All-in-one kestovaippojen tekijöitä (itse ommelleet vaipan)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aio vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aio vieras

Vieras
Onko täällä ihmisiä, jotka olisivat itse tehneet all-in-one kestovaippoja? Mitä kyseinen vaippa on "syönyt"? Eli mitä materiaaleja ja kuinka monta kerrosta mitäkin. Tiedän, että netistä löytyy sivustoja, mutta ajattelin vielä kysellä täällä, jos jollakin on hyviä vinkkejä kyseiseen vaippaan

Kiittää vastauksista jo etukäteen :)

ite tein kohta 2v pojalle.kuorikangasta ostin eurokankaasta,tietävät kun kysyy,ku en nimmee nyt muista...sitte ite tykkään että frotee kangas on ollu hyvä imuosana.kaksinkertasena...ja päälimmäiseksi oon sitte sisäpuolelle ommellu eurokankaasta saatavaa sisäimukangasta...en sitäkkää muista nimeltä :headwall:

mä tein just joku aika yhden. päällä oli PULia, sisällä bambuavelouria 2 kerrrosta, vanhasta froteepyyhkeestä 2-3 kerrosta ja sitten ihoa vasten taas bambuvelouria. en vaan tykkää ommella PULia yhtään joten yleensä teen sisävaippoja, JOS teen.

Pul- kangasta saa yleensä halvimmillaan 14 eurolla metri. Nettikaupoista sitä saa. Kestovaippakauppa, myllymuksut yms. Ompeluohjeita löytyy kyllä netistä ja ompeluohjeita voi kysellä kestovaippayhdistyksen sivuilta.

ja meillä on edelleen paljon ompelijoita tuolla kestoilu-kerhon puolella. kaavojakin lähetellään ympäriinsä toisillemme. sieltä kyselemään vaan, hakemusta ensin sisään. salasana on kestovaippa.

Alkuperäinen kirjoittaja reia:
Mitenhän Gore--Tex toimisi tuon PUL-kankaan tilalla?
coretex eikä muutkaan ulkoilukankaat sovi vaippoihin. Kannattaa satsata heti kunnon kankaisiin. Vaippaompelijan paratiisi löytyy http://www.myllymuksut.com , taitaa olla laajin vaippakangasvalikoima suomen maassa

Minä olen tehnyt muutaman vaipan pari vuotta sitten. Laitoin collegekangasta / froteeta / flanellia päällimmäiseksi, sisälle vanhoja froteepyyhkeitä (n. 4 kerrosta) ja sisäpuolelle fleeceä / froteeta / flanellia. Kokonaan froteinen vaippa oli minusta paras :-)