alle 1v:n juomisesta. osaisko JOKU auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
poika on 11kk ja siis tähän asti menty imetyksellä, ei ole juonut pullosta/nokkamukista tms. nyt mun pitää lopettaa imetys mutta olen tässä kuukauden ajan yrittänyt opettaa juomaan mukista/pullosta/nokkamuksita (3 erilaista nokkkamukia käytössä) mutta ei osaa juoda mistään!!

mitä ihmettä mä teen.. kun kuitenki pitäs oppia mut ei oo ainakaan kuukauteen oppinut. ottaa veden/mehun/maidon kyllä suuun mutta sylkee heti pois.

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Ootko pillillä yrittäny antaa? Meiän likka tykkää ehottamasti eniten juoda pillillä, vaikka osaakin juoda nokkamukista =)

joo mä oon rittänyt antaa myös trippiä, imasee sitäkin mutta ei niele.

pitäskö tästä soitella jo neuvolaan? vielä siis on saanu tissiä mut nyt mun pitää lopettaa niin miten sit juomienn tapahtuu

Johtuiskohan siitä se sylkeminen, että ei pidä mausta. Jos on tähän asti juonut vain rintamaitoa, niin kyllä muut juomat voi maistua oudolta. Kokeile antaa ensin rintamaitoon sekoitettua korviketta ja sit pikkuhiljaa lisätä korvikemaidon osuutta ja n. vuoden ikäisenä vaihtaa pikkuhiljaa norm. maitoon.

Ikävä sanoo näin jälkikäteen, mut lapsi kannattaa n. 6 kk ikäisestä lähtien totuttaa juomaan muutakin kuin rintamaitoa ja totuttaa juomaan nokkamukista tai mukin reunasta tms.