Alle 3kg syntyneet vauvat pinoon?

• Viestiketjun aloittaja Tyttö05
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Tyttö 2590g ja 47,5 cm syntyi viikolla 41+5.
Ohoh, oikeasti? Selviskö syytä pieneen kokoon?
Minulla oli raskausmyrkytys, ja sitä seurattiin tiheästi. Ennen lapsen syntymää olin ollut viikkoa aikaisemmin ultrassa. Kaikki oli ok, istukassa oli vähän kalkkeumaa. Synnytys käynnistyi ns. normaalisti. Sairaalassa ollessa sydänäänet romahtivat, ja sitten lähdettiin saliin juosten. Tyttö syntyi vihreän lapseveden keskeltä. Mutta selvittiin säikähdyksellä. Ilmeisesti syynä pieneen kokoon on ollut (mitään "tyhjentävää" vastausta eivät lääkärit osanneet sanoa) raskausmyrkytys ja istukka on toiminut huonosti. Enkä itsekkään osaa mitään muuta syytä nähdä. Tosin meidän poikakaan ei ollut mikään iso syntyessään. Ovat molemmat muksut muutenkin pienikokoisia, aina luullaan vähä nuoremmiksi mutta kasvavat tasaisesti omaa käyräänsä sanotaan aina neuvolassa =)

mun mies on ollut noin pari kiloinen , kumpikin ollaan oltu keskosia syntyessämme.
Tyttö 2130g rv 37 ja risat
Poika 2160g rv 36 ja risat
poika 2790 rv 39 ja risat
poika 2650 rv 39 ja risat
(poika paino oli 363g,
pituutta ei mitattu, mutta pieni oli rv 27. kuoli 2 tunnin iässä)

Mulle lääkärit sanoneet , että kun mulla on ahdas lantio tulee luonnostaan pienempiä lapsia.

hilirimpsis
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
mun mies on ollut noin pari kiloinen , kumpikin ollaan oltu keskosia syntyessämme.
Tyttö 2130g rv 37 ja risat
Poika 2160g rv 36 ja risat
poika 2790 rv 39 ja risat
poika 2650 rv 39 ja risat
(poika paino oli 363g,
pituutta ei mitattu, mutta pieni oli rv 27. kuoli 2 tunnin iässä)

Mulle lääkärit sanoneet , että kun mulla on ahdas lantio tulee luonnostaan pienempiä lapsia.
no tuohan se oli melkonen selitys lekureilta!!!! mun kaverilla kans ahdas lantio mutta poika oli 51,5 cm ja 3490 g. en ole IKINÄ kuullu tommosta selitystä. kyllä siihen perintötekijät kai enemmän vaikuttaa kun se, että on ahdas lantio... ja siihen liittyen, mun vauvan ois pitäny olla tosi iso koska on iso lantiokin mutta tyttö oli 2890 g ja 47,5 cm ja syntyi rv 40+2.

ei niihin pieniin kokoihin aina tartte olla mitään lääketieteellistä syytä, tämä kommentti siis sille joka ihmetteli että miten noin pieniä syntyy täysillä viikoilla...

Yhteistyössä