all-in-one kestovaipat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noidea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noidea

Vieras
olen täysin aloittelija kestovaippojen suhteen. lapsi on jo 1v 3kk. minkätyyppiset kestovaipat olisivat tässä iässä kätevimpiä? mitä olen noita malleja katsellut, niin all-in-one tyyppiset vaipat tuntuisi helpoimmilta jotenkin, vaikka onkin aika iso investointi. se vaan mietityttää, että miten nopeasti ne kuivuvat pesun jälkeen (kuivaustelineessä normaalissa huoneenlämmössä)? tähtään sekakäyttöön, eli kotona olisi kestot ja kodin ulkopuolella liikuttaessa kertikset.

kokemusta ei ole mutta olen kuullut että niiden kuivuminen kestää kauan verrattuna esim. täyttövaippa kuori yhdistelmään...
tietääkseni nopeimpia kuivumaan ovat ihan harsot yhdistettynä kuoreen..

Heippa!

Suosittelisin sulle tutustumista kestovaippainfon (www.kestovaippainfo.fi) nettisivuihin. Siellä on keskustelua ja tietopankkeja aiheesta. Lyhyesti kommentoin kuitenkin omista kokemuksistani..

Itse olen omalla 10-kuisellani kokeillut kaikkia erilaisia vaihtoehtoja. Kaikissa on omat hyvät puolet, paras on mun mielestä kuitenkin ehdottomasti täyttövaippa. Eli pul-kuoren sisään tulee esim harso tai flanelli. Käytettäessä ovat kuin kertikset, tosin ne täytyy siis aina täyttää pesun jälkeen. Mutta nopeasti harson taittelee ja työntää kuoreen. A-i-ot kuivaa aika hitaasti ja niitä tarvitaan paljon. Merkistä riippuen vuorokaudesta kahteen on kuivamisaika. Täyttövaipat on mun mielestä käteviä myös reissussa, kun ei ole kahta erillistä päällepuettavaa kuten sisävaippa+kuori -systeemissä.

Erityisesti kun lapsesi on jo noin vanha ja varmaan liikkuvainen, niin täyttövaippa on nopea ja helppo pukea lapsen päälle. A-i-o tietysti myös. Harsojen ja erillisen kuoren kanssa on hankala pelata sen jälkeen kun lapsi rupeaa liikkumaan eikä malta pysyä paikallaan.

Meillä on käytetty kestovaippoja ihan alusta saakka ja olen ollut tosi tyytyväinen, suosittelen lämpimästi:)

Yhteistyössä