylissä. Muutoin tuolla meidän toukokuisten pinossa annettiin sellanen vinkki, että kannattaa ennakoida lapsen väsymys, jolloin unikin tulee. Eli max 2 tunnin päästä nukkumaan, niin voi selvitä ilman huutoja.

Katja87 Sanoin lääkärille pojan syövän melkein 2 litraa/vrk vastiketta, mutta ei hän siihen mitenkään reagoinut...?
Siskon pojulle aloitettiin kiinteät vajaa 3 kuisena ku rupes korviketta menee 2 litraa päivässä.Ja ihan neuvolantätin suosituksesta!
 
Meillä myös tyttö vajaa 3kk ja nukkuu yöt tyyliin 20-9 ja syödä saattaa aamu seiskalta ekan kerran. Päivisin sit meneekin pikku päikkäreillä. Tunti on jo pitkä uniaika, 30 min semmoinen normaali.
Mut pääasia minusta on, että yöt nukkuu hyvin, ja eiköhän nämä tilanteet tästä muutu ajan kuluessa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Kuule ei ne lääkärit valitettavasti ole niitä tietäväisintä porukkaa vaan neuvolan terveydenhoitaja on viisaampi noissa asioissa. :kieh: :kieh:
Toi on totta ja minäkin olen aloittanut kiinteiden maistatuksen juuri tosta samasta syystä eli vastiketta menee todella hurjia määriä. En tarkoittanut, että näin ei kannattaisi tehdä vaan ihmettelin, että miksiköhän lääkäri ei sanonut mitää....
 
Heh..kyllä huvittaa mieheni oli eilen vauvan kanssa 3 kk neuvolassa, en itse päässyt ja käskin sanoo terkkarille et meillä maistellaan kiinteitä, terkkari oli sanonut että kiinteet kun alottaa sillä saa vauvan lihomaan mutta korvikkeella ei...Tosin jos korvikemäärä alkaa olla 2300 ml/vrk onkohan siinäkään järkee....no meillä maistuu poitsulle jo peruna ja hedelmäsoseet......
 
yli 1,5l/vrk korviketta alkaa jo rasittamaan vauvan munuaisia, oletko aivan varma että vauvalla on nälkä? pidemmän päälle ei varmasti ole hyväksi antaa noin paljoa. _Jos on vaikka vatsavaivoja ja syö sen vuoksi noin paljon.
Viihtyykö kantoliinassa? RIntarepussa ainakin on vauvalla huono asento, en ihmettele etteivät vauvat viihdy sellaisissa ;)
 

Yhteistyössä