Alkuraskaus.

• Viestiketjun aloittaja "mamiii"
  • Ensimmäinen viesti
"mamiii"
yksi pv valitinki tänne ihme oireita.. Lämpöilyt etc.. Menkkoihin ois 3 pv mutta oon tehny 3 pos.haamutestiä ja tänään tuli jo selkeämpi punertava viiva.. Kuitenkin kun taipumusta lisälyönteihin niin niitä tullut nyt paljon.. Ja muutenki..vatsaan sattuu,selkään, outo olo. Plääh. Muita?

Toiveena on saada lapsi, ja nyt sitten jännittelen tässä kun on ollu hyvinkin outoja tuntemuksia, mutta aika alussa olisi jos olisi tärpännyt. Kaksi testiä olen tehnyt ja ne näytti negaa vielä, mutta oireet jatkuvat.

- Aluksi oli rajuja mielialanvaihteluja, loukkaannuin helposti ja itkeskelin aika paljon (n. 3-4vk sitten)
- Yhtenä päivänä ihan ekojen oireiden ollessa tuli ihan hyvin vähän verta, siis joku teelusikallinen korkeintaan.
- Sitten alkoi ettei mikään ruoka mikä ennen oli mieleen ei enää maistu ja ihmisten hengitykset haisevat hyvin herkästii nokkaan (n. 2vk sitten ruoka ja 1,5vk hajut)
- Mahassa tuntunut outoa "painetta" melkeinpä alusta asti ja viimesen 2vk aikaan ollut "nippailuja". Ihan kun maha supistelisi.
- Kun mahaa painoin alkuviikosta se oli oikealta puolelta kova ja vasemmalta pehmeä. Nyt se on tasaisen kova joka puolelta.
- Kuukautiset olivat normaalia runsaammat 3vk sitten ja tulivat melkein viikon myöhässä.
- n. viikko sitten olivat rinnat arat samalla lailla kun menkat alkaisi ja jääneet sen jälkeen helliksi.
- Tänään sitten koski mahaan ja selkään niinkuin sillon kun kuukautiset ovat toista päivää ja nyt illalla huomasin että tulee rusehtavaa vuotoa.
- Tällä viikolla oli pari päivää nokka tukossa, mut se meni ohi
- Viime viikolla koski yhtenä iltana selkään ja olin melkein koko viikon hyvin laiskalla päällä, ramasi ja teki mieli vaa levätä ja maata sängyssä. Nyt ei enää ole väsy olo.

Voiko nämä olla alkuraskauden "oireita", onko minussa joku nyt vialla vai onko tämä teidän mielestä toive ajatteluja? Odottelenko vaan että mitä tapahtuu vai miten tässä nyt edetään :) olisi kiva kuulla joltain kommenttia asiaan!!

R-testiä vaan kehiin:wave:
Suosittelen Apteekin omaa tai CB:n digi testiä - hyväksi todettuja.
..myöskin markettien Pregcheck liuska tai puikkotestit hyviä.

CB:n +/-/First Singnal ja Predictor testejä en niinkään suositteleisi, niistä monella täällähin huonoja kokemuksia.:(

..ja jos testi(t) negaa kumminhin näyttää ja oireet vaan lisii/jatkuu, voi pyydellä omalta lääkäriltä lähetettä labraan HCG määritykseen, siitä viimeistään asia varmistuu.

Ovulaatiosta menee 14vrk kun R-testia alkaa yleensä viimeistään näyttämään jos tärppi käynyt(menkat myöhässä)..ei tarvitse päivä/viikko tolkulla miettiä ja dippailla.

Menkat voi viipyillä myöskin monesta syystä: ikä, stressi, sairaus..jne
..myöskin ovulaatio voi viivästyä, näin ollen kiertokin venyy.

nasuvaan..jos kierron loppu sattuu kuun vaihteeseen heti,(1.4)voisit jo viikonlopulla uudestaan dippailla - dippaus Onnea.:heart:

Viimeksi muokattu:
Ap kirjoittelit..yksi pv valitinki tänne ihme oireita.. Lämpöilyt etc.. Menkkoihin ois 3 pv mutta oon tehny 3 pos.haamutestiä ja tänään tuli jo selkeämpi punertava viiva.. Kuitenkin kun taipumusta lisälyönteihin niin niitä tullut nyt paljon.. Ja muutenki..vatsaan sattuu,selkään, outo olo. Plääh. Muita?

Voi olla tärpistä johtuvaa..tai sitten ei..ja lämmöt nousee aina oviksen jälkeen pikkasen: 0.03C-->jopa yhden kokonaisen asteen!

Oireita voi olla vaikka minkä moisia: flunssainen olo, itkuisuus, paleltaa/viluttaa, pissiittää, janottaa, päänsärky(migreeni), turvottaa(pierettää:whistle:), tuikkii masuun(kohdun/munasarjojen tietämille)..selkä, tisut, häpyluu ja nivuset/reidet voi kipuilla kovin..toisilla hiukset rasvoittuu ja pukkaa finnejä tai olo voi olla hyvinkin eteerinen ja onnellinen..lista on aikas piiiiiiiitkä:D

..mutta eikös siulla testikin ole jo kertoillut tärpistä..haamuillut punavärillä?:heart:

Viimeksi muokattu:
Sain palautetta toiselta foorumilta että kyseessä olisi kemiallinen raskaus, tuli Tietysti hieman paha mieli, mutta itseni tuntien en voi uskoa sitä. Tapahtunut mahassa nii paljo että vaikea uskoa. Onko muilla siis samanlaisia tuntemuksia, kun jos viikkoja nii minulla rupeisi ehlä nyt vasta joku 4 ... ? Ja onko serusehtava vuoto normaalia, kun jostai luin että tällöin voi kyseessä olla kohsdun ulkopuolinen raskaus...? Kiitti jos joku jaksaa vastata :)

"vieras"
Sain palautetta toiselta foorumilta että kyseessä olisi kemiallinen raskaus, tuli Tietysti hieman paha mieli, mutta itseni tuntien en voi uskoa sitä. Tapahtunut mahassa nii paljo että vaikea uskoa. Onko muilla siis samanlaisia tuntemuksia, kun jos viikkoja nii minulla rupeisi ehlä nyt vasta joku 4 ... ? Ja onko serusehtava vuoto normaalia, kun jostai luin että tällöin voi kyseessä olla kohsdun ulkopuolinen raskaus...? Kiitti jos joku jaksaa vastata :)
Aiotko täällä vielä kauankin arvuutella asiaa? Vaikka voisit jo testata ja saada minuutissa vastauksen?

Blaah, tuskin olen paksuna, vaikka hartaasti sitä ollaan tosiaan jo toivottu. Pitänee käydä lääkärille juttelemassa kun tosiaan 3v ilman minkäänlaisia ehkäisyjä ja yrittämällä yritetty viimesen vuoden ajan... onko tämä nornaalia? Toisaalta taidan poistua taas vaihteeks tältä palstalta kun ei nyt ollutkaan kai natsannukkaa tai menossa kesken...

Yhteistyössä